Harry, my love.

-2.png

-1.png

I veckans Sofis mode, i butik idag, kan man läsa ett stycke kärleksförklaring till Harry Potter. Och om Rachel-Marie och Gareths läskigt söta nätromans.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Harry, my love.

  1. Navigaren skriver:

    Jag har knappt läst Harry Potter, men jag känner igen mig i att läsa en roman gång efter gång för att sugas med i äventyret, prakten och problemen. Det händer även när jag läser sanna historier, och då vet jag ju inte om det slutar lyckligt, ifall inte författaren har berättat i förväg. Fast ärligt talat gillar jag mindre lyckliga fiktiva slut, då känns det som att intrigen går vidare. Nu läser jag en bok med sådana detaljerade livs- och miljöskildringar att jag helst av allt skulle kunna skriva likadant själv.

  2. Elin skriver:

    Åh Harry. Åh texten. Åh Annika. Skrev en gång en 15-sidig uppsats på engelska om unge Mr Potter. De enda böckerna som aldrig slutar fascinera mig.

  3. Hanna skriver:

    Går det att ogilla Harry Potter-fans? I think not. Nu är du i och för sig väldigt lätt att tycka om även om jag inte vetat om din Potterkärlek men du stiger förstås i mina ögon ändå. Åh, HARRY POTTER!! För tillfället är det det enda jag och min kära vän Sara pratar om, förrförra helgen hade vi Harry Potter-maraton (filmer) och denna planerar vi att ha det med böckerna istället. Vi ska ha levande ljus och vi ska vända sidorna med våra trollstavar. Om det blir dåligt väder (vilket jag hoppas på, för hur kan man läsa om dementorerna som förökar sig så mycket i sjätte boken så att det blir alldeles dimmigt utan att sitta inkurad i täcke och stirra ut på den lika dimmigt grå världen utanför fönstret?) är det, ja, bara ännu bättre.

  4. Josefin skriver:

    jag ska skriva ut den där krönikan, bevisa för min omgivning att det inte bara är jag som känner precis sådär till Harry Potter böckerna. Jag är verkligen likadan när det kommer till det! Har läst dom så mycket att de faller isär, både de svenska och engelska böckerna. (Tills min familj hotade med att elda upp böckerna.)Men det är magi för mig.

  5. J. skriver:

    hejsan! jag undrar vad du använder för program för att fixa såna fina bilder i din blogg? :)Tack på för hand. /J.

  6. Fröken Nattuggla skriver:

    Hej Annika! Gillar din blogg och vet också att du bor och vistas en del i Berlin. Vi ska stanna till där på en liten roadtrip i mitten på augusti och tänkte kolla om du har några bra tips på mysiga pubar, krogar, festställen och så. Nåt vi inte får missa liksom? Vi kommer vara där två dygn, torsdag och fredag.Tack på förhand!

  7. Katja skriver:

    Jag har inte läst texten. Men ska nog köpa den på stationen innan jag åker tåget till Borås idag. Jag känner att jag måste läsa vad du skrivit om Harry P.:) Kram

  8. iida skriver:

    deras nätromans var bland det finaste jag läst på länge. nu längtar jag också tills de får träffas!

  9. J. skriver:

    Alltså jag menade när du fixar till dina bilder med snygga ramar och så. tvekar inte en sekund att dem är oredigerade 🙂 underade mest om dem där snygga ramarna runt om dem ^^som denna tex; http://blogg.aftonbladet.se/beautifulones/2010/06/hemma-om-en-timme/J.

    • Annika skriver:

      Jag gissade att det var dem du menade! Ja, den där är alltså också tagen med iPhonens applikation ”Hipstamatic”, den fixar bilderna automatiskt så att de ser lite roligare ut.

  10. Josse skriver:

    Jag satt i lunchrummet på jobbet och slöläste Sofis mode. Jag är inte intresserad av mode och väntade mig inte att något egentligen skulle fånga mitt intresse. Men så snubblade jag på en här texten. Och blev kär. Så himla fint, och så precis vad jag känner och tänker om Harry! Tack!

Kommentera

