Bla, bla, blaaa.

Åh, vet ni vad?

Den 24:e juni ska jag sommarprata i P3!

Programmet sänds mellan klockan tio och elva på förmiddagen, och ni som lyssnar kan ringa in och ställa frågor eller diskutera med mig. Det tycker jag verkligen att ni ska göra! Jag som aldrig har tid att prata i telefon annars, nu har jag äntligen ett gyllene tillfälle att få samtala med er, mina allra finaste läsare.

(Ja, och så blir det förstås lite pinsamt om ingen ringer. Jag borde kanske muta min bästa vän Fanny med en middag för att hon ska sitta och ringa in med olika röster. Hmmm. En rätt bra idé, eller hur? Fast jag pratar ju med Fanny jämt, så det vore roligare om ni ringde.)

Jag är verkligen ingen van radiopratare, för att uttrycka det milt, men Camilla Zamek som sitter med som ”sidekick” verkar vara rarast någonsin, så det ska nog gå bra. Camilla har till och med lovat att bjuda på godis i studion. Och alla vet ju att bjuda på godis tyder på en enorm godhet (förutom när den som bjuder är en gubbe i skåpbil).

I alla fall. 24:e juni. Om tre veckor. Lyssna då! Snela?

(Oroa er inte för att glömma bort det, jag lär påminna er både en och två gånger om jag känner mig själv rätt.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Bla, bla, blaaa.

  1. Sanna skriver:

    Det är fina grejer, Anko. Blir det tyst i etern så ringer jag. Under annat namn. Du känner igen mig på att min karaktär är halt .

    • Annika skriver:

      Åh, min kära vän. Dig kan man alltid lita på.Jag skrev just meningen ”snöblandat regn vräkte ner och envisades med att släcka glöden på varje Lucky Strike jag ändå envisades med att tända” i mitt krönikeutkast. Det här bådar inte gott.

  2. H skriver:

    Men vad nice!Ska definitivt agera radiodiktator på jobbet den morgonen!

  3. Anna skriver:

    FANTASTISKT!För dig, givetvis. För mig, för oss, för alla som fullkomligt älskar Annika Marklund och vill ha mer, mer, mer av henne. Av dig.

  4. Julia skriver:

    Helvete! Precis den dagen och den tiden jag är uppbokad hos läkaren… Men men, jag får leta upp den och lyssna på det på internet efteråt i så fall. För jag antar att den borde läggas upp någonstans? 🙂 Jaja, roligt att du ska dit och prata. Jag ser fram emot det redan nu.

    • Annika skriver:

      Haha, allvarligt? 😉 Ja, det var onekligen himla oturligt. Men det läggs helt säkert upp på nätet senare under dagen! Söta. Kram.

  5. Fanny skriver:

    Ja raring, trots att jag är ditt största fan och vi säkerligen skulle kunna hålla låda en underhållande timme i radio tror jag att jag lämnar etern fri åt dina övriga beundrare. Dessutom är jag så himla dålig på röster och dialekter (norska möjligen så det får bli Alexander Ruback isåfall). Men oj vad stolt jag kommer vara..

  6. Navigaren skriver:

    Jag har redan antecknat dig i min almenacka. Lycka till!Kram

  7. Sanna U skriver:

    Jag kommer definitivt att missa halva eller glömma bort det eller vara nånstans med radioskugga eller liknande. Lyckas aldrig leva i takt med tablåer av något slag… Men jag lovar att lyssna på Internet efteråt. Så alla som har tänkt ringa: Ställ bra frågor åt mig med! 🙂

  8. Jenny skriver:

    Kul! Vilket program är det?Jobbar i Radiohuset och det är alltid kul när det händer lite nya saker.

  9. Jenny skriver:

    F-låt,det står ju faktiskt Hallå P3. 🙂

  10. Jullan skriver:

    Jaaa vad roligt!!! Jag tycker du är smart, snygg och viktigast av allt: snäll. Varför är det en underskattad egenskap idag? Ska försöka ringa in och ställa frågor om feminismen som jag håller på och läser om. Varför tror du folk bli så provocerade om man kallar sig feminist? Det är väl självklart att man är det, eller? Jag vill rösta, ha samma lön för samma jobb som min manliga kollega, jag vill anses som myndig trots at jag är kvinna. Självklarheter kanske men det har inte alltid varit så.Skitirriterande när man blir motarbetad av kvinnor, de borde ju vara de första att vilja ha jämställdhet. Såg AnnHelenaRudbergs (något sånt) blogg och hon verkar inte ha fattat någonting. Det gör mig förbannad, ledsen och uppgiven. Tur att du finns som en sol i mörkret!

  11. Jullan skriver:

    Jaaa vad roligt!!! Jag tycker du är smart, snygg och viktigast av allt: snäll. Varför är det en underskattad egenskap idag? Ska försöka ringa in och ställa frågor om feminismen som jag håller på och läser om. Varför tror du folk bli så provocerade om man kallar sig feminist? Det är väl självklart att man är det, eller? Jag vill rösta, ha samma lön för samma jobb som min manliga kollega, jag vill anses som myndig trots at jag är kvinna. Självklarheter kanske men det har inte alltid varit så.Skitirriterande när man blir motarbetad av kvinnor, de borde ju vara de första att vilja ha jämställdhet. Såg AnnHelenaRudbergs (något sånt) blogg och hon verkar inte ha fattat någonting. Det gör mig förbannad, ledsen och uppgiven. Tur att du finns som en sol i mörkret!

  12. Linnea skriver:

    Shit va kul! Det måste jag definitivt lyssna på! Att sitta i en radiostudio och prata ger värsta kicken, eller att bara vara i en radiostudio överhuvudtaget rättare sagt. Åååå vad jag är avundsjuk! Lycka till!!!

  13. Evelina skriver:

    Då ska jag verkligen lyssna kan jag lova! Ringa in är jag för feg för..

  14. Bea skriver:

    Antecknade i kalendern, så nu glömmer jag inte hoppas jag 😀 Ska bli grymt spännande att höra hur du låter efter att bara ha läst din blogg i evigheter! 😀

  15. Matilda skriver:

    Ställt in tre påminnelser i mobilen med texter som ”Annika ! om en kvart ! P3 ! På med radion !” så jag kan nästan inte missa det 😀 Jag har inte ens hört din röst, blir nog förvånad 🙂

  16. Mobilen är larmsatt, självklart kommer jag lyssna! Så himla roligt!

Kommentera

