På jobbet.

Det här är mitt skrivbord på jobbet. Här spenderar jag åtta av dygnets timmar, åtminstone om vi låtsas att jag äter min lunch framför datorn.

Nu skriver jag artikel om Martin Stenmarck.
Vad gör ni på jobbet/i skolan?

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till På jobbet.

  1. Linnea skriver:

    Jag har precis satt mig vid samma bord i högskolebibblan (Jönköping) som igår, variation förnöjer :P. Kollar facebook, bloggar och mail och dricker mitt kaffe innan jag är redo att ge mig i kast med lyrikanalys. Ha en bra dag på jobbet!

  2. Matilda skriver:

    Även jag sitter vid samma bord i biblioteket som igår. Skriver c-uppsats om åldersdiskriminering och tilttar på de alldeles rosa träden utanför fönstret.

  3. Sally skriver:

    Är ledig från skolan, så jag pluggar till morgondagens psykologiprov och tjatar på klasskamrater om pengar till studentskivan. Och läser bloggar, såklart!

  4. Bea skriver:

    Står på skolan och väntar på att matsalen ska öppna. Fast egentligen är jag på praktik på en reklambyrå. Där har vi ett jättefint skrivbord, som bara nästan är stökigare än ditt 🙂

  5. Sabina skriver:

    Har inget schemalagt idag så ligger/sitter i soffan och har försökt förbereda en presskonferens till seminariet på måndag.. Svårt.Hur försvarar man höga fallskärmar när 1800 anställda måste gå?! -biter på naglarna-Ligger/sitter i samma ställning och försöker komma på vad jag ska göra i sommar/höst. Inget jobb. Har ingen lust att plugga mer.

  6. Sanna skriver:

    Jag tentapluggar och är hur pepp som helst! Jag håller på att sortera in alla mina anteckningar och utskrifter fint i min tentapärm, märker upp med flärpar och märkpennor och drömmer mig bort till Dagen T då jag får promenera in i tentasalen med min fina pärm och mina regnbågsuppmärkta böcker. (tänkt vad några dagars sjukdom och pluggpaus kan göra med mig)

  7. Jessica skriver:

    Jag sitter som du framför en dator hela dagarna. På datorn skriver jag småtråkiga juridiska texter, översätter de juridiska texterna till lite mer förståeliga sådana, kodar hemsida och kollar på reklam.Ibland blir jag lite knäpp av att bara stirra på en datorskärm hela tiden, men jag är hemskt dålig på att ta pauser. Kanske skulle man börja med sådana där stretchövningar man kan göra framför datorn…

  8. Erika skriver:

    Jag har precis haft min sista tenta så jag tänkte packa ihop alla mina skolpärmar och bannlysa dom till vindsförrådet. Jag är riktigt PEPP!

  9. Tiny skriver:

    Jag har just haft en redovisning om nanoteknologi och forskningen kring det. Väldigt lustigt ämne, och speciellt då jag pluggar till datorspelsutvecklare med inriktning på grafik (som inte alls har något med att bryta ner saker till atomer och bygga ihop dem igen så som man vill ha dem). Jag redovisade en del som berörde de moraliska aspekterna kring nanoteknologi nu och i framtiden. Det var mest som att stå och spekulera i sciende fiction. Roligt och intressant, men inte så givande.

  10. Johanna skriver:

    Hej,Först och främst får jag be blogginnehavaren om ursäkt för att jag skriver en totalt orelaterad kommentar (fast nu blev den ju inte totalt orelevant eftersom detta är vad jag faktiskt gör just nu). Hoppas att du har överseende. Nu till mitt ärende: jag behöver folk som kan tänka sig att delta i en kort undersökning (magisteruppsats engelska institutionen SU) om code-switching på bloggar och i bloggkommentarer (Code-switching betyder att man skiftar mellan svenska och engelska i tal eller text). Maila mig på filmagessay@yahoo.com för mer information och för att svara på 7 korta flervalsfrågor. Stort tack på förhand!Vänliga hälsningarJohanna

  11. Paperback Lover skriver:

    Jag sitter också framför en dator dagarna i ända. Jag är en av de få som inte har dator hemma, men hade jag en skulle jag ändå inte orka sitta där på kvällarna.Jag jobbar på ett företag som utvecklar röststyrda telefonitjänster. Idag skriver jag testfall för kund A, åtgärdar önskemål från kund B och mailar ett par kollegor om kund C. Blir ju bara jobb fyra timmar idag, så här dag före röd dag!

  12. Lina skriver:

    Jag sitter och skissar litet på en novell jag ska skriva inför prövningen i engelska C. Har den klar i huvudet men den vill inte riktigt fastna på pappret. Snart tvingar jag ut den under hotfulla former. Oförskämda idé.

  13. Amanda Westlander skriver:

    Jag håller på med ett psykologiarbete där vi jobbar med manligt och kvinnigt, där jag ska läsa om olika sexualiteter och om arvet kan ha något med det att göra! väldigt intressant tycker jag! 🙂

  14. Weirdo skriver:

    Lät aningen roligare att skriva om någon än att strukturera en marknadsförings plan för ett ”Adventure Travel” företag. Det enda roliga ska väl då vara grymma rabatter på resor och gratis adrenalin sport pass! ;o)

  15. charlotte skriver:

    holajag sitter och skriverom popkonst på spanska till min muntliga redovisning. Men jag vill bara gå ut, här i barcelona är det 25 grader och himmel är helt blå.

  16. Sofia skriver:

    Ett härligt organiserat kaos ser jag! 🙂 Precis som för mig! Jag sitter och renskriver recept, skriver puffar och nyhetsbrev inför veckans program av Niklas Mat, men ser fram emot mitt nya jobb på SVT Sthlm som jag börjar på om en vecka. 🙂

  17. N. skriver:

    Idag har jag inte gjort så mycket i skolan. Jag har haft idrott (spelade fotboll), engelska (hade ett prov), och sedan hade jag musik. Där tvingade vår musiklärare oss att visa vad vi kunde. Jag bestämde mig för att satsa järnet, även om jag är den där fega personen som tror att jag kan mycket mer än… pfftja, än vad jag egentligen kan. När hon sa mitt namn blev jag alldeles nervös, och det första hon sa var:”Jaha, då vill jag att du sjunger för mig.”Jag blev alldeles till mig och tog hela grejen hur allvarligt som helst. ”Eheheh, jaha… Vad ska jag sjunga då?… Eh, jag väljer en låt… med Lasse Lindh!”Sjöng några rader och hon diggade med. Sedan skulle jag helt plötsligt spela piano, och jag började plinka lite smått. Visade även några ackord på gitarren. Sedan sa hon: ”Du kan spela gitarr. Du kan piano. Du kan sjunga bra, du har varit med i thrillerdansen och uppträdandet med sånt är livet. Du får MVG i slutbetyg.”Jag blev alldeles glad och förvånad. MVG? Herrejisses. För att ha spelat en halvsjaskig version av ‘Jag ljuger så bra’, och sjungit en falsk sång som handlar om att göra slut. Herrejisses. Men glad blev jag.Sedan gjorde vi ingenting. Bowlade också! :)Oj. Långt inlägg. Wopsi.

  18. Matilda skriver:

    Idag har jag haft matteprov, fått en hemtenta i naturkunskap och försökt att göra ett brädspel om kor och Indien på 90 minuter.. puh, mycket att göra till nästa vecka, inlämmningar osv. Tänker nog sitta uppe i natt och försöka få något gjort, jobbar bäst på natten. Nu sitter jag och lyssnar på halvdålig musik från Eurovision song contest, skönt att lyssna på lite sånt ibland också.. Kram på dig från Malmö

  19. Cicci skriver:

    Vaknat och inte velat kliva upp, för fint att ligga kvar. Suttit i bilen i en timme på morgonen för att inse att jag slarvat bort träningsjackan för 2500kr + bensinkostnader genom staden fram och tillbaka. Inte hunnit gå morgonpromenad. Skrivit uppsats. Försökt analysera med en hjärna baserad på 90% seg kola. Ätit för mycket socker för att må riktigt bra, och kolan i hjärnan försvann inte av det. Har komplexa frågor som gnager i bakhuvudet. Ångestladdade frågor och många frågor relaterade till prestationsångest. Är på väg ut för att springa en runda och ska sedan ägna kvällen åt att städa, skriva uppsats, skriva arbete och grubbla. Kanske kanske att Geniet kan gör mig sällskap i några minuter med. Men nu är det 30minuters uppladdning som gäller, tänk att det kan generera så mycket energi att förbruka lite annan.Hoppas er dag varit bra, min dag är faktiskt bra, -det är sol här.

  20. Karolin skriver:

    På mitt jobb är det mycket datorarbete, mestadels till att analysera data av vad jag får ut när jag jobbar på labb. Jag jobbar på ett företag som utvecklar diagnostikska tester, mer än så kan jag inte säga. Det är liksom lite hemligt 🙂

  21. Minna skriver:

    Jag har varit på mitt jobb på ett socialkontor och pratat med människor som blir hemlösa om ett par dagar, pratat med en arbetslös som precis ska börja ett arbete efter lång arbetslöshet, haft möte om sparbeting i kommunen och om den stressade arbetssituationen hos oss. Sen åkte jag hem och drack te med en kompis och ser nu ett avsnitt Scrubs innan jag ska sova.

  22. Kaprifol skriver:

    Jag observerade användbarhetstester igår, fast egentligen skrev jag inte så mycket i mina protokoll. Jag ritade av personerna i rummet istället. Vanligtvis sitter jag och programmerar, läser artiklar och försöker komma på smarta saker. Det händer ibland. Mysig arbetsplats du har. 🙂

Kommentera

