”Kastar man bort smärtan var den ju förgäves. Då gjorde den ju bara ont.”

 

Bild 1.png

Sara som driver härliga webmagasinet Vera har gjort en intervju med mig. Resultatet kan ni läsa här.

Jag ställer alltid upp och svarar på frågor om jag har tid och kraft, och jag tycker verkligen att det är viktigt att man pratar om sådant som känns tufft och svårt. Men det är alltid lika jobbigt att läsa mina egna svar. Jag skäms. Tänker: fan, vad jag gnäller! Uh, det var så hemskt att vara tonåring, att gå i högstadiet, att vara modell. Buhu. Varför kan jag inte bara gå vidare och släppa det där?

Men jag vet ju varför jag svarar. Varför jag går vidare, men inte glömmer. Det pratar jag om i artikeln också.

Om man bara glömmer, låtsas som ingenting. Då var det ju helt poänglöst, alltihop. Jag vill verkligen inte att det ska vara poänglöst.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till ”Kastar man bort smärtan var den ju förgäves. Då gjorde den ju bara ont.”

  1. Navigaren skriver:

    Kanske är jag svagare än du, men jag vill att vissa saker ska ha varit poänglösa så att jag kan lägga dem åt sidan. Att de sedan är minnen jag alltid kommer att bära på kan jag inte göra något åt.😛

  2. Saralito skriver:

    Du verkar så klok Annika. Jag är sjukt imponerad av att du har kommit igenom dina tonår och allt jobbigt i ditt liv som en så stark vuxen människa. Det tycker jag du ska vara stolt över. Håll fast vid det i ditt liv som får dig att må bra, och undvik sådant du mår dåligt av. Jag jobbar med samma sak varje dag, och vill gärna tro att det går lite bättre hela tiden.

  3. klara skriver:

    har aldrig sett det på det viset. men du gör det så självklart, att det måste komma nåt bra ur allt. för att citera herr winnerbäck. tack.

  4. SARAVANJA skriver:

    Så sant. Jag tror att om man verkligen bejakar sina känslor; bittra eller positiva, så kommer de spela en viktig roll samtidigt som man kan gå vidare.

  5. Evelina skriver:

    Annika, jag tycker så himla himla mycket om dig!

  6. anna skriver:

    nejmen. du gnäller inte. du berättar & förklarar och du är så förbannat jävla skitbra! ack, du fantastiska kvinna!

  7. Jenny skriver:

    Intervjun tyckte jag väldigt mycket om. Jag ser så mycket av vad jag själv och så många andra tjejer som jag känner i det du gått igenom. Allt det svåra och alla dessa skyhöga krav som vi har på oss själva medans vi mer än gärna slänger allt åt sidan om en vän har problem. Vad ska det ta för att vi ska börja ta hand om oss själva minst lika bra som vi tar hand om andra?Jag vet att jag inte är där än, men dina påminnelser och med hjälp av min fantastiska terapeut så är jag på väg. Tack finaste.

  8. Monika M skriver:

    Jag visste inte att du gått igenom ett sådant helvete som ung människa. Vilken styrka du ägde, den hjälpte dig att bli frisk. Tänk att du någonsin trott dig vara ful, men som ung kan man luras att tro på det mesta då självkänslan är under uppbyggnad. Såg korten på dig som liten flicka, så s ö t! Och som vuxen kvinna är du rent av vacker Annika! Du är värd allt du har idag flera gånger om.

  9. Amanda W skriver:

    åh. Jag har laddat om batterierna i en vecka i London, det behövdes. Du är så mycket pepp! all kärlek, fina, Amanda.

Kommentera

