Isn’t it enough to have a long, happy life with me?

Jag visste väl att jag aldrig borde sett Twilight.
Men i natt gav jag efter.
Och nu är jag hopplöst in love with Edward Cullen.

Skit också.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

39 kommentarer till Isn’t it enough to have a long, happy life with me?

  1. Hiba skriver:

    Häromdagen frågade jag min lillebrors kompis hur gammal han var, och stackaren svarade 14. Då tittade jag allvarligt på honom och frågade: Och hur länge har du varit 14?Så illa är det med mig.. Twilight är beroendeframkallande. Och Edward Cullen är underbar!

  2. Näe, jag föll inte alls för Twilight. Har somnat båda gångerna jag har försökt ta mig igenom den 🙂

  3. Tove skriver:

    I know how you feel. Jag längtar efter att få se New Moon nu. ^^Edward Cullen…m.m.m

  4. Little Peaché skriver:

    Åh vi är nog alla lite kära i honom. Är han one beautiful man!Kram på dig

  5. Emma P skriver:

    För mig var det tvärtom, jag var hopplöst förälskad i Edward tills jag såg Twilight. Men det kanske är lika bra, jobbigt att dela lover med halva världen:)

    • Annika skriver:

      Nej men? Really? Var han helt annorlunda i filmen mot för vad du tänkt dig under läsningen? Har själv inte läst böckerna, så jag var helt oförberedd!

  6. Sandy skriver:

    Då hoppas jag verkligen att du inte missat trailern för New Moon?! 😀

    • Annika skriver:

      Absolut inte! Ville först inte se den, av olika fåniga anledningar, men var förstås tvungen. Läääängtaaaar, Fast kan fan inte fatta hur Bella kan falla för Jacob?! Visst, han är jättefin och rar, men hallååå… EDWARD!

    • Annika skriver:

      Plus att jag blir så irriterad på Edward, hur svårt kan det vara att INTE umgås med Bella tillsammans med hans familj?

  7. Lovisa skriver:

    Well, jag försökte läsa böckerna av Stephenie Meyer. Det funkade inte, kan jag säga. Och jag hyser ändå ett ohälsosamt intresse för vampyrer och dylikt =)Jag kanske borde ge filmen en chans då?

    • Annika skriver:

      Har inte läst böckerna och filmen var tre plus, men det är helt klart värt att se den bara för fotot, stämningen och EDWARD.

  8. Ellen skriver:

    TACK! Så skönt att någon annan känner såhär. Jag såg den på bio (tillsammans med min pojkvän, som blev ohjälpligt avundsjuk) – och dog. Är lite kär, vilket är ganska pinsamt då 1) jag är fem år äldre än den tänkta målgruppen, 2) det är en film, 3) det är en FILM. Att han är vampyr gör bara saken värre – jag var en av dem som såg varje avsnitt av Buffy för att Angel var så fruktansvärt snygg. Och farlig. Vilket inte bådar gott för mina framtida förhållanden

  9. angelica skriver:

    TWILIIIIGHT!!!Måste tyvärr säga dock att böckerna är sååå mycket bättre. Faktiskt. De är underbara. Speciellt på engelska. Men Rob är ju också underbar, förstås…

  10. M A J S E skriver:

    OH MY! jag har twilight vägrat sen den kom, men såg också filmen inatt! ahahah, twin souls? 🙂

  11. Hannah skriver:

    Jag kan inte för mitt liv se vad alla se i den där killen! Eller filmen för den delen! Jag höll på att somna, och tyckte inte alls att han var snygg, inte på något sett. Men ja, smaken är ju som den är.

    • Annika skriver:

      Ja, det verkar ju vara många som fallit för hans utseende – om ALLA gjort det hade det ju varit helt sanslöst.

  12. Anna skriver:

    Men ahhh! Varje gang som jag alskar nagot gor du det ocksa. Helt fantastiskt att man kan vara sa lika men samtidigt sa olika!

  13. Jocke skriver:

    Jag förstod inte vad deras romans gick ut på… varje gång de verkade var på väg att prata om hur de verkligen kände eller något annat viktigt som på något sätt handlade om deras relation zoomade kameran ut och det blev gullig musik så deras röster inte hördes… (typ trädscenen). Fortfarande inget som kommer nära Bara en dag/ Before Sunset (och Bara en natt med, då).Men det kanske beror på att jag är kille? eller?

    • Annika skriver:

      Nej, jag håller helt med dig. Deras relation ger jag inte så jäkla mycket för. Men det gör inte att jag kan bortse ifrån att Edward Cullen – OBS! Inte skådisen, utan skådisen SOM karaktären – är det sexigaste någonsin.

  14. Emma P skriver:

    Ja, han såg annorlunda ut och betedde sig annorlunda. Vilket jag såklart var beredd på, men kanske inte på att min förälskelse skulle försvinna så totalt. Nåja… Men läs böckerna om du orkar, de är fina, även om de inte är språkligt jättebäst. Förresten, klart att du orkar, de är extremt lättlästa…

  15. Pyra skriver:

    Åååh! det är ju bara världens bästa film, sett den massa gånger och har alla böcker! Funderar på att gå på premiären på New moon i USA 😀

  16. Hanna skriver:

    Ansiktet, ögonen, håret..aah.. Och han är vampyr. Detta fick mej att återigen bli en drömmande 15-åring som innerligt önskade att bli bortförd av en stilig vampyr..

  17. Pernilla skriver:

    Åh, jag såg den på bio och hade ingen aning vad det var. Jag blev också kär, sedan fick jag grym abstinens och läste alla böckerna. Sista boken är bäst så skynda 😉 Haha… Måste poängtera att deras kärlek känns starkare i boken! ÅHHH! Filmen är dålig i jämförelse!

  18. anna skriver:

    om du ska läsa böckerna tycker jag du ska läsa dem på engelska. de är skrivna för en publik som är ”young adults” och på svenska blir det de lite för ungdomsbokaktiga.men visst fan är rob het som edward. mmm!och det roliga med twlilight, både böckerna och filmen, är ju att det inte bara är den tilltänkta målgruppen som gillar’t utan döttrar, mammor och mörmödrar blir till sig i trosorna allihopa.underbart 😀

  19. Sandra skriver:

    Åh. Jag läste böckerna (obs, på engelska, originalspråk FTW) i höstas och blev helt kär! Sen såg jag filmen (som inte är alls lika bra som boken) och Robert Pattinson är verkligen så som jag tänkte mig Edward. Att han dessutom verkar vara ett charmtroll IRL (sett ohälsosamt mkt intervjuer på youtube..) gör ju inte saken bättre. Oj vad rabbel det blev här då. Det jag ville få fram var: läs böckerna, NU! På Engelska! 🙂 Och youtuba Rob, haha.

  20. Josse skriver:

    Nej du skulle inte. Jag har sett den 15 gånger på 2 månader.R-PATZ I LOVE YOU!!

  21. Josse skriver:

    P.sMan måste se filmen innan man läser böckerna annars blir det inge kul.

  22. Karin skriver:

    Haha! Du ska veta att du inte är ensam. Jag har råkat hyra hem filmen och kan inte sluta titta.

  23. Em skriver:

    Åh samma här. Det är verkligen inte likt mej, har aldrig blivit besatt i kändisar/idoler – inte ens i tonåren! Men nu är jag fan fast. Tänk att det skulle dröja till man fyllde 26 (och seriös sambo). Vill. ha. Edward.

  24. Karolina skriver:

    Jag absolut slukade alla bockerna.Tog mig knappt 2 manader :Xjag laste dom pa engelska, kan inte tanka mig lasa dom pa svenska. Filmen var en besvikelse for mig som last bockerna,for dom missar ju en massa saker som bockerna fangat. Som deras karlek… Och varfor Jacob betyder sa mycket for henne. Las dom! :DHalsningar fran Manchester

  25. Emma skriver:

    Du är inte ensam om att ha gjort det misstaget. Nu är även jag hopplöst förälskad. Pinsamt nog har jag något slags fetish för hans underbara ögonbryn och skrattgrop. Lovely!

  26. Johanna skriver:

    Ja, Edward! Jag blev precis likadan. Sättet han lade armen om Bella, hur han tittade på henne. Var tvungen att läsa bokrecensioner för att se hur det ska gå för dem i kommande böcker/filmer (jag är inte tillfredsställd, för jag vet fortfarande inte hur det slutar – jag har inga problem med att läsa slutet av en bok först). Vad är det för kemiska kombinationer i våra kroppar som gör att vi faller handlöst för en tonårsvampyr liksom? Det måste vara något slags bristsymtom.

  27. Lina skriver:

    Fy fan!! Kunde lika garna varit jag som skrev dessa raderna!Alskade filmen men onskar som du att jag aldrig sett den for den forvandlade mig till en nyforalskad tonaring. Tror inte pojkvannen uppskattade att det inte var han som var foremalet for mina kanslor. 🙂

  28. Ritva skriver:

    Åh… Edward Cullen… ;)Jag är alldeles för gammal, men förvandlades till en fnittrig tonåring när jag såg Twilight. Kärlek och alldeles underbart!

Kommentera

