"Om jag har silikontits? Meh no comments ju."

Jag sitter och grejar med min bokföring.

Det är ganska tråkigt.

Antagligen är det därför jag plötsligt kände att vad tusan – ska vi inte ta en sådan där pinsamt självupptagen frågestund? Joo. Det gör vi!

Reglerna är enkla. Ni frågar precis vad ni vill – jag svarar precis vad jag vill.

Shoot!

(Och snälla ni som ställer frågor. Kan inte ni skriva in era e-mailadresser i mailfältet? Det är så underligt att svara på frågor från anonyma främlingar. Dessutom, om det känns obekvämt att svara på frågan i bloggen har jag då chansen att maila er istället.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

46 kommentarer till "Om jag har silikontits? Meh no comments ju."

  1. Kan du inte skriva om din tro lite? Jag är själv sökande och tror att jag tror på Gud. Men kyrkans dömande Gud känns otäck. Hur ser du på allt sånt? Du är fantastisk!Puss o kram

  2. jessie skriver:

    * Om du var garanterad ett ärligt svar på en fråga, vem skulle du fråga och vad skulle du fråga?* Din absoluta favortifilm? Och bok?* Vem är din främsta förebild? Och stilförebild?

  3. joss skriver:

    Hur träffades du och Ronnie? Ni är ett så fint par 🙂

  4. Rebecca skriver:

    Jag undrar en sak som jag tänker på ibland när jag läser dina krönikor. Jag bloggar själv och känner ofta att jag censurerar mig för andras skull. Vilket resulterar i att jag bara skriver om sånt som inte spelar någon roll. Jag har så mkt jag vill få ur mig, sätta ord på och berätta för andra, men jag är rädd att lämna ut min familj, mina vänner och ibland mig själv. Hur ser du på det här? hur personlig får man bli om andra i ens närhet? Var drar du gränsen och hur resonerar du kring det? Vore jätteintressant att få höra det..

  5. Majsan skriver:

    Oh vad bra med frågestund! Jag har provat att fråga dej tidigare men inte fått något svar, så nu provar jag igen 🙂 Är det du i den där tevereklamen för, ja, nu har jag glömt vad det var, haha, nå värktabletter iallafall. Det är så himla likt dej att om det inte är du så är det faktiskt lite läskigt också, Kram på dej!

    • Annika skriver:

      Oj, känns som att jag svarat på den frågan tio tusen gånger. Svarar på den vid varje frågestund också. 🙂 Ledsen att jag missat just din fråga. Svaret är ja!

  6. Gabriella skriver:

    Hur blev du frisk från ätstörningar? Finns det fortfarande kvar som en del av dig, berörs du av det i din vardag? Vem hjälpte dig att komma ur det?

  7. ebba skriver:

    jag är också lite nyfiken på din favoritbok/låt/film?tack för en fantastiskt fin blogg

  8. Kajsa skriver:

    Typiskt mig, när det väl är frågestund står det still i lilla huvudet.Men jo! Hur känner du inför höstens val? Är du engagerad i svensk politik och har du någon hjärtefråga som du skulle vilja se komma upp på tapeten?Jag antar att man inte får fråga vilket parti som får din röst?Hoppas Luleå behandlar dig väl! kram/Kajsa

  9. Maria skriver:

    Jo, jag undrar vad du tycker om Postcard killers? Har inte läst den ännu men har beställt den. Sen har jag också många ggr undrat hur delaktig du är i din mammas skrivprocess – får du läsa och kommentera utkast? Eller i vilket stadium får du ta del av en ny bok? Och en sista fråga: har du några specifika framtidsplaner för tillfället? Tack för att du tar dig tid! (vill också gärna veta hur du och ronnie träffades, men den frågan har ju redan ställts…:))

  10. Linda skriver:

    Hej! Vad drömde du om att bli när du var liten? Vem var din fösta fiktiva kärlek? Är det okej att vara ledsen så att man vill låsa in sig en hel dag trots att man har de finaste vännerna och det mest fantastiska grabben vid sin sida? Sen vill jag tacka dig för din fina blogg också, det känns lite som att ha en storasyster (tror jag, jag kan ju inte vara riktigt säker eftersom jag inte har en riktig storasyster).

  11. tove skriver:

    Vad gick du för utbildning för att jobba som journalist? Var det svårt att få jobb? Tycker du att bloggen hjälpte till?

  12. matilda skriver:

    hej jag undrar vilken utbildning du har? är själv intresserad av skriva i framtiden. och om du inte tycker det är svårt att komma på vad du ska skriva om?

  13. lin skriver:

    när ska ni till new york? 🙂

  14. Elisabeth skriver:

    Hej,Jag läste din gamla blogg beatifulones.blogg.se och ibland känns det som att du var en helt annan människa då, jämfört med nu. I alla fall är det den känslan jag får av det du skiver. Du verkar vara mer trygg nuförtiden. Håller du med mig? Jag skulle jag aldrig kunnat gissa att du ville bli präst. Jag vet inte om det är något du hör ofta, för jag är säker på att du är ganska så annorlunda i verkligheten. Själv så är jag nog ateist, men jag är säker på att du kommer att bli en underbar präst. Vet du varför? Jo, för att jag skulle kunna berätta vad som helst för dig! Eller nästan vad som helst i alla fall, hemligheter kan vara bra att ha. Jag vet att du skulle ge mig goda råd och att du bevara mina hemligheter…Du skulle vara (och är) en cool förebild som liksom har varit med om saker och pratar utifrån egna erfarenheter./Elisabeth

    • Annika skriver:

      Hej Elisabeth! Jag ska självklart svara på din fråga i inlägget sedan, men jag vill bara förtydliga: jag vill inte bli präst. Det vore ett riktigt häftigt jobb, men jag är helt enkelt inte tillräckligt intresserad av teologi. Det är snarare den sociala biten inom kyrkan som intresserar mig, då framför allt med barn och ungdomar. Därför har jag tankar på att i någon gång i framtiden utbilda mig till församlingspedagog. Som ett första steg vill jag jobba ideellt som ungdomsledare i min församling, men även det ligger en bit fram i tiden – just nu har jag, efter lång tids sjukdom, fullt upp med att bara få mitt liv att gå ihop och må bra. Och du. Tusen tack för alla dina fina och snälla ord. Jag blir så glad.Kramar till dig.

  15. madde. skriver:

    vad tycker du om kents senaste album Röd?

  16. evelina skriver:

    Vad är det för sjukdom du har/haft? Hur går det med din bok?

  17. Tekla skriver:

    I några av dina senaste krönikor har du ju skrivit el del om graviditeter, barn och att växa upp, och jag får känslan att du längtar efter barn, är det så?Kanske lite för personlig fråga så om du känner att du inte vill svara, gör inte det. Du är underbar.

  18. Anna skriver:

    Jag ville mest bara säga att jag känner igen mig mycket i dig. Är 27 år själv och haft problem med självskadebeteende, mat, prestation, panikångest, depression…ja allt i en enda röra. Och vet du? Jag har också tagit stört många körlektioner, körde upp tre gånger innan jag klarade det. Så eftersom jag klarade det så är jag alldeles övertygad om att du också gör det!(Förlåt för att jag aldrig kommenterar din blogg, men jag jobbar inte riktigt så och jag vet, jag ställde ingen fråga. Förlåt för det också).

  19. Petertoo999 skriver:

    Har du någonsin funderat på och ta hand om din syster för gott?Jag tyckte att du skrev att du ville ha majladressen till alla de som ställde frågor, men det verkar det ju inte vara någon som har skrivit ner..JajaPetertoo999@hotmail.com

  20. madde. skriver:

    sedan min tidiga tonår har Populärmusik från vittula varit en av mina favoritfilmer. och i somras när en flicka länkade till dig ifrån sin blogg och jag kom hit så har du varit en av de få såkallade förebilder i mitt liv. men om vi återgår till populärmusik från vittula så blev jag lite småchockad men så himla glad när jag fick se att det var du som spelade dendär coola ”kommunisttjejen”. Och du kanske tycker att det är för privat att svara på men det vore så himla intressant att veta hur det verkligen är att göra en sexscen på film. Var det väldigt jobbigt eller är det lite som att spela in vilken scen som helst? Vore också kul att veta hur du fick rollen och så vidare 🙂

  21. emma skriver:

    JA – fragestund! 🙂 Jag som alltid har hundratals fragor jag vill stalla dig… Jag ar nog inte den forsta som tanker pa dig som en slags latsas storasyster-van. Och nu, sahar, kommer jag inte pa nagot vettigt att fraga alls.Men jag kanske kan borja med att fraga hur du mar? Vi vet ju att du varit sjuk under en langre tid men det verkar som att du mar battre nu, bloggen att doma atminstonde.Ibland tror jag att jag kanner jag igen mig i dig. Kanske mest i den yngre, lite vilsnare du. Kan du beratta lite mer om din resa fran den du var till den du ar idag?Bamsekramar!

  22. i. skriver:

    Satt faktiskt igår och funderade på att skriva en kommentar hos dig. Har följt din blogg länge och du är en av mina största förebilder, du verkar så sund och klok. Jag funderar på vad man egentligen ska ta sig till när ens värld vägrar storma fast man är tjugo år. Det känns som det borde.. ”gått över”. Och så är det ingen som vet någonting. Bara min allra bästa vän och hon vet långt ifrån allt. Jag vill liksom inte tynga henne med det. Hon vet lite av vad som bränner och känns men långt ifrån allt. Och hon har fått mig att gå till två olika psykologer men det känns inte som det är nåt för mig. Jag sitter mest helt tyst. Och när jag ger upp efter några månader vet personen jag pratat med knappt mer än mitt namn. Jobbar heltid och håller ihop mig utåt, men såhär kan jag ju inte ha det resten av mitt liv. Vad ska man ta sig till..? Förstår att du inte sitter på något svar, men kanske nåt tips eller klokt ord..Stor kram.

  23. Elsa skriver:

    Jag har några frågor du gärna får svara på!- hur var du som sextonåring/artonåring/tjugoåring?- vad ångrar du mest i ditt liv?- har du provat droger nån gång?- vill du gifta dig? (ja inte med mig då, haha utan i allmänhet)- vilka är de vackraste/snyggaste kändistjejerna du vet?- om du skulle få ändra på tre saker i ditt utseende, vad skulle det vara?- vilka är dina favoritprogram på teve?- när blev du av med oskulden (kanske är för privat)?

  24. Debbie! skriver:

    Hurraaa, frågestund!Jag undrar en sak, ta det inte på fel sätt snälla. Men du har blivit så otroligt vacker senaste tiden, fått en så sund och fin kropp med former på helt rätt ställen. Vet ju att du haft problem med mat och jag önskar att du ville berätta lite om hur du gjort för att gå upp i vikt (som jag bara gissar att du gjort) och ändå må bra med dig själv, inte vilja vara smalare (jag antar igen). Jag är sjuk jämt och vill så gärna gå upp i vikt för att min kropp ska orka leva men förstår inte hur jag ska klara det utan att känna mig tjock äcklig vidrig. Men så ser jag hur tokfin du är och tänker att… Om Annika kan, då kanske jag också skulle kunna?!Tiotusen tack för att du och din blogg och dina otroliga krönikor finns. Underbara du.

  25. Debbie! skriver:

    Ehmm Petertoo999… Vi andra fyller i vår mail i det där fältet där det står ”e-post”… 🙂

  26. johanna skriver:

    har du varit utbränd?

  27. Jenny skriver:

    Hur kommer det sig att du flyttade till Berlin, och hur är staden att bo i? Hur fixade du lägenhet? 🙂

  28. madde. skriver:

    Hade du någon speciell stil under din tonår? exempelvis popare, punkare, och så vidare? Tänker du mycket nuförtiden vad du köper för kläder eller köper du mest sådant du trivs i? 🙂

  29. lina skriver:

    Skulle du kunna tänka dej att videoblogga nångång? Det hade varit så roligt ^^

  30. ruuht skriver:

    Vad är ditt hittils bästa respektive sämsta minne från din barndom / från dina tonår / från ditt vuxna liv..?

  31. Mary skriver:

    Massor med frågor.. allvarliga, oarvallriga. Hoppas du kan svara. Många kramar!* Hur övervinner man rädslan för döden?* Vem är din idol?* Vilka tidningar läser du?* Hur berättar man för sin pojkvän att ens släkting tagit livet (före vi blev tillsammans oc)Många kramar!

  32. Cecilia skriver:

    Hej, vad roligt med frågestund:D Jag blir alltid lika glad över (och lika nyfiken på) lyckliga förhållanden, så min fråga är hur länge har du och Ronnie varit ett par och hur får man det egentligen att hålla igenom allt trassel som alltid dyker upp? Lycka till med allt!

  33. Majsan skriver:

    Oj, haha, sorry, kan inte vara kul att svara på samma sak hela tiden.. Jag har totalt missat att du haft frågestunder tidigare, my bad 😉

  34. A.J skriver:

    Hur var din alkoholdebut?

  35. Elisabeth skriver:

    Oj, vad pinsamt att jag fått för mig att det var präst du ville bli! Men helt ute och cyklade var jag i alla fall inte! Jag står dock fast vid det jag sa, att du skulle bli en bra präst, men jag förstår om det inte är ditt mål.Föresten så gör det så ont att höra att du mått dåligt, för det känns ofta som att det är de bästa människorna som drabbas hårdast. Nu måste jag stänga av datorn för här blixtrar det. /Elisabeth

  36. Elin skriver:

    Bara för att: Har du silicontits? 😀

  37. Katja skriver:

    Hejsan!Hoppas allt är bra med dig! I vilken stadsdel i Berlin bodde du i? Kände du det att det var svårt att komma in i själva ”berlinlivet” med att träffa människor osv? Okej kanske lite vag fråga men jag hoppas du förstår vad jag menar.Jag funderar nämligen på att flytta dit några månader efter sommaren.Jag blev lite kär i staden för 2 år sen och har tänkt på att flytta dit ett tag nu.Kram

  38. Darling skriver:

    Vad gör du mer än skriver kolumner i för Aftonbladet? Hur ser den dag ut när det kommer till skrivandet? Som gnetande skribent är jag nyfiken 🙂

  39. Darling skriver:

    jag menade egentligen hur ser ”din” dag ut när det kommer till skrivandet? själv är jag körd i huvet då jag suttit med affärsplan och marknadsstrategi sen igår kväll. Har du eget företag förresten?

  40. Amanda skriver:

    Vill först bara klargöra att du är min stora förebild och att du verkar vara en så fantastisk person.- Berätta mer om din ätstörning. Du snuddar vid den många gånger men det känns som att du aldrig riktigt berättar hela grejen, utan mest bara minnesflagor av det. Vad var det, hur gammal var du, hur behandlades nu, när kände du dig frisk?- Vad gick du i gymnasiet? Och i grundskolan, var du en sånhär skitpresterande duktig flicka eller kunde du hantera ett betyg som inte var perfekt?- Vad har du för band till Berlin? Har du släkt eller vänner där eller är det bara en favoritstad?- Hur ska man göra för att få jobb/bli framgångsrik/tjäna pengar/skapa sig ett liv själv?- Vad ska man göra när det känns som att allting blir en övermäktigt samtidigt som orken är slut?

  41. Filippa skriver:

    Jag blir så nyfiken, vad du gjorde i Shanghai när du bodde där?Och fortsätt skriva, du skriver så himla fint!Storkramen

  42. lina skriver:

    Vad tycker dom om plastikkirurgi? Och vad jag helst vill fråga dig är om moral. Vad är moral för dig? Bra/dåligt? Berätta gärna lite om hur du ser det. Dubbelmoral också, vad tycker du om det? Åldersnoja, hur undviker man det?

  43. Filippa skriver:

    Glömde att fråga, kan inte du tipsa om någon bok man borde läsa? Och kanske göra en spotifylista? Youtoubeklippen du lägger upp är fantastiskt bra nämligen.

  44. Hanna skriver:

    Glömde också att fråga… Jag läste att du börjat jogga och har själv tänkt ta itu med det, någon gång. Saken är den att jag kan promenera i mil utan problem men att jag inte ens orkar springa från den ena lyktstolpen till den andra… Har du något bra tips för hur man kommer igång med löpningen?

Kommentera

