Obegripligt.

 

-3.jpg

Ibland känns det bara så obegripligt att jag får bo såhär.

Att jag kan äta frukost i uterummet, läsa en stund på altanen i solen, sen sätta mig i bikini framför datorn och jobba ett par timmar.

Att jag kan ta en promenad i solskenet, passera kohagar, åkrar och ängar, bränna mig i nacken och sedan sätta mig och jobba lite till.

Just nu känns mitt liv som en semester där jag fortfarande får allt jobb gjort i tid.

Ja, ibland är det svårt och tungt, men inte nu. Nu har jag det orättvist bra.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Obegripligt.

  1. Sophie skriver:

    Nej, jag vet INGEN som förtjänar det mer än du! Så orättvist bra är det inte :).

  2. Veronika skriver:

    Det är inte mer än rättvist att du har det orättvist bra! 🙂

  3. Elin skriver:

    (ja, jag vet – de andra hann före, men) det är INTE orättvist på något sätt att du har det bra nu, Annika! Du har förtjänat det på alla sätt och vis! Åååååh, säg inte sååå!

  4. elin skriver:

    Men du är så värd det! Jag blev glad av att läsa att du har det bra.

  5. Annika skriver:

    Åh vad ni är fina och snälla och rara och underbara.Jag blir alldeles varm i hjärtat.<3

  6. Ferferi i Paris skriver:

    Hej Annika!Jag hittade just hit via Ioanas blogg som jag följer. Har följt henne ett tag och hon mig. Så det var en fin överraskning när jag då fick se henne porträtteras i en svensk magasin. Så kul! Dessutom hade hon länkat till dig och jag kunde inte annat än glädjas, så nu ligger du på min Bloglovin. Räkna med att jag spamkommenterar dig i framtiden :)Hur som haver, jag såg att några på hennes blogg inte förstod artikeln (pga den var på svenska) så jag tog mig friheten att översätta den åt henne. Jag hoppas det här var okej, jag vet att jag kanske borde frågat dig först? Hoppas jag inte trampar på tårna nu eller förstör ditt verk. Säg till om det inte var okej så talar jag om det för henne! Jättebra jobb du gjort med henne, visst är hon en intressant personlighet?Ha det fint,Ferferi

  7. victoria skriver:

    Åh så mysigt du bor, A! Och vilka fina blommor. Älskar blommor. Vi har också uterum (i anslutning till vår lägenhet alltså) ^^ Jag känner precis som du, obegripligt glad över det nya boendet (fast mer bubbelbad än altan och kohagar). Jag är dock avis på dig just på det där med att bo så pass nära djur. Och om jag vore du skulle jag ha uteburar med teddyvädurskaniner! Så länge får jag personligen nöja mig med en kanin…kanske. ^^

  8. madde. skriver:

    annika! Jag tittade ibland in på din förra blogg beautifulones på blogg.se för den var så himla fin, och så skulle jag göra det nu ikväll och så kommer det upp en sida att den inte är aktiv längre. är det du som tagit bort den av egna skäl eller har det blivit något knasigt?! ❤

  9. emma skriver:

    fina fina du. det ar sa skont att titta in har nar livet ar lite svarare och tyngre. lasa for att orka kampa vidare lite till nar hela kroppen och hjartat och tankarna mest vill gomma sig, time-travel, glomma bort allt under ett stort mjukt, fluffigt tacke.kanske skulle man kunna saga att din blogg ar min harry potter bok. ett perfekt kryp-in bestaende av kloka ord, fina tankar, liv och vackra bilder. har behover jag inte latsas om att min alskade nu alskar nagon annan. att jag bara borde alska mig sjalv och ingen annan just nu.jo – jag letade efter din kronika om det har med att gora slut, karlek och brustna hjartan, men kan inte hitta den?ta hand om dig, annika. du ar underbar! 🙂

  10. Pernilla skriver:

    Min första tanke är att du verkligen är värd det. Njut!

  11. Li skriver:

    Det låter verkligen jättefint. Livet är verkligen så himla bra.

Kommentera

