Stolt.

lillbianca2.jpg

Jag och min nya kattlillasyster bondar*. Eller, jag bondar, hon tolererar mitt bondande.

Foto: Människolillasyster Amanda.

*Jag menar alltså inte ”bondar” som i ”bonde”. Utan som i att komma någon nära, lära känna någon. Barasattnivet.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Stolt.

  1. Sannabell skriver:

    naaaw 🙂 tål pöjken din sibbar?

    • Annika skriver:

      Det vet vi inte ännu. Men i slutet av augusti ska vi vara kattvakter åt familjens småkissar i några dagar. Då får vi klarhet. Jag är vansinnigt nervös. Det vore så fruktansvärt sorgligt om han blir sjuk och vi aldrig kan skaffa några egna älsklingar.

  2. Sannabell skriver:

    Jag hoppas verkligen att det går bra. Katter är så himla bra! De borde skrivas ut på recept som lugnande och livsglädjehöjande…Sibiriska katter är ju också så himlarns fina! Skulle vilja träffa någon live någongång. Men just nu försöker jag mest utöva självdiciplin eftersom jag hälsar på den här familjen: http://sannabell.blogspot.com/2010/07/och-snart-ska-de-flytta-hemifran.html Jag har redan två vuxna finingar nämligen.”inga-fler-katter-inga-fler-katter…” 😉

  3. Amanda skriver:

    Åh jag är inte alls avundsjuk! Så himla söt liten krabat 🙂

  4. Cornelia skriver:

    Åh, så himla söt kattunge! Och du är himlans söt du också. Hoppas det går bra för er när ni är kattvakter, så ni kan skaffa egna katter en dag. :)/C

  5. Elin skriver:

    Åh, du har precis samma leende som din människosyster på det där kortet 🙂

  6. Martina skriver:

    Åh det var den sötaste katt jag sett!!! Vilken ras? / Martina

Kommentera

