Your loss, people!

-5.jpg

Igår låg jag i soffan och hostade slem, inne på mitt tolfte Dawson’s Creek-avsnitt, när det ringde på dörren. Utanför stod två unga kvinnor. De log och hälsade och gav mig de här trevliga magasinen, alldeles gratis. Om jag läser dem kommer jag att lära mig mycket, sa de. Förstå ett och annat.

Så undrade de om jag trodde att det finns en Gud som vakar över oss, det gjorde de, men de frågade inte om de fick komma in och diskutera saken. Är inte det deras ”thang”? Jag blev lite stött. Misstänker att de sett genom fönstret hur stökigt jag har det för tillfället. Typiskt. Tänk om jag hade varit sugen på att gå med i Jehovas Vittnen? Det får de blonda unga damerna aldrig veta. Duger inte mitt hus, då får det vara. Hmmpfff.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Your loss, people!

  1. Desdichado skriver:

    Pacey äger!

  2. Darling skriver:

    Förvånar mig att du ens övervägde att släppa in dom 🙂 Min mormor svimmade av värmeslag en gång på torget i den Jehovas-by hon bor. Vaknade upp av en kvinna som satt bredvid henne och bad. Mormor behövde inte vara orolig för hon hade kallat på Jesus, förklarade hon. Hade det inte varit effektivare att kalla på ambulans, tyckte mormor. Det kvinnliga vittnet blev klart förolämpad.

  3. melissa skriver:

    jo men det tillhör ju svensk ”blond” sed att bjuda in sig själv.

  4. Jenny skriver:

    Hej Annika.Jag vet inte om du minns mig men jag heter Jenny och är från Piteå och vi fikade en gång i Stockholm. Jag bor ju i USA nuförtiden men är på semester och är i stockholm över dagen. En gång i tiden hade jag ditt nummer men min svenska mobil gick sönder så alla nummer är borta. Tänkte bara höra av mig och se om du är sugen på en lunch eller en eftermiddagsfika? Jag vet att det är väldigt sent påkommet men jag sitter här på centralen och är arg på mig själv att jag inte kom på att fråga tidigare. Mitt nummer är i alla fall 0761129089, ifall du skulle ha tid 🙂 Skicka ett sms eller så om du kan. Annars hoppas jag att du får en underbar sommar!Big hugs, Jenny

  5. Sanna skriver:

    De var hem till mig också för ett par månader sen. De gick inte in här heller, jag tror inte att de gör så faktiskt. Men det var lite intressant att läsa broschyrerna, speciellt den där det stod om sex före äktenskapet. Att många killar vill gärna ha sex innan äktenskapet men de vill inte gifta sig med en tjej som har så dålig moral att hon har gjort det innan. Vilken normal tjej går med i en sån ojämställd rörelse? Det är väl tjugohundratal och inte artonhundratal?

  6. Petertoo999 skriver:

    Jag hade också besök av Jehovas en gång, två välklädda herrar, jag tittade på dem och förklarade att jag tyckte att de gjorde en bra insats för samhället, jag menar: De är ju flera gånger bättre att man går runt och pratar lite om gud om man är lite förvirrad, alternativet kunde ju varit att de gick runt och spraya ner tunnelbannor och sånt, och det är ju inte trevligt…De såg ut som två fågelholkar när jag stängde dörren.

  7. Navigaren skriver:

    Jag hittade en gång ett nummer av vakttornet hemma hos mig, och jag minns inte när jag fick det. MIn bästa gissning är att jag tog emot det av ren artighet, av någon som räckte fram det på stan.

  8. Joacim Lundqvist skriver:

    Jag brukar läsa både Vakttornet och Vakna! som den andra tidskriften heter. Jag tycker att de är mycket bra. Alltid aktuella och intressanta. Synen på vissa saker kanske verkar vara 1800 tal, men granskar man principerna bakom det som står så är det ju riktigt sunt! Och så tror jag inte att Jehovas vittnen bara stövlar in hur som helst hos folk. Det skulle ju vara hemfridsbrott. Men det kan vara kul att bjuda in dem. Det skadar aldrig att resonera med människor som har olika åsikter, det förmerar för det mesta bara. Sätt på kaffet nästa gång de kommer….he he he.

Kommentera

