0% fashion.

Jag vet. Man ska inte ha ångest över helt irrelevanta saker.
Det är bara onödigt.
Men… ändå.

Jag vill inte ligga under mode-kategorin på Aftonbladet Bloggs nya startsida!

Och det är förfärligt barnsligt av mig. Jag vet det också.

Men det känns alltid lika obekvämt när någon nämner mig i samma andetag som ”mode”.
Som att jag försöker vara trendig, klä mig snyggt, bry mig om visningar och utförsäljningar och sådana saker, men misslyckas.

Äh. Whatever, verkligen. Jag vaknade nog bara på fel sida.

Till er nya som just hittat hit:

Sorry. Det här är ingen modeblogg. 0% fashion.

Men den har andra kvalitéer, jag lovar. Jag kommer bara inte på någon just nu. Haha.

Det jag egentligen ville säga med det här inlägget var: GODMORGON! Jag är ledig idag, oh yeeeeeaaaah!

(Ledig som i att jag har tid att skriva krönikor. Alltid lika kul när ledighet blir lika med möjlighet att jobba.)

Ta vara på långhelgen, hörrni.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till 0% fashion.

  1. Enigma skriver:

    Det kanske inte är en modeblogg, men du inspirerar ändå -just därför. Jag är så less på alla ”modebloggare” som bara skriver om ”Dagens outfit”. Din blogg känns mer intelligent med humor, fina bilder och kloka tankar. Stort plus för ätstörningskampanjen också!

    • Annika skriver:

      Tack snälla!Men jag är ju ingen modebloggare. Och bloggen kan knappast beskyllas för att vara en modeblogg. Det finns ingenting jag är mindre intresserad av än mode (jo, men ingen skulle komma på tanken att kalla det här för… motorblogg).Jag tycker bara att det är irriterande att om tjejer bloggar och ibland har bilder på sig själva där de har kläder på sig så är det automatiskt en modeblogg. Helt jävla sjukt.

  2. Paperback Lover skriver:

    Jag förstår dig, jag tycker inte du är barnslig.Men, mode är ju trendigt, och du är trendigt, i bemärkelsen att du skriver om saker som är av intresse just nu. Saker som det snackas om, viktiga saker. Dessutom är dina bilder på vad du har på dig en enorm inspiration för mig, även om vi inte har samma klädstil. Jag blir inspirerad av att du hittar fina saker som inte alltid kostar skjortan men du kan ändå vara en sucker för vackra saker som får vara dyra, ibland, också.Jag vet inte hur startsidan ser ut, men vilket kategori hade du hellre velat hamna i, för kategorisera måste vi tydligen göra i det här landet.

    • Annika skriver:

      Fast att ha en modeblogg betyder väl knappast att man skriver om saker som är av intresse just nu? Då skulle ju alla bloggar någon tyckte var intressant vara en modeblogg.Kollade in startsidan nu, och jag skulle vara väldigt nöjd med att ligga längst ner, under ”Fler Aftonbladet bloggar” (härligt särskrivet). Men mina krönikor och bloggen ligger ju under Sofis mode, och då har de tydligen bestämt sig för att ha en ”mode”-kategori. Oh well.Och vad roligt att du blir inspirerad! Jag shoppar då och då, som alla andra, om jag hittar något som är billigt och som jag tycker om. Jag bryr mig inte om mode, men självklart bryr jag mig om att känna mig fin och bekväm.

  3. Linnea skriver:

    Din blogg har ju hur många bra kvaliteér som heslt, och kanske framför allt att den gör mig glad och får mig att le. Och kanske är det just för att det inte är en modeblogg, utan för att du är MÄNNISKA!!!

  4. AnneSthlm skriver:

    Du ligger under vinjetten ”modebloggar” på Aftonbladet, så det är inte konstigt att folk ändå har de förväntningarna.

Kommentera

