Feberyra och beslut.


Hej då, älsklingar.

Det kan vara min alltjämt stigande feber som talar nu.
Men jag tror faktiskt att jag bestämt mig för att sluta snusa.
Att jag ska passa på nu när jag är alldeles för sjuk för att ens tänka tanken att snusa min dagliga dosa Göteborgs rapé portion.

Och det påstås ju vara en bra idé att dela med sig av sådana beslut till så många som möjligt. Det ska tydligen vara svårare att ge upp då.

Så: Tyck gärna att jag är duktig. Ja, ni vet. Peppa och sådär. Det kan jag sannerligen behöva.
Och om någon av er som läser bloggen också snusar – vafan, sluta med mig!

Hur svårt kan det vara? Som någon av snubbarna i Mando Diao påpekade i en intervju i tidningen Rodeo – ”det måste ju rent logiskt vara lättare att inte göra något än att göra något. Att bara låta bli.”

Word.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Feberyra och beslut.

  1. Nanó skriver:

    Bra Annika! Blir knappast lätt, men definitivt värt ett försök! Heja!

  2. Lisa skriver:

    Verkligen! Du är grymt duktig som gör det och ännu duktigare som gör det nu när du är hängig! You go girl! (det skulle aldrig funka om jag sa det på riktigt men i text ser det riktigt snyggt ut) ;D

  3. Bea skriver:

    Mycket klokt beslut tycker jag! Snus är äckligt så jag förstår över huvud taget inte varför du någonsin började 😛 Men lycka till i alla fall, hoppas du klarar det! Eller, du SKA klara det 😀 Heja heja!

  4. Anna Bo skriver:

    Hejahejaheja! Och tar man bort accenten över e:et i rapé blir det rape och det är ju faktiskt alldeles för motbjudande för att stoppa under läppen.

  5. emzi skriver:

    Vi är alla här och stöder ditt beslut. Och såklart försöker hjälpa dig så gott det går såklart 😀

  6. Erika skriver:

    Kör hårt, Annika! You can do it!

  7. Sara skriver:

    Jag ar storsnusare men jag har slutat flera ganger utan problem! Har varit skitlatt. Men sa bor jag i England ocksa… Och jag hara borjat igen varje gang… Men allvarligt. Det ar inte sa svart. Eh.

  8. Sanna U skriver:

    Tummenupp! :-)Tänk på alla tänder som slipper frätas bort!

  9. Emma skriver:

    Det finns inget bättre än några ord från Mando 🙂

  10. Madelene skriver:

    Bra beslut. Men varna din partner bara om din plan. När min pappa sluta snusa blev han extremt irriterad på minsta lilla och sur. Det som gjorde det ännu trevligare var att vi flytta precis då så man var tvungen att ”umgås” med honom.

  11. Weirdo skriver:

    Go girl! Jag vet att du kommer att lyckas….kom ihåg…nikotin stannar bara i kroppen 72 timmar…efter det är det bara psykiskt beroende som får dig att vilja snusa! Det får mig verkligen att vilja sluta röka….

  12. Weirdo skriver:

    Go girl! Jag vet att du kommer att lyckas….kom ihåg…nikotin stannar bara i kroppen 72 timmar…efter det är det bara psykiskt beroende som får dig att vilja snusa! Det får mig verkligen att vilja sluta röka….

  13. michaela skriver:

    you can do it! krya på dig!

  14. Malin skriver:

    Väldigt bra beslut Annika, har själv slutat snusa så vill ge dig ett råd – ersätt inte snusen med något annat! Även om man tänker att det är temporärt blir det lätt ett nytt beroende (om det så må vara nåt så oskyldigt som att tugga tuggummi istället) som man sedan måste sluta med alternativt tröttnar på vilket bara leder till att man börjar snusa igen.. Okej, phuu, lång mening 🙂 Hur som helst, sluta bara cold turkey men låt allt annat vara precis som vanligt, det må vara plågsammare men lönar sig mer i längden. Jag kan till och med festsnusa om jag känner för det, när jag sedan har en halv dosa kvar dagen efter slänger jag den bara i soptunnan. Tänka sig! Okej, massa onödigt svammel här men lycka till!

  15. Matilda skriver:

    You can do it! Jag tror på dig.Krya på dig!!

  16. Agnes skriver:

    Ja, Annika! Du klarar det:) Min pappa slutade röka när han var riktigt sjuk, och sen dess (drygt trettio år sedan) har han inte tagit ett bloss. Lycka till lycka till!:)

  17. Mejsel skriver:

    Bra beslut Annika! Jag slutade snusa för 1 ½ år sedan. Försökte tvärsluta först men sen var jag tvungen att trappa ner och vänja mig vid mindre och mindre snus. Det var sjukt jobbigt och jag var ett monster i en månad innan jag var fri och glad och snusfri! 🙂

  18. ewelina skriver:

    äsch.. varför sluta med något man tycker om?Farligt hit å dit..ALLT E JUH FARLIGT säger dom..Du lever bara en gång..å snusa e juh inte värre än rökning..Nä..stoppa en prilla under läppen..gör min dag iaf!

    • Annika skriver:

      Hahaha! ”Inte värre än rökning”, nej, tacka fan för det! Nej du, nu har jag slutat. Jag faller inte för dina frestelser, oh you She-Devil! 🙂

  19. Ewelina skriver:

    D e bra flickan =) *tummen upp*

Kommentera

