I am ready, I am.

Okej, okej. Jag försov mig en timme i morse och blev en kvart sen till jobbet.

Men. Men! Jag lämnade in min krönika i morse. I tid. Fyra dagar tidigare än vanligt. Och det betyder att jag äntligen kommit i kapp.

Jag känner mig extremt ansvarsfull. Det säger en hel del. Att höjden av ansvarstagande för mig är att göra mitt jobb i tid. Men när man väl halkat efter, som jag gjorde när jag plötsligt började jobba heltid på Aftonbladet Söndag, är det otroligt svårt att bryta den negativa spiralen.

Nu är den bruten. Och det är en väldig tur.

Man kan nämligen säga att jag fått något av ett drömuppdrag. Ett uppdrag som kräver tid jag inte har men som jag tänker ta mig. Som gör sommaren stressigare, men mig mycket lyckligare.

Och nu är jag redo att sätta igång.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till I am ready, I am.

  1. Amanda Westlander skriver:

    Eloge till dig som har brutit den negativa spiralen :)låter så härligt med ditt drömuppdrag all lycka till!!Nu ska jag ta itu med mitt skolarbete . Inte en dag försent. Ha en härlig torsdag !

    • Annika skriver:

      Tack så mycket, raring! Lycka till med skolarbetet och ha en underbar torsdag, du också. Många kramar på Amanda.

  2. Inella skriver:

    Alltid skönt att bryta negativa spiraler. Att du fått ditt dröm jobb låter kul och grattis till det:) Själv letar jag och föröker med alla medel att finna mig ett jobb inom marknadsföring.

  3. Madelene skriver:

    Får man fråga vilken typ av journalist/reporter du allra helst skulle vilja va? Alltså grävande, politisk, mode, ”vanlig” etc.

    • Annika skriver:

      Helst skulle jag ägna mig åt att skriva krönikor och ungdomsromaner, föreläsa i skolor och anordna skrivarkurser och skrivarläger för unga tjejer. Och jag är på god väg att nå dit! När det handlar om ren journalistik vill jag ha det precis som jag har det nu, på Aftonbladets Söndagsbilaga. Här gör jag intervjuer med kända och okända människor, låter dem berätta sina historier och prata till punkt. Jag vill skriva reportage som kan inspirera och stärka människor.

  4. Anna skriver:

    jag har börjat läsa dina krönikor regelbundet och hittade precis din blogg. vet inte hur jag ska formulera mig, menVad jag vill säga är att dina krönikor är bra, de träffar en verkligen. kort och gott , de betyder nåt, jag fascineras samtidigt som jag förstår. Du har en riktig talang för att skriva!

  5. Sara skriver:

    Hej Annika!Hittade precis hit till din blogg. Tänkte jag skulle ta mig tid att läsa dina krönikor, de verkar vara mycket intressant och ta upp viktiga saker.Jobbigt att försova sig, jag brukar få känslan av att man ligger steget efter hela dagen då men det har ju du lyckats väga upp genom att lämna in krönikan i tid! Grattis!Ha en skön dag!/Trädgårdstältaren 😉

    • Annika skriver:

      Hej Sara!Vad roligt att du hittat hit! :)Jag hoppas att många av krönikorna är viktiga och intressanta, jag lägger enormt mycket tid och kraft på dem. Svårt att hinna med nu när jag jobbar heltid, men otroligt roligt också!Ta hand om dig, Sara, så hörs vi snart!

Kommentera

