I wish you never looked at me that way.

Varje gång jag hör en såhär fantastiskt härlig låt tackar jag mig själv för att jag sedan länge släppt min skitnödiga indie/lo-fi/electro/britpop/bitpop-elitism.

Tänk vad mycket jag hade missat annars!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till I wish you never looked at me that way.

  1. Indie skriver:

    Du skulle aldrig släppt det. Detta lät ju illa… Men men smaken är som baken…

    • Annika skriver:

      Haha, vad fånig du är! Jag respekterar musiknördar, men är jäkligt glad att jag hittat annat att engagera mig i. Sådant som verkligen betyder något för mig. Idag lyssnar jag på allt jag brukade lyssna på, men också mängder av annat. Allt som får mig att känna något, om så bara som den här låten – som gör mig glad.

  2. Rebecka skriver:

    Jag säger detsamma! Under många år kunde jag inte erkänna att något annat än indiepop eller rock (som tvunget skulle ha spelats in på 70-talet) var bra. Så himla skönt att man kan gå vidare, utvecklas och lyssna på det man blir lycklig av!

    • Annika skriver:

      Men verkligen. Jag antar att det handlar om att bli trygg i den man är utan att behöva hålla fast stenhårt vid den man anser att ens musiksmak gör en till.

  3. ida skriver:

    Ta en titt in på : http://www.freestreet.se/?r=10938Där kan du samla poäng som du växlar in till presentkort på t.ex. h&m, kicks m.m. Helt gratis!!

  4. Amanda Westlsnder skriver:

    haha. jag lyssnar nästan bara på indie/britpop och den sortens musik. Och en gång grät jag för att en kompis föraktade min musiksmak. Jag tror att jag är den största musiknörden jag känner. ;)tack för du fick mig att lyssna på Olle Ljungström 🙂 han ska spela på Way Out West festivalen i Göteborg i augusti 🙂 !!!KRAMAR!!

    • Annika skriver:

      Tja, jo, sådan har jag också varit. I typ tio år. 🙂 Men jag antar att jag hittat annat att engagera mig i. Och det är ju inte som att jag slutat lyssna på allt det jag brukade älska, tvärtom. Men jag är mycket mer öppen för annan typ av musik nu. Jag är SÅ glad att du börjar lyssna på Olle! Hurra hurra hurraaa för dig, Amanda!

  5. ANNA skriver:

    hahah heelt sjukt, tänker likadant, det är något magiskt med den..

  6. Amanda skriver:

    Hon är tydligen en hermafrodite… men sången är inte sämre för det. I like. 🙂

    • Annika skriver:

      Eh, nej, varför skulle låten vara sämre för det?!Det där är ju bara ett internetrykte som jag inte tror ett dugg på, och skulle det vara sant är det ju helt irrelevant för hennes musik. Däremot vore det förstås otroligt positivt på alla andra sätt.

  7. Agnes skriver:

    Haha. Jag hörde den nyss på radion, och skrattade gott åt hur dum hon måste vara som går med att sjunga en låt med texten”Eh-ey. There’s nothing else I can say.”Hm..:)

    • Annika skriver:

      Jag tycker att det är en fin text. Handlar ju om att lämna någon man älskat och inte veta hur man ska få personen att förstå att det är över. Att man bara slutat älska. Ärligt talat försöker jag att inte lyssna på texten, den ligger för nära egna erfarenheter och gör lite ont.

  8. Louise skriver:

    Maaawaah, är det bara jag som tycker att denna låten är jättedålig? Alltså rent igenom skitdålig. Hennes två andra hitar är ju jättebra, så när jag hörde denna visste jag faktiskt inte vad jag skulle ta mig till. Skönt att lufta den åsikten. Och Annika, jag vågar inte svara dig mera på Facebook ang. missuppfattningen om ditt jobb.. Du är liksom så stor för jag beundrar dig så mycket. Puss

    • Annika skriver:

      Du är för rar, söta Louise. Och du får absolut avsky den här låten! Jag är ingen smakdomare. Jag tycker bara att den är härlig.

  9. tjoffsan skriver:

    Jag älskar låten. Och till Agnes som tycker att hon måste vara ”dum som går med på att sjunga en låt med texten..”; hon skriver sina texter själv. 🙂

    • Annika skriver:

      Ja, visst gör hon? Har ingen koll, men har för mig att hon skriver själv. Dessutom tycker jag att texten är bra.

  10. sanny skriver:

    åh, det är så frigörande att läsa din blogg! jag är också allätare och har alltid skämts och mått lite dåligt över att jag aldrig lyckats hålla mig till en särskild musikstil. jag försökte bli renodlad poppare jag gick i nian/ettan/tvåan men det gick verkligen inte bra, för jag är en person som lyssnar på musik för känslan. ibland vill jag bli glad, ibland ledsen, ibland nostalgisk, och jag kan lyssna på samma låt om och om igen. pop, rock, elektro, hiphop, klassiskt, det spelar liksom ingen roll, bara det berör mig.DU ÄR SÅ JÄVLA BRA ju…!

  11. emzi skriver:

    Det där är helt klart en av de bästa låtarna! Jag gillar den starkt!

  12. Christoffer skriver:

    Visst är det härligt att växa upp och komma över?

  13. Indie skriver:

    Du har nog rätt Annika, ja jag är fånig, och jag vet om det. MEN… Detta är en process, att släppa taget. Jag har iaf kommit så långt att jag kan umgås med människor som lyssnar på dålig musik enligt mig. Nästa steg kanske blir att vidga mina vyer!

Kommentera

