Om att ha ett hus till låns.

vi i villa 2 liten.jpg

Jag ville bara säga att om man vill så får man väldigt gärna läsa min senaste krönika i Vi i Villa. (Klicka på bilden så blir den stor!)

Förresten. Jag måste få berätta! Inne på Hemköp i Gnesta var det en hemskt söt kassörska som kände igen mig från Vi i Villa. ”Du skriver så himla bra”, sa hon.

Låter kanske inte så spektakulärt, men det var i alla fall sjukt stort just då. Jag kände mig som Julia Roberts.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om att ha ett hus till låns.

  1. Navigaren skriver:

    HaHa, jag som har läst restaureringshistoria känner igen alltihop i krönikan, det bästa är när man måste utgå ifrån fakta om tiden för att klura ut sambanden. Sådana fakta måste ofta slås upp i böcker eftersom det är svårt att hålla allt i minnet, man kan också behöva tänka en stund. Just det där att tänka efter ges man ofta inte tid till eftersom allt måste göras så fort.En sak som är lätt att förklara är att både i vissa strängt religiösa och strängt moderna eller praktiska tider(som socialdemokratiska folkhemsbygget), så blir det gärna fint att skala av all dekor. Det kan vara viktigt att känna att man har enkla behov, så att man väljer platta tråkiga skivor framför vackrare.Den modernistiske Arkitekten Adolf Loos tidigt 1900-tal, ansåg att all dekor var primitiv och outvecklad, samtidigt gjorde han väldigt hemtrevliga inredda rum.

  2. Helena skriver:

    herregud…måste vara gravid eller nåt, men jag grät när jag läste det här! lite översentimental är jag men ändå – bland det bästa du skrivit.

  3. Torkel skriver:

    Håller helt med kassörskan, trots att jag är man, byråkrat och 60 år.

  4. Sara skriver:

    Jag är så glad att flyttat in i mitt radhus som nu har nya tapeter och golv ( sen är det bara småsaker som badrum och kök kvar), och att jag då tydligen räknas som villaägare. Häromdan kom Vi i Villa nerdimpandes i brevlådan och jag kunde läsa din fina krönika i pappersform. Tack för att du är grym skribent! Och ta det lugnt och sköt om dig i sommar. Kram!

Kommentera

