Back in bed

Bild 852.jpg

Sommarpratet i P3 är avklarat, och nu är jag tillbaka i sängen. I min vanliga halvsittande position. Den som jag avskyr, men som tydligen är nödvändig om man vill få upp slemmet ur lungorna. Mums.

(Jag ser ut som ett litet lurvigt och argt djur, eller ett barn taget rakt ur en japansk skräckfilm, jag vet.)

Åh, vad fint det var med radioprat! Jag trivdes riktigt bra i studion. Jag fick hur mycket te jag ville – och så fick jag ju prata med er som ringde in och ställde frågor. Ni är så fruktansvärt rara.

Om ni är nyfikna på vad jag pratade om, eller bara vill höra min älskade bästa vän prata om när vi var på Backstreet Boys-konsert förra året, kan ni gå in här och lyssna.

Alla ni söta som hört av er och sagt att ni tyckte om sommarpratet: Tack. Jag blir så glad, så glad, så glad. Verkligen. Gladast.

Och alla ni andra: Tack för att ni läser. Och lyssnar. Bryr er. Jag har sådan tur som har er i mitt liv.

Bild 6.png

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Back in bed

  1. Navigaren skriver:

    Lurvigt argt djur, det var en målande beskrivning.Själv offrade jag att lyssna på dig live för att göra klart en datakurs, men det uppstod ett tekniskt fel och hur orimligt det än låter så kan jag aldrig slutföra kursen så att den alltid ligger kvar oavslutad. Typiskt när jag skulle vara så stolt över att bli klar och behärska ett svårt dataprogram. Ursäkta att jag skriver av mig här.Kul att du hade så trevligt i P3.

    • Annika skriver:

      Men va? Det låter ju förfärligt. Fan vilken osis. Förstår att du blir otroligt irriterad! Men kan man inte se det som att du faktiskt visst behärskar det, trots att det råkade bli ett tekniskt fel på slutet? Jag tycker att du ska vara stolt över dig själv ändå.

  2. Danmark skriver:

    Hejsan,Tänk jag som annars är så väldigt fördomsfull/kille tycker att du är väldigt bra och intressant.Krya på dig.

  3. Hannah skriver:

    Du var underbar på P3 imorse! Precis lika fantastisk som på bloggen. Jag fick en fin start på min dag när jag drack morgonkaffe och lyssnade på dig, tack!

  4. Hanna skriver:

    Jag satt på mitt sommarjobb och hade som vanligt mycket lite att göra, men jag vågade byta till p3 i tid trots att de vuxna på platsen inte har mycket till övers för den kanalen (fast så farliga är dom inte), och ÅH VAD JAG ÄLSKAR DIG, ANNIKA! Jag tycker att duvar hur underbar radiopratare som helst. Jag tycker att det skulle vara så trevligt att höra dig fler gånger, och vilken härlig röst du har förresten!Jag hoppas att du tycker att lite kärlek från ett fan så här inte är läskigt utan bara roligt, annars ber jag om ursäkt. Åh, så bra och fin och du verkar vara en så himla underbar människa.Kram!

    • Annika skriver:

      Fina Hanna! Jag blir så glad så det anar du inte. Läskigt? Herregud! Du är ju bara så go så det liknar ingenting, allt annat än läskig. Plus att eftersom du är en av dem som kommenterat i min blogg i all evighet (känns det som) så känns det ju som att du och jag känner varandra. Jag behöver bara se din bloggadress så tänker jag ”åh, Hanna som är femton år och är kort och vänsterhänt och fyller ganska tidigt på året. Och som ritar så himla himla himla fint”. Kramar, underbaraste Hanna!

  5. Weirdo skriver:

    Du pratade så jätte fint…programmet var lika bra som din blogg är! Du verkar vara en omtänksam och snäll tjej!

  6. liz skriver:

    Hej! =)Lyssnade på p3 på mitt otroligt ”roliga” sommarjobb i morse.. och måste bara säga att jag blev så (hm hittade inget bra ord här men vi säger ”sjukt”) inspirerad av dig! Allt du sa stämde precis på hur jag ibland känner mig som tonåring. (jag är 16 år..) och ditt prat om ätstörningar var jätte bra! själv har jag aldrig haft det problemet. men blir så trött på kompisarna som är smalare än jag och som jämt klagar på sitt utseende att de har tjocka ben, magar osv.. det är som någon slags trend att alla ska klaga på sitt utseende hela tiden. jag har också gjord det, men orkar inte när de alltid ska älta om det. jag tror inte ens att alla av dem tycker så illa om sina kroppar som de påstår, utan att de bara vill ha bekräftelse. (mina kompisar alltså)jag ser fram emot att läsa din bok och hoppas att den kommer ut snart, tror att du har en mycket bra uppfattning om dagens ungdomar. Ibland när vuxna ska skriva om yngre blir det så konstigt och fel. de tror att de har koll på ”det senaste” men i slutet blir det bara löjligt.hej en kilometer lång kommentar men vad jag ville säga var att du verkar vara en grym person och jag kommer definitivt besöka din blogg fler gånger =)kram

  7. Evelina skriver:

    Vi har sån tur att vi har dig i våra liv. Men hur kunde jag missa ditt sommarprat men jag ska lyssna på det i efterhand. Det måste jag.

Kommentera

