Inte idag.

Det finns bara en enda plats där jag vill vara. Där är jag inte.

Så jag stannar i sängen.

(Igen.)

Bara en text kvar som måste skrivas de närmaste dagarna, jag har skjutit upp och förträngt, den måste skrivas med lätt hand, glimten i ögat, någon sådan har jag inte, inte nu, jag måste låtsas.

Det tar emot.

Jag hatar att låtsas. Har alltid varit en allt annat än trovärdig lögnare. Okej, det är inte sant. Men den senare halvan av mitt liv har jag inte orkat ljuga, inte velat låtsas.

Jag orkar inte låtsas att jag inte är trött, att jag bryr mig om sådant som saknar mening.

Så jag fortsätter att skjuta upp. Stannar i sängen.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inte idag.

  1. snicksnack skriver:

    det finns tid för allt, tid att önska, tid att vara lätt på handen, tid att ängslas, tid att önska sig någon annanstans…. tid att skriva…. men den tiden är inte nu.ta hand om dig, K

  2. Petertoo999 skriver:

    Det var ju tråkigt att du är sjuk igen…Själv så håller jag på och städar, jag har ingen energi, så jag satt på mig röda kläder, går lite bättre då. Jag har en 5-6 t-shirts i 12-13 olika färger, sen varje morgon när jag vaknar, så väljer jag en färg beroende på vilket humör jag är på, eller vad jag ska göra under dagen..Viktigt med färger! Jag har inflamation i ett muskelfäste i armen, gör ont som fan…På med röda kläder och kör över smärtan..

  3. josefin skriver:

    mhm. kram på dig.

Kommentera

