Ich bin ein Berliner.

Bild 1.png

Om någon är sugen på Berlintips så ger jag några här.

Dessa skrev jag ihop på iPhonen på bussen häromveckan, så de är inte sådär väldigt utförliga, tyvärr. Tveka inte att fråga om ni vill veta mer. Och framför allt – har ni egna tips att dela med er av? Gör det!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ich bin ein Berliner.

  1. Berlin er en vacker by – jag var der en tid tillbaks och det finns et bilde av Park Sansousi på bloggen min. Et utrolig sted!

  2. Malin skriver:

    Du som också bott på Wrangelstrasse kanske var på Moster Ronsons när de låg där i krokarna? Fantastiskt ställe som nu flyttat till Simon Dach strasse i Friedrichshein. Tror det fortfarande är schysst. Och nattloppisen på SO36 på Oranienstrasse är ju värd att tipsas om.Jag tycker en av de bästa sakerna med Berlin är att det finns ett sånt oerhört utbud. Man kan, precis som du skriver, lyssna utanför vilken bar som spelar bäst musik och gå in där. Det är nästan bättre än att bara gå till ställen som man blivit tipsad om. Dessutom finns det nästan alltid sittplatser, nästan överallt. Nu blev jag Berlinnostalgisk!

  3. StreetKatze skriver:

    Hey, you can always send them over to me, i live here. I often write about my relationship with the city, that I love and hate!I guess you spend most of your time in Kreuzberg, it’s nice. I used to live on Falckensteinstrasse. It’s a good place, especially for going out!

Kommentera

