Om att vara en know-it-all, och om Constance som längtar bort.

-1.png

-2.png

Om man tycker om det jag skriver så har man, från och med den här veckan, dubbla anledningar att köpa Sofis mode.

En sida har blivit två sidor.

Utöver mina krönikor skriver jag nu också något jag kallar stilporträtt: små intervjuer, berättelser, nedslag i människor liv. Ibland kommer de att handla mer om mode, ibland mindre.

Ni kommer att få träffa tjejer (och kanske en och annan kille) från Newport Beach, Kiev, Toronto, Taipei, Bukarest, Hannover, Milano, Braniewo, Ørnes, San Diego, Sankt Petersburg, Detroit, Paris – ja, ni fattar.

Först ut är Constance Phillips från Bristol.

Jag hoppas verkligen att det nya formatet faller er i smaken – idén är min egen, och jag är så himla glad att Sofis mode nappade. Texterna är fantastiskt roliga och givande att skriva, jag älskar att intervjua människor, leta och lirka efter de där svaren som gör att det känns som att man faktiskt känner personen litegrann. (Fast vissa av dem jag intervjuar hade jag helst velat skriva åtminstone en kortroman om.)

Och så blir det ju så fint med bilderna – sidorna blir liksom som små karameller. Med citronsmak.

(Just det. Veckans krönika handlar om att vara en jävla besserwisser.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Om att vara en know-it-all, och om Constance som längtar bort.

  1. Alice skriver:

    Såg din artikel i tidningen och blev sååååååå glaaaaad! Fy fan vad du är bra!!! Blev ännu gladare när jag gick in här och läser att det kommer fler intervjuer, tänkte att det var en engångsgrej. Tack för alla dina fina bra bästa artiklar!

  2. Niklas E. skriver:

    Du skriver verkligen skitbra. Jag är väldigt tacksam över att vi får Sofis mode till jobbet.

  3. Malin skriver:

    Vet du vad jag önskar, Annika? Att det någon gång kommer ut en samling, med alla dina krönikor, bilder och reportage.

  4. Ida skriver:

    Jag håller med Malin! Önskar mig också en sådan samling. Du borde åtminstone ge ut en samling med alla fina Sofis mode-krönikor du skrivit om ditt liv, ja, sedan du började ta dina egna bilder till tidningen och sådär. Det är liksom en sådan härlig röd tråd i dem, det känns som att du nästan är en del av familjen när man läst allt och jag skulle älska att kunna ha dem i bokhyllan!Veckans krönika var ju helt fantastiskt bra som alltid. Tyckte jättemycket om texten om Constance Phillips också. Väldigt roligt att det kommer fler intervjuer!

  5. ruuht skriver:

    Håller med Malin & Ida!+ .. riiiktigt bra skrivet även denna vecka.+ .. hur går det med körkortet? var halkan läskig?

  6. Lovisa skriver:

    Åååååh vad jag önskar att jag hade Sofis mode nu! Saknar verkligen att läsa dina krönikor och det verkar vara ett superbra koncept med dom nya intervjuerna! Du är grym!Du är också anledningen till att jag numera inte hatar posten för att dom skickar mig Vi i Villa (jag bor inte i villa, jag hyr ett litet uthus av min mormor… + att det står ”Ingen reklam eller oadresserade tidningar, tack!” på min brevlåda, men jag tror att jag måste sätta dig en extra lapp och definiera uttrycket ”oadresserade tidningar”, för det verkar vara svårt för dom att förstå vad det är!) Men nu har jag din krönika att läsa i den, och den var jättejättebra förra gången! Du är verkligen helt fantastisk, jag tror inte du förstår hur mycket dina ord påverkar. Du har nånting väldigt, väldigt speciellt.

Kommentera

