Snäckskal och nyckelpigor.

DSC_5858-679x1024.jpg

2-582x1024.jpg

DSC_5865.jpg

DSC_5856.jpg

Jag är fräck och lånar några bilder från min nya vän Ioana Lilianas utflykt till Svarta havet. Jag tycker bara att de är så vackra. Att hon är så vacker.

(Det finns många fler foton på Ioanas blogg, förstås.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Snäckskal och nyckelpigor.

  1. Petertoo999 skriver:

    De absolut sötaste av alla söta, de är vackra aspergare..De är i en klass för sig.

  2. Petertoo999 skriver:

    Ja, man faller väl för människor både för deras inre och yttre skönhet, jag faller mest för inre skönhet..När jag ser ensamstående 7 barns mammor som får det hela och gå runt, då blir jag verkligen tagen, men såna får man aldrig se på några bilder..Ja, och jag tycker att de som har asperger och är rätt söta, de är helt unika, jag blir tagen av dem också. Sen så blir jag tagen av människor som varit i helvetet en sväng, men de orkat ändå le..Sådana människor får jag kraft av..Såna vill man se reportage om.

    • Annika skriver:

      Det får man väl visst? Kanske inte i Sofis mode, men jag skulle vilja säga att det finns tidningar för alla människor och alla berättelser.Och jag hyser självklart inte varma känslor för Ioana för att hon är snygg, utan för allt det hon berättat för mig, för alla svårigheter hon gått igenom och för hur klok och stark hon är. Det är inte en berättelse som får plats på 1400 tecken i en modetidning, men helt klart en som förtjänar att berättas en dag.Förstår verkligen inte dina kommentarer om personer med aspergers syndrom – jag skulle vilja påstå att alla människor är helt unika, och eftersom de med aspergers syndrom är individer som knappast definieras av sin diagnos tycker jag att det låter lika konstigt som att säga att ”bögar gillar blomkål” eller att ”norrlänningar är kurviga”.

  3. Petertoo999 skriver:

    Alla människor är unika, det är sant..Jag blev nog lite störd här i veckan när Ragnar dödade sina syskon och sin styvpapppa, och så skrev man att han har asperger, man pekade ut alla aspergare som idioter, då skrev jag att jag tycker om aspergare..En gång i tiden så var jag ihop med en flicka som hade lite asperger drag, fick 3 barn med henne, vi separerade, då tog hon sitt liv. Hon var den enda jag verkligen älskat. Det stod faktiskt en debattartikel i aftonbbladet i dag, gällande aspergare som blir utmålade i pressen..Det blir ju lite konstig när folk gör tokigheter, och så skriver man deras diagnos, känns inte riktigt trevligt.

    • Annika skriver:

      Jag håller naturligtvis helt med dig om att det är fel att utmåla alla med aspergers syndrom som potentiella mördare, men då tycker jag också rent principiellt att det är fel att påstå att de är ”söta”, då varje individ som fått diagnosen mest största sannolikhet har ofattbart många fler skillnader än likheter. Hemskt ledsen över att höra om din tjej. Så obeskrivligt fruktansvärt.

  4. Petertoo999 skriver:

    Du har rätt Annika, vore ju konstigt och säga att alla är söta…Jag menade nog att barnens mamma var söt.

  5. Emilia skriver:

    Vilken fruktansvärt vacker tjej! Bilderna är hur fina som helst också… Måste kolla in hennes blogg.

Kommentera

