Om inte så lyckliga dagar, och om Megan som inte är på väg till en maskerad.

-4.png

-5.png

I veckans nummer av Sofis mode – i butik idag, imorgon och på torsdag – har jag en krönika som handlar om livet efter studenten. Och ett porträtt av fina Megan Stewart från Newport Beach.

Ni läser väl, och säger vad ni tycker?

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Om inte så lyckliga dagar, och om Megan som inte är på väg till en maskerad.

  1. madde. skriver:

    så himla fint på ett sätt. så himla vemodigt på ett annat.

  2. moa skriver:

    alltså du anar inte hur mycket jag känner igen mig. jag hade sån fruktansvärd ångest före studenten men försökte slå bort den och tänkte att jag ska ju vara lycklig nu, framtiden är ju ljus, det är vad alla säger. nu börjar livet. när allt var över: bara svart. ångest i ett år. och sen kom lyckan sakta och jag insåg att det kommer inte vara såhär för alltid. åh du är så himla bra.

  3. x skriver:

    Jag tar studenten på torsdag men känner bara ångest för framtiden och kan inte ens njuta av det som är nu. Och så blir jag besviken på mig själv som inte är optimistisk.Men din text tröstar lite grann.

  4. Matilda skriver:

    I år har det gått 5 år sedan studenten. Tror till och med det är exakt på dagen i dag. Och jag har fortfarande framtidsångest, men kanske värre nu än någonsin.

  5. Cecilia skriver:

    Tack för den texten! Jag tog studenten förra veckan och nu känns det mest som ”och vad gör jag nu då”. Jag orkar inte plugga vidare direkt men nu funderar jag inte på om det varit bättre eftersom jag då hade vetat vad jag skulle göra.

  6. undrande skriver:

    har denna megan någon blogg? : )

  7. så mange flotte klær på andre sidan. jag skal lesa strax jag får lånt mig et par glassøgon (er det rett ord??) eftersom det blir så lite på nett. :)ida

  8. Sofia skriver:

    Jag har en fråga som kan kom på idag. I höst ska jag börja plugga till journalist, men hur betalar frilansande journalister av CSN-lån? Eftersom man aldrig(?) vet hur mycket pengar man får under en månad, så måste det vara svårt. Tänkte att du kanske har koll, även om jag är lite osäker på om du är frilans.

  9. Maria skriver:

    Jag läste din krönika på lunchen igår och kände igen mig PÅ PRICKEN. Jag blir jättedeppig av alla studenflak, det tar mig tillbaka i tiden och ger mig ångest. Jag får åldersnoja och prestationsångest att jag inte gjort mer av de här åren. Att jag inte kunde fixa det där perfekta vuxna livet som jag var så säker på att jag skulle få Det var ju så lätt att i skolan säga och själv vara övertygad om att man skulle bli en det ena en det andra, plugga utomlands, få superjobb, vara chef men sen står man där och får möta verkligheten, ingenting är gratis och ingen annan hjälper dig, det är bara du mot världen och inte fan är det så lätt alla gånger

  10. Navigaren skriver:

    När jag läste din krönika så kände jag precis tvärtom, min framtid har jag alltid lyckats ordna. Det är det förflutna och nutiden som är vemodig. När jag gick ut gymnasiet var jag förbannad för att kurserna slagits sönder av att alla prov sköts upp, alltid för att de flesta i klassen festade istället för att studera. Det känns för mig som att i slutändan är jag arg och besviken över något, men jag vet alltid hur jag ska ta nästa steg.

  11. C skriver:

    Det var en väldigt bra krönika, känns Lite lättare att andas nu efter att jag läst den och några år efter den vita mössans dag.

  12. Mari skriver:

    Va duktig du är!! En lysande krönika som alltid! Håller med många andra här, känner också igen mig. Men tror min ångest har kommit under det senaste året på riktigt istället, fyra år efter studenten, på grund av olika omständigheter. Tack för att du delar med dig. Hoppas du fixar det där körkortet nu! Lycka till!

  13. Nils skriver:

    Himla bra denna krönika.

  14. nathalie skriver:

    Tack. jag vet inte vad jag ska säga. jag har aldrig mått så dåligt som de senaste veckorna… har varit med om ett hemskt uppbrott med min pojkvän. och sedan några dagar efter det slutat skolan och flyttat ut från mitt internat. flyttat hem till en grå vardag där ingenting finns att göra och alla jobbar. din krönika fick mig att börja storböla. sedan insåg jag att jag är den enda som kan göra något åt min tillvaro. jag fick en egoboost och känner mig nu 10x starkare. TACK

  15. Kim skriver:

    Tyckte också om krönikan! Har gått ett år sedan jag tog min student och ångest har vart med mig länge nu och jag vet bara inte vad man ska göra längre. Känner bara åldersnoja och prestationsångest så fort jag tänker på att vidare utbilda mig inom något. Jag vill liksom ha allt av det underbara, bo utomlands, plugga, förändra något stort, ha en lägenhet och bo själv, ha en hund och ha tusen olika jobb. Resa och få nya superfina vänner. Verkligeheten ser helt annorlunda ut och inget tycks gå ihop. Det känns som att det alltid kommer vara såhär, att man aldrig kommer känna sig nöjd med vad man än beslutar. När man vill så himla mycket blir det så svårt att börja med det lilla.Intervjun var lite tråkig i mina ögon. Jag läser Megan Stewarts blogg och hon har en fantastisk stil! Det kändes som man inte fick reda på så mycket om henne, lite opersonligt. Hade gärna velat ha reda på lite mer om hur hon lever sitt liv.Hennes blogg är ju mest som det står i hennes header – en kläddagbok, därför hade det vart trevligt att få reda på lite mer om hennes livstil överlag. Eller att du istället hade gått mer in på modet. Att hon är född i fel tid och bor på fel plats kändes också lite meh.., man har hört det så många gånger förut att det liksom förlorat sin charm att skriva så. Men tyckte det var jättekul att du uppmärksammade henne!

    • Annika skriver:

      Hej Kim!Jag har väldigt ont om tecken att skriva porträtten på, och de allra flesta vet ingenting om Megan. Helst hade jag velat skriva i alla fall några sidor om varje person, men det är såklart omöjligt, och då får jag välja en enda liten sak och välja att fokusera på den.

Kommentera

