Åååååå tjejer.

I dagens Aftonbladet skriver Terri Herrera om ”de nya feministförebilderna”, och jag är en av de utvalda som fått äran att kallas just detta. Det är enormt smickrande, såklart – särskilt när jag är i så ypperligt sällskap.

(Även om jag saknar Underbara Clara.)

Bild 5.png

Klicka här för att läsa hela artikeln och de andra tjejernas svar!

(Och ja, jag vet att jag ser ut som en av de onda vampyrerna i Twilight på bilden.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Åååååå tjejer.

  1. Malin skriver:

    Annika, vet du vad jag vill ska upphöra i första hand? Våldtäkter. Under ett års tid har det skett minst tolv överfall och våldtäkter i Örebro och jag vågar knappt gå ut längre. Vad är det som händer? Vad ska man göra? Vad bör man göra? Vad kan man göra? All ork går åt till att se sig om över axeln när man går till Ica klockan sex en tisdagkväll.Jag förstår inte. Gör du?

  2. Navigaren skriver:

    Imponerande att ni har lyckats få Ebba-Witt Brattströms stöd, hon sågar ju annars mycket av den moderna feminismen. Du tar upp ett viktigt ämne, men jag känner mig ofta hjälplös i frågan eftersom alla säger mycket men ingen har någon lösning. Tror du det skulle hjälpa att kalla alla barn till psykologen på samma sätt som till tandläkaren? Förslaget att ändra pojkars uppfostran förstår jag inte hur det skulle genomföras i praktiken.Angående bilden så äter jag mycket vitlök, så jag känner mig inte så vampyrrädd. Du kanske skulle pröva med varulv nästa gång, det är nog färre som bär helgat silver.

  3. Caroline Engvall skriver:

    Tusen grattis, det är du väl värd!

Kommentera

