Om snela hestar.

-9.png

-7.png

I veckans nummer av Sofis mode skriver jag om den där första, rena kärleken, den som aldrig går att ersätta.

Och om rara Aimee Song från San Francisco.

Läs gärna.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Om snela hestar.

  1. Petertoo999 skriver:

    Varje Måndag så kör jag min dotter och två tjejer till, till stallet..När jag släpper av dem ur bilen, då säger min dotter hej då, och de andra säger tack för skjutsen..Jag tittar på dem, och så säger jag: HIIIIIIIIIIJJJJJJJ ” Hästgnägg” De blir lika sura varje gång..De är liksom inte läge för något skämt när man kör 12 åriga flickor till stallet, de är ytterst koncentrerade..

  2. Lilje skriver:

    Alltså jag förstår inte riktigt det här. Jag trodde, när jag läste om dessa artiklarna på din blogg, att du skulle skriva om helt unika människors stilar i Sofies Mode. Läser vanligtvis inte tidningen men följetongen är asbra så därför har jag köpt de tre senaste, och ALLA har ju samma stil! Jättetråkig. Alla tjejerna representerade, till synes även tjejen ovan, har ju den ”trendiga” stilen. Låt vara att det inte är identiska plagg, men stilen är alltid på ett eller annat sätt inne, något de skulle kunna visa i vilken modetidning värd namnet. Visst är det fint i många fall, men det är inte det det handlar om. Det tycker jag är lite tråkigt. väldigt Sofies Mode, men inte så som jag tänker mig dig. Fick du välja ut dessa tjejer själv?Om jag får välja ut några (som du säkerligen både känner och känner till) vars stil känns mer unik, och lite vågad för Sofies Mode, är exempelvis Cissi Wallins, Hanna Fridéns, eller nån kvinnlig Di leva. Menar alltså inte att det ska vara nån redan känd, men det hade varit roligt om det vore någon som verkligen hade egen unik stil, en stil som inte representeras så oftai modetidningar.

    • Annika skriver:

      Jag är ledsen om du känner dig besviken eller lurad på något sätt – det är naturligtvis inte meningen.Min intention har aldrig varit att skriva om ”helt unika människors stilar”. Egentligen tvärtom. Jag försöker att, med väldigt få tecken, berätta en liten historia om en helt vanlig människa någonstans i världen. Sofis mode ville att de skulle vara bloggare, så då blev det så. Mina kriterier när jag väljer ut tjejerna är att de 1) ska driva en modeblogg, 2) ta outfitbilder med god kvalitet, bilder som de själva har copyright till, och 3) bo på en plats i världen (utanför Sverige) där ingen annan jag skrivit om bor. Så länge de uppfyller de kriterierna och vill ställa upp på att intervjuas är jag glad och nöjd. Jag utgår ifrån att alla människor är intressanta på sitt sätt, det svåra är att ställa rätt frågor för att lirka fram en historia som går att berätta på 1400 tecken.Dock så är det här projektet inte någonting som ska representera mig. Det är ett jobb. Stilporträtten köps in av Sofis mode och ska passa Sofis modes målgrupp, de handlar inte om att jag ska vaska fram de underligaste eller mest unika stilarna i världen, utan om att ge en liten glimt av de här helt vanliga tjejerna. Vissa har dyra märkeskläder och driver stora bloggar från storstäder, andra bor i hålor och handlar bara second hand. Och visst, hade de inte varit ”trendiga” hade de antagligen inte drivit modebloggar. Både Cissi och Hanna skulle naturligtvis vara fantastiska att ha i stilporträtten, om de bodde någon annanstans än i Sverige – inte för att deras kläder är så häftiga, vilket de säkert också är, utan för att de är så spännande och intressanta människor. ”Tyvärr” har de flesta modebloggare jag hittar ganska lika stilar, men det stör mig inte – de ser ju ut som folk gör mest, om än lite mer intresserade av mode. Det som intresserar mig är vad de har att berätta, deras bakgrund, tankar, ambitioner. Det svåraste för mig är just att hitta de historier som är så små att de går att berätta på bara två små spalter – det riktigt intressanta jag får veta är nästan alltid för mastigt för att kunna berättas på ett respektfullt sätt med så få tecken.Men jag skulle självklart varmt emotta tips på modebloggare runt om i världen med mer ”annorlunda” stilar – även om det inte är grundtanken med stilporträtten är det alltid roligt med variation även i bilderna.Tack för dina synpunkter och jag hoppas att jag lyckades bringa åtminstone lite klarhet med mitt svammel!

  3. lilje skriver:

    Nej absolut inte lurad, men lite besviken kanske fast det hänger ju verkligen inte på dig hehe.Det var en bra förklaring, och jag förstår precis nu.Ett tips på någon som har väldigt unik stil är hannahandlandon.blogspot.com. Den har jag inte sett på så många ställen, Hannah är lite renässansprinsessa möter 40-tals kvinna med en touch av 1800-tal. Fast henne kanske du redan känner till! Det vore roligt med en intervju av henne av något slag!Kram!

  4. Navigaren skriver:

    Äntligen tagit mig tid att läsa hästkrönikan. Det låter underbart att ha haft en sådan passion under barndomen, sådana minnen ger njutning för livet. 😀

Kommentera

