Godmorgon.

Bild 848.jpg

Mina persienner är trasiga, går inte att fälla ner.
Så jag vaknar varje morgon av solen. Den som min läkare varnat mig för – tydligen går inte solsken och infektioner ihop särskilt väl, eller var det kanske solsken och penicillin som inte funkar ihop?
Den som jag inte haft tid att njuta av en enda gång den här sommaren eftersom jag alltid jobbar. Och nu när jag inte får jobba får jag inte heller vara i solen.

(Det är lögn, förresten. Jag låg i underkläder på min innergård och läste i solen en hel söndag för några veckor sedan. Men det blir mer effektfullt att låtsas att jag inte hunnit vara i solen en enda gång.)

Jag ska sommarprata i P3 imorgon. Var säker på att jag skulle vara frisk tills dess. Det är jag inte. Långt därifrån. Ni får ringa in jättejättejättemånga gånger och babbla en massa så att inte jag behöver prata så mycket, okej?

Jag har jobbat hela natten. I drömmen, men ändå. Vaknade helt slutkörd. Vad är vitsen med det? Då hade jag ju lika gärna kunnat jobba på dagen och faktiskt få någonting gjort!


Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Godmorgon.

  1. Sanna skriver:

    Jag ska ställa klockan imorgon och lyssna på dig till morgonkaffet. På altanen. I Mora. Med min katt. Det kan hända att han ringer in. Han undrar så mycket. Han vet så lite.Krya på dig, finaste. Puss!

  2. M skriver:

    Det ska bli så himla fint att få höra dig sommarprata!

  3. Navigaren skriver:

    Hjälp, när jag vaknade igår var jag så trött att jag ville ha en ursäkt för att inte göra något den här veckan. Nu har jag blivit klar med mer än jag trodde på två dagar. Krya på dig, du får säkert fler soltillfällen innan sommaren regnar bort. Kram

  4. Weirdo skriver:

    Oj så roligt att det ska bli att lyssna på dig i radion igen! Jag önskar dig lycka till fast jag vet att du inte behöver det!Gos

  5. Blueye skriver:

    Vissa typer av pennicilin gör att man superlätt bränner sig om man vistas i solen. Men hur känslig man är är olika från olika människor. Har du inte bränt dig ännu så kan du nog fortsätta att vara ute i solen, fast i måttliga mängder. 🙂 Åh vad spännande det ska bli att höra dig sommarprata i P3 imorgon! (Helt frisk eller inte – jag är övertygad om att det kommer att gå superbra!)May the force be with you! ;-)/Susanna

  6. petra skriver:

    Tokbra bloggtips, läs den o gråt.http://branden.blogg.seHon e bäst.Love & peace /Petra

  7. ELLEN skriver:

    Läste nya krönikan i Sofis mode, riktigt bra. Och då menar jag verkligen riktigt, riktigt bra.

  8. Hanna skriver:

    Åh, vilken tid i P3? Jag måste ju lyssna!Idag läste jag din krönika i Sofis mode, och den var lika underbar som vanligt. Så att du vet.

Kommentera

