Om kattbesök och min älskling.

Kattungen i det förra inlägget är inte min. Den ska heller inte bli min familjs. Men två av hans syskon ska bli.

Igår hälsade jag, mamma och min lillasyster Amanda på de två sibiriska kattungarna som snart ska bli deras. Mina nya småsyskon, kan man säga. Jag har hälsat på dem förut, det blev ett kärt återseende, för mamma och Amanda var det första gången. Jag tror att det var kärlek vid första ögonkastet.

Sedan tog jag min fina Volvo och rullade hem till min bästa vän Fanny. Och visst, katterna var härliga, men att hälsa på dem var ingenting mot att få träffa henne, min stjärna. Jag skulle allra helst tillbringa varenda en av dagens timmar i en soffa med henne.

Ingen ser mig som hon, ingen förstår mig, ingen utmanar mig, ingen orkar lyssna på mig, ingen uppskattar min dåliga humor, ingen har överseende med alla mina brister som hon.

Som du.

Som jag älskar dig.

loveyou1.jpg

loveyou2.jpg

loveyou3.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Om kattbesök och min älskling.

  1. Emelie skriver:

    Så vacker hon är, din vän. Det riktigt lyser om henne!

  2. Petertoo999 skriver:

    Fan, jag har blivit lurad! jag har ju en katt, en helig Birma..men nu så påstår min dotter att han lider något fruktansvärt när han är ensam, så hon säger att vi måste nog köpa en till. Jävla barn! Sätta konstiga ideer i mitt huvud. Nu har jag faktiskt tittat lite på blocket, och jag har sett den coolaste katten..Abessinier, vilka öron!! jag ska fundera allvarligt på det här! Det kanske är lite taskigt och bara ha en katt, jag vet inte!

  3. Navigaren skriver:

    Katter är så olika, vissa är väldigt självständiga, andra är himla sällskapssjuka. Sibiriska katter verkar sällskapliga, så då ska man nog ha två. Katter blir också föräldrarnas ersättning för barnen när man flyttat ut, så nog blir dem dina småsyskon Annika. Katter har fördelarna jämfört med mänskliga barn, att dem inte blir större och oberoende, dem bråkar inte med sina föräldrar på samma sätt, och dem grälar inte om arvet med storasyskonen.

  4. Emilia skriver:

    Du och din vän är så fina. Jag är glad att ni har varandra!

  5. Cissi Wallin skriver:

    Fanny är så vacker. Precis som du. Och jag är övertygad om att hon är minst lika vacker inuti också.

Kommentera

