Ty ljuset vilar där.

Enda tillfället då jag (nästan) önskar att jag inte bodde i hus är nätter som denna.

När vinden viner utanför fönstren, får trädens grenar att rassla och husets väggar att knarra och sucka.

När jag är så uppskruvat mörkrädd att jag med minuters mellanrum är säker på att jag hör fotsteg från nedervåningen, en nyckel i låset, en dörr som öppnas och stängs.

Jag är bara så otrygg just nu. Just i natt.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Ty ljuset vilar där.

  1. ingen vidare känsla!! hoppas du kan sova nu och att morgonen kommer inom kort!

  2. Katta Kvack skriver:

    Stackare. Jag är också galet mörkrädd. För mig brukar det funka lite bättre om jag tänder en liten lampa och har på lite musik – lite radio eller så. Sov gott.

  3. Lina skriver:

    Vad märkligt… jag tycker det är asmysigt när det stormar ute och det viner i huset och träden och det faller omkring saker på vinden (bor i ett timmrat 1800-talshus som det blåser typ rätt igenom i vissa rum). Jag kryper bara längre ner under täcket och tänker ”gudars vad bra att ha ett hus någonstans att sova i”

  4. e skriver:

    Jag brukar tända lampor på lite olika ställen i huset och sätta på radion i ett annat rum. oavsett ljud man hör då, så kan man alltid intala sig att det bara var radion. Annars får ni skaffa söta husdjur. De är bäst att skylla ljud på. Dessutom är det bäst på att ligga jämte en och andas sådär tungt så man blir sömnig bara av att lyssna på dem.

  5. Petertoo999 skriver:

    Tråkigt när man inte känner sig trygg, själv så sover vi var och varannan dag med ytterdörren olåst, inte så noga! Fast jag kan också känna en fruktansvärd rädsla, sist var i vintras, det var så fruktansvärt kallt, 25-30 minus, jag visste inte exakt var mina barn var, och jag fick inte tag på dem på mobilen heller..Hmm! Jäkla tonåringar, de sliter på min själ.

  6. Cecilia skriver:

    Jag o min sambo köpte hus i förrgår. Inflyttning i oktober. Men inte förrän nu slog det mig att jag ju faktiskt är mörkrädd. Hur ska detta gå?? Tack för den skrevsparken:)

Kommentera

