Lästips.

Bild 7.png

Bild 8.png

What can I say? Jag är en sucker for romance.
Speciellt sådan som känns som tagen ur Amelie från Montmartre.
(Fast jag är glad att Amelie inte röker.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Lästips.

  1. Henrik skriver:

    Helt underbart!Kom att tänka på följande som, fastän inte i samma klass som ovan, även det är allt för gullit för att verka sant.http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/sls

    • Annika skriver:

      Aaaaw! 😀 Jag tror absolut att det kan vara sant. Som sagt, a sucker for romance. Så jäkla rart att det var just Jason Mraz också.

  2. //U skriver:

    Mysigt!

  3. Weirdo skriver:

    Awww…så himla gulligt…varför lyckas alla andra med romantik…när jag försöker vara romantisk slutar det alltid med att något går fel…

  4. michaela skriver:

    Jag har en anekdot i ämnet! Jag hade bott i min lägenhet i ungefär 3 månader. Husen ligger ganska tätt, så man kan lätt kika över till grannarna. Mitt emot mig bodde en kille. Jag såg honom ibland. Han var uppe sent på nätterna, spelade gitarr eller satt i sitt vardagsrum i rökte.En kväll var jag på Jazzhuset och dansade mig trött. Vid fyratiden ser jag en figur jag känner igen. Grannen, såklart! Jag studsar fram, vi byter nummer och sen går veckorna. Vi kikar desto mer på varandra i fönstrena.. VInkar någon gång då och då. Stöter på varandra på gatan, ler lite försiktigt, säger kanske ”hej”. En fredagskväll när jag ser att han är själv, och jag detsamma tar jag mod till mig och skriver en lapp där det står ”VIN?”. Med hjälp av tejp sätter jag den på mitt fönster, och gömmer mig på golvet. Haha. En minut senare får jag ett sms: ”Ja! Hos vem?” Kvällen slutade hemma hos honom, vi satt i timmar och pratade, drack vin och rökte och hade det väldigt bra. Trots att vi egentligen inte alls kände varandra. Vi är fortfarande vänner, men han bor i Paris sen förra sommaren. Fast jag ska snart åka ner. Hoppas det står VIN? i hans panna då.Hohoho. Ha en fin söndag.

  5. Linda skriver:

    Åååh, sånt här gör en så glad o varm inombords! Historier som denna gör världen till en mycket vackrare plats =D

  6. Lie skriver:

    Ååååh vad jag behövde läsa den berättelsen idag..! Hur härligt som helst! Kramar till alla söta

Kommentera

