Ny i villa.

annika vi i villa liten.jpg

Jag skriver krönikor. Jag har flyttat till villa. Vad kan vara mer passande än att jag nu skriver krönikor i Vi i Villa?

I tidningens nya nummer skriver jag om hur vi hittade vårt fina, fina hus. Om hur vi flyttade in. I de kommande numren kommer man att kunna läsa om allt det läskiga, spännande, obekanta, härliga, nya.

Man kan förstås läsa även om man själv inte bor i hus och får tidningen hem i brevlådan – krönikan ligger uppe till allmän beskådan, här. Jag blir väldigt glad om ni läser och berättar om ni tycker om den!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Ny i villa.

  1. Petertoo999 skriver:

    Jag fick Vi i villa, nu i veckan. Men jag brukar aldrig läsa den, jag vet inte vad det är, men när man läst den några gånger, så tycker man att det räcker..Jag slöpläddrade lite i den, och då såg jag dig..Då tänkte jag..Åh! Dig orkar man ju alltid läsa. Du blir ett lyft för den där tidningen.

    • Annika skriver:

      Härligt, Peter! Tack. Nu är ju tidningen omgjord också, kanske dags att ge den en ny chans? Och mina texter dyker upp i varje nummer, håll utkik efter dem!

  2. H skriver:

    åh tummenupp!ett mått på hur bra man skriver måste väl vara huruvida man lyckas få tjugoåriga, lägenhetsboende besserwissrar att uppskatta krönikor om något så avlägset som att bo i hus.eftersom du lyckas antar jag att du är väldans väldans bra på att skriva :)(som om jag inte redan visste det.)hur vrickat det än verkar – jag ser fram emot nästa krönika.

  3. Navigaren skriver:

    Det låter fantastiskt, tänk att få göra sitt eget hus, här i föreningen kan man knappt sätta upp ett insynsskydd på balkongen utan att följa regler. Men jag kan inte klaga, för jag sitter i styrelsen.

    • Annika skriver:

      Hahaha!Fan vad tråkigt med uppkörningen, du. Som tur är så försvinner ju inte de kunskaper man har när man kuggar, det är bara att bygga på lite till och sen på’t igen. (Säger hon som försöker för fjärde gången nu…)

  4. Grattis med nytt job – jag tyckte det var fint skrevet!

  5. Amanda skriver:

    Du är så duktig och vacker! Pussar från syster

    • Annika skriver:

      Ååååh❤ Min fina flicka. Jag längtar efter dig, du skulle stannat längre hos mig. Tur att du kommer till Sverige snart igen. Lycka till med alla exams! PUSS!

  6. Elin skriver:

    Åh, fint! Kommer man få se något av de där spegeldörrarna? Låter som ni fått ett superfint hus nu. Du lägger väl upp länkar varje gång du skriver en krönika för dem från och med nu?

    • Annika skriver:

      Haha, det är lite svårt att fota på min ovanvåning, eftersom det är så trångt överallt. Men det får man säkert!Klart jag lägger upp länkar, you betcha.

  7. Åh, Annika. Du skriver så fantastiskt vackert. Och jag vill också bo sådär. Jag som lider av ångest, ibland panikångest, ibland bara ”vanlig” ångest. Jag vill inte bo i stad. Jag vill ha luft och hav och träd och lugn. Jag behöver sådant. Åh!Och sen så är du så himsket vacker Annika! Åhåhåh!

    • Annika skriver:

      Jamen det borde du göra, Alina. Jag tror att man mår väldigt väldigt väldigt bra av det. Åtminstone väldigt väldigt väldigt mycket bättre.Och tack, kära söta du.

  8. Sofie L skriver:

    Det är inte många som kan skriva sig innanför huden på mig på sättet du kan. Själv har jag nyss flyttat till en ny lägenhet, mitt första egna hem, och du sätter ord på många av mina tankar. Sluta aldrig skriva för dina ord är sådana man kan förändra världen för någon med, tack!

    • Annika skriver:

      Du är så fin. Tack snälla.Lycka till med flytten, uppackandet och fixandet. Ni kommer att få det så fint, kom ihåg det när det känns tungt.

  9. Sara skriver:

    Det var väl genialiskt att du börjat skriva i Vi i Villa. Det märks att du är husfrälst numera🙂 Fint skrivet, jag har själv börjat rusta ett radhus som jag köpt med min älskling. Ser fram emot det färdiga resultatet🙂

    • Annika skriver:

      Gud så underbart! Lycka till! Du borde låta oss andra följa arbetet i en blogg, tycker jag. :)Ja, jag är sannerligen husfrälst. Att flytta till ett gammalt hus är ett så förbaskat stort projekt, det tar ju liksom över hela ens liv, BLIR ens liv. Jag skulle inte orka om jag inte tyckte att det var fantastiskt roligt! Vi i villa är perfekt att skriva i, äntligen får jag tjata hur mycket som helst om mitt hus utan att alla mina vänner tröttnar på mig…😉

  10. Paperback Lover skriver:

    Hej Annika, lite otippat men inte desto mindre roligt att du ska skriva för den tidningen. Är bilden på dig tagen hemma i ert nya hus? Det ser fantastiskt fint ut måste jag säga.

    • Annika skriver:

      Åh men tack! Ja, jag tog bilden hemma vid köksbordet. Försökte få med alla klyschor man kopplar till Vi i Villa – rosorna, gardinerna, hallonsaften, den blommiga koppen – och det blev ju riktigt tjusigt, haha.

Kommentera

