Åska.

Det åskar här, precis ovanför vårt hus. Regnet vräker ner, hästarna i hagen är olyckliga, rusar fram och tillbaka, söker sig till varandra. Just när jag skriver detta kommer någon äntligen för att hämta in dem. Åtminstone två av dem. Åh, jag hoppas att hon kommer tillbaka för att hämta de andra två också!

Inne i mitt arbetsrum sitter jag och jobbar i stearinljussken. Ikväll ska jag laga köttfärsbiffar med färskpotatis och gräddsås och heja på Azerbaijan i Eurovision. Det är inte svårt när det är lätt.

Drip, drop.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Åska.

  1. Saralito skriver:

    Åska är mysigt, men inte när jag är ensam. Just i detta nu är sambon på väg hem från matchen IFK Norrköping- Syrianska och jag har lagat indisk kycklinggryta. Det känns som att vi kommer att ha en rätt bra kväll bägge två 😉

    • Annika skriver:

      Indisk kycklinggryta låter hur gött som helst! Jag orkade inte göra köttfärsbiffar. Det blir tacos istället. Fotboll, tacos och schlager hemma i villan. Tur att vi varken hunnit skaffa vår Volvo V70 eller hund ännu, det hade känts… för mycket.

  2. Sandra skriver:

    Jag måste säga en sak, annika. Jag följde din blogg från beautifulones.blogg.se och hit. och först var det jättebra. sen verkade det som att du tog en liten bloggpaus, kanske mådde du inte så bra eller så hände något annat. sen nu har du kommit tillbaka (sen en tid tillbaka) och är bättre än någonsin! dina krönikor är så fantastiskt bra, din blogg är så bra, du är så bra och det märks att du är gladare. du är min idol, det är du verkligen!

    • Annika skriver:

      Åh men sötaste Sandra! Nu blev jag ännu gladare. 🙂 Ja, eftersom bloggen följer ens liv går den ju upp och ner i takt med livets toppar och dalar. Just nu mår jag fantastiskt bra, trots att jag fortfarande är sjuk hela tiden, och förhoppningsvis märks det i bloggen! Tack för att du läser och bryr dig, rara. Kram. ❤

Kommentera

