Underbaraste Clara.

Bild 2.png

Det här är så fantastiskt klokt skrivet av Underbara Clara. Jag känner igen mig så, så, så mycket.

Jag vill heller aldrig ha ett heltidsjobb, inte om jag kan undvika det. Jag vet hur dåligt jag mår av stress, hur sjuk jag blir av att inte hinna med. Och då har jag inte ens barn ännu.

Det här kommer ni att få läsa mer om av mig, det kan jag lova. Måste bara bli lite friskare först. Sen!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Underbaraste Clara.

  1. Ikke at jeg kjenner til henne, men takk for at du postet. Jobber selv freelance og trives med det for tiden i det minste

  2. Jag önskar så innerligt att det nästan gör ont, att jag kunde styra över mina arbetstider. Jag har aldrig haft något annat val än att jobba heltid och under de år jag var ensamstående med sonen så var det så tufft att jag nästan gick sönder. Jag gick sönder, fast inte förens något år in i ett förhållande med min nuvarande sambo och sonens alldeles fantastiska bonuspappa. Men, jag önskar verkligen så mycket att jag kunde i alla fall jobba hemma, kunna träffa sonen mer, inte däcka av tanken på att städa och diska, kanske kunna ha en hund… Åh vad jag vill kunna livnära mig på att frilansa, så länge jag fick jobba hemifrån.

  3. underbaraclara skriver:

    Fina fina Annika!Katta Kvack; Flytta till min by. Där har du råd att jobba deltid🙂

  4. Anna skriver:

    Jag är lite ledsen och förvirrad. Men blir tryggare här hos dig. Snuffsan, kan vi ses snart? Saft och mixsockerkaka i er trädgård eller så. Och ni får bjuda in oss på middag någon helg. Vi, du och jag, kan fläta varandras hår när M och R bastar. Sen kan vi spela Rappakalja om sista tårtbiten.<3

  5. Mamman skriver:

    Jag visst skulle det vara bra om samhället hade en mer tillåtande attityd till möjligheten att hitta en balans mellan arbete och familj. Många kämpar tappert för att det här ska bli verklighet och Hemmaföräldrars nätverk är en ideell förening som arbetar för det här. Läs gärna mer på hemmaforaldrar.se🙂

Kommentera

