Nej, Pixmania, ni får inte en kopia av mitt leg. Nej, ni får inte mina telefonräkningar heller.

Bild 2.png

En sak är säker. Jag kommer aldrig någonsin att köpa någonting från Pixmania.com.

Jag var en idiot och kollade inte upp sajtens rykte innan jag redan betalat. Fullkomligt genompuckat.

Den dagen då jag skickar in en kopia på mitt leg och en telefonräkning (?!) till en webshop, ja, om den dagen någonsin kommer, då är det i en framtid då jag blivit naiv som ett spädbarn.

Nu har jag pratat med kundtjänst och kundtjänstmedarbetaren påstår att de gör såhär när namnet på Visakortet inte överensstämmer med leveransadressen, vilket den gör i mitt fall. Någon annan förklaring fick jag inte. Nu är köpet annullerat och jag hoppas verkligen att jag får tillbaka mina pengar illa kvickt.

(Alla ni andra gör naturligtvis som ni vill. Det här är bara min upplevelse. Men nu har ni åtminstone tagit del av den.)

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Nej, Pixmania, ni får inte en kopia av mitt leg. Nej, ni får inte mina telefonräkningar heller.

  1. Ellinor skriver:

    Nejnejnejnejnej!!! Inte Pixmania 😦 Åååh vad jag hoppas att du får tillbaka dina pengar, det fick inte jag… Köpte en kamera för två månader sen som aldrig kom, pratade med kundtjänst säkert femtio gånger men mina sex tusen har jag inte sett röken av… hör fortfarande av mig hela tiden men vet inte vad jag ska göra för att de ska lyssna!

  2. Jessica skriver:

    Ellinor: KUNDOMBUDSMANNEN OCH ARN!!! Och en polisanmälan på det. Det är ju inget annat än stöld.

  3. Lottis skriver:

    Om du handlat med kort kan du i värsta fall göra en kortreklamation :)Kram

  4. Tiny skriver:

    Jag var påväg att genomföra ett köp där nu i sommar, men när jag kom till steget där jag skulle betala insåg jag att priset var det dubbla pga att pixmania hade plockat ner egna saker i min varukorg så som svindyr försäkring och presentkort som man fick någon fördel av om man beställde ofta. Att behöva plocka ur saker ur en varukorg på nätet avskräckte mig från att beställa tack och lov.

  5. Veronika skriver:

    Har bara hört dåligheter om pixmania. Så även om de ibland är billigast på t ex pricerunner så beställer jag någon annanstans ifrån. Jag hoppas verkligen du får dina pengar åter.

  6. Lena skriver:

    Även jag har dåliga erfarenheter av dem. Köpte en kamera som pajade ganska snart, fick mecka en hel del med att skicka iväg den på reparation till Frankrike, och det tog lååång tid med hela proceduren och att få den hel tillbaka. Efter ett tag gick den sönder igen, på precis samma sätt, men garantin hade då gått ut och täckte inte, även fast det var exakt samma fel som tidigare. Så det är bara till att köpa en helt ny igen 😦

  7. Nina skriver:

    Hej Annika !Jag har läst det du skrivit om Pixmania på din blogg och jag beklagar om du inte har fått en ordentlig förklaring av våra säkerhetsprocedurer.För att försöka förhindra bedrägeri på internet har vi infört nya säkerhetskontroller. Vi beklagar om detta har medfört problem för dig. Dessa kontroller är till för att skydda kunden från kontokortsbedrägeri och för att vi lätt skall kunna göra en återbetalning till kunden ifall hon/han har blivit utsatt för bedrägeri.När du registrerade dig som ny kund på vår sajt begärde vårt team som godkänner beställningarna mer information: en kopia av ditt ID + ett officiellt dokument som är adresserat till din bostad (ex. el- eller telefonfaktura)Jag skulle också vilja påminna dig om att Pixmania endast reserverade beloppet på ditt VISA kort och att ditt konto aldrig debiterats.Jag har också skickat ett mejl till dig med ytterligare information gällande din beställning. Tveka inte att kontakta mig direkt på den här adressen om du har fler frågor: nina@pixmania.comMed vänliga hälsningarNina

  8. Petertoo999 skriver:

    Nina// Bra att du förtydligade det hela..När jag läste det första som Annika skrev om Pixmania, så fick jag samma skräck-känslor som den flygande åsnan i ryssland hade…

  9. Chris skriver:

    hmm… inget vidare.. här har ni rabattkoder till pixmania iallfall! peace!

Kommentera

