Whenever I’m sick, I just stop being sick and be awesome instead.

Varje gång jag kollar febern har den höjts. Jag börjar bli lite rädd.

Ja. Jag är rädd. För min kropp. Den är så oförutsägbar och kan när som helst få för sig att ställa till det för mig.

En kompis skrev idag i ett sms ”men du är ju alltid sjuk”. Jag tog nästan lite illa upp. För det är jag faktiskt inte.

Jag har jobbat så vansinnigt mycket de senaste en och en halv månaderna och inte varit sjuk en enda sekund. Det är nog något slags rekord för mig. Och jag fokuserar hellre på de friska perioderna än de sjuka.

Jag antar att det är så enkelt. De flesta ser det som normalitet att vara frisk. För mig är det tvärtom. Varje dag utan sjukdom är two enthusiastic thumbs up. Och den här tiden på Aftonbladet har varit magisk. Att vakna tidigt varje morgon och känna att min kropp mår bra… That’s awesome.

Nu ska jag tvinga min kropp att sova. Och hoppas att febertermometern har den goda smaken att sluta närma sig fyrtio grader.

Man borde inte skriva när man har så hög feber, känner jag nu. God natt.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Whenever I’m sick, I just stop being sick and be awesome instead.

  1. Desdichado skriver:

    Kom ihåg att feber i grunden är bra…kroppen försöker ju döda infektioner med hjälp ut av den…ta hand om dig! god natt

  2. Annie skriver:

    Ibland har man bara inte samma uppfattning som resten av världen, bara din är rätt för dig så är det bara att fortsätta att kämpa.Jag har en fråga?Hur var det för dig när du skulle skriva din första roman? Fick du idén innan du ens kom på att du skulle bli författare? Eller har du kämpat med att bli det du har velat så länge?En som undrar…

  3. K skriver:

    Barney Stinson har den rätta inställningen.. krya på dig!

  4. Weirdo skriver:

    Folk som jobbar oerhört mycket och stressar eller oroar sig blir oftare sjuka än de flesta andra. Kroppens sätt att säga ifrån. (Min läkare berättade just det här för mig när jag besökte honom, är inte så här vis och insiktsfull annars)Jag tror dock att vissa människor har helt enkelt sämre immun försvar än andra.

  5. Weirdo skriver:

    Folk som jobbar oerhört mycket och stressar eller oroar sig blir oftare sjuka än de flesta andra. Kroppens sätt att säga ifrån. (Min läkare berättade just det här för mig när jag besökte honom, är inte så här vis och insiktsfull annars)Jag tror dock att vissa människor har helt enkelt sämre immun försvar än andra.

  6. jossan skriver:

    TRUE STORY!

  7. Lisa skriver:

    Vet hur det är, är krasslig och dassig lite hela tiden.. däremot får jag inte inflammationer och sånt. Är bara halvdassig, men fick samma hostmedicin som du har. Grymt bra är den iaf!

  8. Linda skriver:

    Jag har precis slappnat av efter en längre period av stress, och då – PANG – som ett slag i magen kommer förkylningen. Ligger i sängen andra dagen i rad och nyser och snörvlar, och jag tycker väldigt synd om mig själv. Hoppas du kryar på dig och att meducinerna hjälper.Hälsningar från en sjukling till en annan.

  9. J skriver:

    Ta hand om dig och ditt immunförsvar! Förstår att det är svårt när världen ropar efter dig och du har så mycket att ge. Men du måste tänka på att du ska kunna göra det i längden. Allt finns kvar när du blir frisk. Men det tar tid och innebär att man måste säga nej till jobb, umgänge, resor och annat under en tid. Även saker som är roliga är ansträngande för kroppen när man är svag, tyvärr. Krya på dig, kram.

  10. Josefine skriver:

    Jag tror faktiskt att du snart kommer må bättre om du slutar snusa. Få bättre immunförsvar. I vilket fall så skadar det inte och man kan ju alltid tro att kroppen mår bättre av det, lite placebo sådär.

Kommentera

