Rapport från ett sommarhett arbetsrum.

Det är två veckor sedan jag fick lunginflammation i båda lungorna.
Jag borde vara frisk vid det här laget.
Det är jag inte.

Den senaste veckan har min kropp dessutom lagt till ett gäng migränanfall. Vidrig jävla migrän som försöker spränga skallen inifrån och gör att jag kräks av smärtan. Gårdagen kändes mest som ett skämt. Inget särskilt roligt sådant.

Jag har hela tiden trott att skulle vara tillbaka på jobbet imorgon. Jag har till och med mailat min redaktör och sagt det, jajamen Anna, på måndag är jag tillbaka på redaktionen!

Och nu känns det bara så svårt.

Jag sitter och skriver krönika till Sofis mode. Försöker. (Men imorgon går tidningen iväg till tryckeriet, så det är inte som att jag har något alternativ till att bli färdig.)
Jag har suttit i timmar. Inte mycket har hänt.
Yrseln gör tankarna tröga och fingrarna svaga.

Utanför är det sommarens varmaste dag. Migränen lurar bakom pannbenet, hög på ljuset och hettan. Påminner mig om att jag måste fortsätta kämpa med krönikan. Och det är ju sant.

Jag ville bara berätta för er varför det inte hänt så mycket på bloggen i helgen, och försäkra er om att jag inte är död.
Bara lite nedsliten.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Rapport från ett sommarhett arbetsrum.

  1. josefin skriver:

    heja heja heja dig!

  2. angelica skriver:

    Du skriver ändå som ingen annan. Jag är säker på att du klarar krönikan och allt annat galant!

  3. Lisa Soulagera skriver:

    Du.. kolla upp det. Jag kände en tjej vars lunginflamation inte gav med sig. Det var cancer. Trots att hon inte rökte. Är du sjuk ska du inte jobba.. Är det annat så kan det vara svårt att få bukt med på sommaren. Krya på dig..

  4. Navigaren skriver:

    Stackars dig, jag vet hur det är att man tror att man är på väg att bli frisk, sedan vill kroppen inte samarbeta. När jag är lite sjuk(nu till exempel, ironiskt nog) så börjar det göra ont i och rinna i ögonen när jag sitter vid en dataskärm en stund. Jag hoppas att du blir bra snart.KramP.S Minns du att jag skrev i en kommentar att jag inte kunde slutföra en datakurs? Min handledare visade mig ett annat sätt att utföra uppgiften, idag är jag äntligen godkänd. D.S

  5. Bea skriver:

    Stackare! Migrän är nog det värsta som finns, fick det i fredags och spydde på alla möjliga underliga ställen … Är glad jag inte får det så ofta för då skulle jag förmodligen inte orka leva 😛 Sjukt starkt av dig att du inte bara härdar ut utan dessutom kämpar med att skriva krönika trots migränen! Jag beundrar dig grymt mycket!

  6. Weirdo skriver:

    Usch stackars dig. Kan nog vara bra att vänta med att gå till jobbet tills du är helt frisk. Vad gäller migrän gäller det att försöka bli kompis med den…jag har insomnia, utmattning och stress gör att jag får migrän 3 gånger i veckan…Immigran och beta blockerare gör så att vi kan bo ihop jag och migränen. En form av äktenskaps rådgivning…..men det är inte kul alls…stackars dig…jag hoppas verkligen att du blir frisk snart…det är inte kul att vara sjuk!!!

  7. Sanna U skriver:

    Du får säkert höra det här hela tiden, men: Jobba inte ihjäl dig! Vila. Ibland är orsaken till att man blir sjuk ofta att man stressar och gör för mycket. Då är det svårt att bli av med om man inte tar en paus. Jag är själv inne i en sån period nu, och det är ohemult svårt att varva ner och inte känna stressen i maggropen – särskilt när man (som i alla fall jag är) är bekräftelsejunkie och älskar all respons man får för sitt jobb (peppande bloggkommentarer bland annat 😉 ). Men erfarenheten säger att man gör så mycket bättre ifrån sig sen, när man är frisk och i balans igen – jobbet är roligare då också… Ta hand om dig, ta hand om dig, ta hand om dig. Det är värt det i längden.

  8. Sanna U skriver:

    ”Då är det svårt att bli av med SJUKAN om man inte tar en paus.” Ska det ju stå 😛

  9. M skriver:

    Krya på dig hjärtat!

Kommentera

