Oduglig.

Förresten hatar jag nya bloggverktyget.

HATAR.

Vissa problem kanske löser sig med tiden – som att jag inte kan centrera bilder eller text – men att det är omöjligt att använda enkel html-kod och hysteriskt svårt och tidskrävande att fixa mitt vanliga typsnitt irriterar skiten ur mig.

Som sagt. Vaknat på fel sida.

Drömt mardrömmar hela natten. Vaknat svettig. Ledsen över hundra saker, stora och små.

Ledig dag. Oduglig.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Oduglig.

  1. Hanna skriver:

    Vad SKÖNT att du inte inte kan centrera! Det är nämligen en typografisk dödssynd i väldigt många fall. gör bara saker och ting svårläst och rörigt. Din förra blogg var nämligen helt förfärlig i det avseendet. Men självklart fantastisk på många andra! Vad jag vill säga är att det är nog bäst att du fokuserar på det du kan, nämligen att skriva (för jag älskar hur du skriver), och låter andra sköta typografin.(helvete vad svårt det är att stava när man är fullproppad av antibiotika, hoppas jag gjorde mig förstådd.)

    • Annika skriver:

      Haha. Jag håller inte ALLS med dig. Jag tycker att bloggar som inte centrerar bilder och videor ser avskyvärda ut.Tror du att jag har ”någon annan” som sköter typografin? Förstår inte riktigt. Det jag har är ett icke fungerande bloggverktyg.Så nej, helt förstådd gjorde du dig inte.

  2. Sanna U skriver:

    Vilket verktyg använder du?Ta det lugnt förresten; det är säkert bättre imorgon eller redan ikväll. Andas och ta en chokladpralin, en god kopp te, en lukt på en blomma eller vad du nu gillar 🙂

  3. Lina skriver:

    Ah, död åt bloggverktyg som inte accepterar enklaste html. Förhoppningsvis löser de ansvariga det.Du är inte ensam om en natt full av mardrömmar, jag botar det genom att sitta ute i solen och lukta på våren. Gör detsamma vettja!

  4. Sandra skriver:

    Fast snälla, låt bli att centrera texten som i gamla bloggen! Det blev väldigt, väldigt svårläst och irriterande. Det är dumt att störa bra innehåll på det sättet.

    • Annika skriver:

      Vad menar du med ”gamla bloggen”? Det här bloggverktyget byttes ut i måndags, i övrigt är ju inget ändrat.Det senaste halvåret har jag centrerat text där jag tyckt att det passat (framför allt när den hänger ihop med bilden), och alltid centrerat bilder och videor. Det vill jag fortsätta med.

  5. Tiny skriver:

    Eftersom folk tydligen inte gillar centrerad text måste jag bara inflika att jag föredrar den centrerade texten. Då behöver man inte flacka lika mycket med blicken när man läser och det underlättar för mitt huvud.

Kommentera

