Vi borde vara på väg.

Åh. Vi ska grilla!

Jag har aldrig grillat. Det är ju sådant som föräldrar gör. Inte jag. Jag bara äter det de vuxna grillar.

Brukade.

Men vi har grillkol och tändvätska under diskbänken och en grill på innergården, och M och P har fått i uppgift att köpa med sig någon slags marinerat kött och potatissallad. Så grillning blir det.

Vuxenvärlden, här kommer vi.

Vad är det vuxnaste ni gjort den senaste tiden?

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Vi borde vara på väg.

  1. Tina Marie skriver:

    Vad gott det låter med grillat. Det vuxnaste jag gjort på sista tiden är nog att jag lärt mig en del om vin och olika druvor.

    • Annika skriver:

      Haha, sjukt seriöst! Jag brukar droppa ”pinot noir” när folk frågar vilket vin jag gillar. Tror att det är något… rött? 🙂

  2. Anna skriver:

    Det vuxnaste jag gjort på sistone är att… nej, jag vet inte. Betalat hyran (med CSN-pengar)? Lagat mat (pasta)? Lånat ut pengar? Ordet vuxen låter som att manska vara färdigvuxen, framme och klar liksom. Jag är så långt ifrån klar med denna värld som man kan komma (ska ju förändra den och allt det där).

    • Annika skriver:

      Åh, jag tror inte att man måste vara ”klar”. Jag ser vuxen som något fantastiskt fint. I VÄLDIGT lagom doser. För mig betyder det att man klarar sig själv, kan ta ansvar för sig själv och andra.

  3. Erika skriver:

    Jag förtidsröstade! Det tyckte jag var vuxet!

  4. Sabina skriver:

    Var länge sen jag gjorde nåt extra vuxet.Har redan haft sambo (x2), köpt lägenhet (och sålt), köpt bil (x2), lagt ut massa pengar på reparation av denna bil, haft fast anställning, sagt upp fast anställning, har husdjur.Ganska många vuxenpoäng för att vara blott 22!Jag räknar snarare saker som INTE är vuxet, som att äta chips till middag. Sova tills jag vaknar. Sitta länge och göra meningslösa saker framför datorn. Såna saker 🙂

    • Annika skriver:

      Wow. DET är vuxet. Att räkna INTE VUXEN-poäng. Men när jag tänker efter borde jag också vara där snart.

  5. H skriver:

    Jag drack rödvin igår. Det kändes vuxet. Inte lika vuxet en timme senare när jag blev fyllesentimental och började namedroppa en massa band och bloggare som ingen i sällskapet varken hört talas eller brydde sig om. Ja jisses.Man kanske skulle ta och köpa diskmaskin för att kompensera. Eller åtminstone flytta hemifrån.

    • Annika skriver:

      Hahaha! Ja, det här får du göra något åt. Kolla på ”Antikrundan” är mitt förslag. Fast diskmaskin är ju å andra sidan en ovärderlig investering. Det känns alltid som att livet flyger förbi medan jag står där vid diskbänken med skum upp över armbågarna.

  6. Sanna U skriver:

    Tagit reda på momssatser, fakturerat, arvodesförhandlat, tagit ställning i EU-valet och gått och lagt mig tidigt (för jag ska ju upp och göra viktiga saker). Jag tycker om att vara vuxen, det är som att jag äntligen vuxit i mig själv. Sakerna man gör som är ”vuxna” är inte samma sak som att vara vuxen, det är bara saker man gör för att det hör till ”där man är”. Att vara vuxen är för mig att känna sig kompetent och hemma i sig själv. I ❤ vuxen! 🙂

  7. soffan skriver:

    Jag närmar mig de trettio med stormsteg och alla mina gamla vänner verkar ha gift sig och skaffat barn, medan jag fortfarande pluggar, är singel samt helgknäcker som bartender. Men inte är jag bitter för det inte, så därför vill jag hellre berätta om alla skitbarnsliga grejer jag har gjort på sista tiden, hoppas det är ok. 1. Fått skrota min andra bil inom loppet av ett år. 2. Stortjutit på djursjukhuset för att Plipp (min lilla hund) var sjuk. 3. Allvarligt funderat på att skaffa ännu en tatuering. 4. Blivit obefogat full. 5. Försökt ge en söt pojke mitt nummer (VEM FAAAN HAR INTE FACEBOOK?), men istället rodnat, stammat något obegripligt och kört ner en lapp med nämnda nummer på i hans bakficka. (Han har inte ringt! Suck…)

    • Annika skriver:

      Ååååh! Fina! Vilken idiot som inte ringt. Han skulle ha roligt med dig. Det skulle vem som helst ha.Klart du inte ska vara bitter. Du verkar ha en underbar inställning till livet.

  8. Weirdo skriver:

    Soffan: Gosh tell me about it! Alla tycker att man ska va så himla vuxen bara för att man är 30. Om än jag är gift vill man kanske inte va så vuxen alltid…ja vill ju bara fnittra å ha kul ju! Varför motarbetar världen mig hela tiden!

  9. Sanna skriver:

    Jag var på grillfest idag, drack bara ett glas vin och gick hem redan halv tolv med argumentet ”det är en dag imorgon också”. Det är mycket ansvarstagande och vuxet. (nu ska jag se på Gilmore Girls och äta räkor direkt ur plastburken för att kompensera)

  10. Kristina skriver:

    Jag manglade och bytte en propp. Samma kväll! Sen var jag tvungen att hoppa i soffan lite för att överkompensera vuxenheten lite.

    • Annika skriver:

      Att mangla är härligt och ger ganska sköna vuxenpoäng, tycker jag. Och väldigt skrynkelfria sängkläder. 🙂

  11. Paperback Lover skriver:

    Jag höll i ett styrelsemöte för vår Brf i måndags. Det har hunnit bli några möten under min period som ordf men jag har ännu inte vant mig. Sen gick jag och köpte ostkrokar (som det heter i Norrland) och cocacola och myste i soffan. Struntade blankt i disken som växt över kanter och bredder i köket. Håller med Kristina om att man måste kompensera vuxenheten ibland.

    • Annika skriver:

      Haha, jag behöver inte kompensera medvetet – i slutändan är jag en alldeles för barnslig person för att vågskålen med vuxenpoängen någonsin ska väga över.Men brf-möte är sanslöst seriöst. Jag är allvarligt imponerad.

  12. ellie skriver:

    Det är nar jag för ett tag sen tog en vagn istället för en korg i mataffären! Finns nog inget som är mer vuxet

    • Annika skriver:

      Det gjorde jag också förra helgen. Sen klarade jag inte av att bära hem de åtta påsarna och fick gråtande ringa efter förstärkning. Så det kompenserade sig själv rätt snabbt.

  13. Hanna skriver:

    jag tittade på bunkar på nätet och funderade på att beställa hem. jag är 18. det är pinsamt!

  14. Johanna skriver:

    Ärligt talat – är det inte liiite vuxnare att skaffa sambo, än att ni ska grilla ihop? Bara en tanke… Stor kram å hoppas att det blev lyckat.

    • Annika skriver:

      Äh. Jag har haft samboförhållanden de senaste… herregud, sju åren. (Nej, inte med samma person hela tiden.) Så det är old news. Att grilla däremot! Ojojoj.

  15. soffan skriver:

    Ditt svar på min kommentar förgyllde just min dag. Tack snälla!! Du är toppen.

  16. L I L I J A skriver:

    Jag undviker vuxenvärlden så mycket jag bara kan.Det senaste jag gjorde som var vuxet var väl att acceptera att jag ska jobba heltid i 3 veckor om ett tag.

Kommentera

