Till mamma.

anikomamiliten.jpg

Tack mamma.

För att du ville ha mig.

För att du alltid älskat mig och tagit hand om mig, för att du alltid funnits där.

För att du fortfarande älskar mig och finns där, för att du tar hand om mig fastän jag är stor nu.

För att du ger ärliga råd inför varje viktigt beslut men ändå stöttar mig vad jag än bestämmer mig för.

För att jag alltid känt att jag varit önskad.

För att du var världens bästa mamma även när jag var liten och vi var ensamma, trots att du också var himla liten då, mindre än jag är nu.

För att du visar att allt är möjligt, men att det inte behöver vara ett misslyckande att ge upp om man ångrar sig.

För att du låter mig göra mina egna misstag, men tar emot mig när jag faller.

För att du lärt mig att vara mig själv, att inte anpassa mig efter förväntningar, att kämpa för det jag tror på.

För att du hjälpt mig att bli den jag är.

För att du ringer mig när du är ledsen, när du är lycklig, när du har tråkigt och bara vill prata.

För att du är min bästa vän.

Tack.

(Jag älskar dig.)

anikomami2liten.jpg

anikomami3liten.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Till mamma.

  1. Mamma skriver:

    Lille Ank,det bästa i mitt liv är mina människor, och du var den första.Du gjorde mitt liv värt att leva. Utan dig vet jag inte om jag hade orkat.Och du växte upp till en sådan oerhört vacker, varm och begåvad och ung kvinna.Jag kan inte förstå hur jag har haft en sådan tur i livet, att få ha dig till låns medan du var liten – och fortfarande få ha dig i mitt liv, nu när du är stor!Jag är så fantastiskt stolt över dig, och jag älskar dig över allting på hela jorden.Mams

  2. syfte skriver:

    sprider så mycket hoppfullhet…/syfte

  3. A skriver:

    Ni är så fina, både du och din mamma. Annika, du påminner mig så mycket både till utseende och sätt om en av mina närmaste vänner när jag var tretton, fjorton sådär. Bara längden skiljer er åt. Båda era namn börjar på ”A”. Och båda era efternamn slutar på ”lund”. Ville också säga att jag såg lilla minifilmen från din gröngröna trädgård och fick sådan hemlängtan, kunde känna alla dofter och höra alla ljud som är så ”hemma”, särskilt på senvåren som är den bästa (enligt mig) av alla årstider. Hmm, ingen riktig poäng med det här inlägget men det behöver det väl inte alltid vara =)Kram på dig!PS: Jag kallar också min mamma för Mams.

    • Annika skriver:

      Man får skriva precis vad man vill, det behöver inte finnas någon riktigt. Jag blir glad av dina ord.Hoppas att du får komma ”hem” snart, dofta på riktigt.Kramar, rara.

  4. Lovisa skriver:

    Aww, liten Annika i stor pälspåse! <3Som alltid är du så duktig på att sätta ord på så stora saker på ett så fint sätt, allt det där hade jag velat skriva till min mamma också. Hon är också världens bästa (om inte annat så i min värld). Ta hand om er, ni är så himla fina du och din värld. Stora kramar!

  5. Malin skriver:

    Oj, smärtsamt vackert.

  6. camilla skriver:

    Åh. Vad fint. Jag blir lite tårögd… Men det kan bero på att jag är ovanligt känslig för allting nu av någon anledning, men ändå. Väldigt fint. Mammor är fantastiska när dom är fantastiska.

  7. Mettemarionette skriver:

    Du är lyckligt lottad Annika. Trots alla dina motgångar du haft. Och en dag kommer du att älska ditt barn så som din mamma älskat dig.Kärlek ÄR

    • Annika skriver:

      Jag håller med. Jag är oerhört lyckligt lottad. Och jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att jag får ynnesten att ha barn i framtiden, gärna snart. Mitt hjärta sprängs liksom av kärlek bara vid tanken.

  8. Cicci skriver:

    Jag kan inte släppa texten och bilderna, måste gå tillbaka hela tiden, läsa, fyllas av känslan och andas. Stänger ner sidan. Försöker göra något annat men kommer tillbaka strax igen. Oerhört vackert Annika. Tack.

  9. Beeble skriver:

    Fint skrivet! Mammor är allt bra att ha, eller hur? =)

  10. Alexandra skriver:

    Så fint skrivet och vilka fina bilder! Kan du inte lägga upp fler bilder från när du var liten – det är så roligt att titta på!

  11. jessica skriver:

    varför satte du ”jag älskar dig” inom parantes? just dom orden om några borde aldrig bli satta inom parantes.

  12. Maria skriver:

    Gud så söta bilder. :D(Och texten var också fin, såklart.)

  13. hvilket fint bild (nummer ett)

Kommentera

