Lilla du.

Att resa med min syster Wendi är en synnerligen intressant upplevelse.

Hon får mig att känna mig väldigt ung ena stunden, sanslöst gammal nästa.

Men att sjunga ”I’m Yours” i mikrofon framför tusen personer på Alexanderplatz är knappast något jag någonsin skulle få för mig att göra utan Wendi, och för det är jag evigt tacksam. Att stå där med henne tätt intill och vråla ”there’s no neeeeed to complicaaaate, our time is shoooort, this is our faaaaith, I’m yoooooooours”… det var bland det finaste och konstigaste jag någonsin varit med om.

Idag är vi en smula avslagna.

Men glada.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lilla du.

  1. lillajag skriver:

    Haha, jag älskar det här, sättet du skriver på och hela innehållet. Det låter underbart bara!

  2. Sofia skriver:

    Åh, finns det bildbevis, eller filmbevis kanske?! Vore härligt!!

  3. gfhf skriver:

    chatroulette

  4. sofie skriver:

    http://blogg.aftonbladet.se/lisamagnusson/2010/08/han-tror-att-han-ar-schysst-men-han-har-ingen-javla-aningHar Ronnie nobbat henne eller är det mot dig denna löjliga attack riktar sig? Omoget….

    • Annika skriver:

      Jag har ingen aning. Men har man förutfattade meningar om en person kan man naturligtvis missuppfatta allt den personen skriver. Sådant är ingenting att bry sig om!

  5. lina skriver:

    Varför länka till en sån sak?Annika, gå inte in och läs. Står massa strunt om Ronnie bara.. JAG blev ledsen av att läsa det och jag känner inte ens hnonom.

    • Annika skriver:

      Bli inte det! Man kan inte älskas av alla, speciellt om personen i fråga väljer att inte förstå vad han/hon läser. Vissa människor får uppenbarligen energi och blir tillfredsställda av att hata andra, då spelar det ingen roll att de missuppfattat allting. Antar jag.

  6. Marie skriver:

    Men jag måste bara säga, Livs krönika i P3s Tankesmedjan om Ronnie (i måndags) var rätt kul. Självklart överdrev hon och var lite halvtaskig, men det är berättat på sånt sätt att till och med Ronnie skulle kunna skratta åt det. Eller i alla fall känna sig speciell som fått en hel krönika i Sveriges bästa radioprogram tillägnad bara honom.

    • Annika skriver:

      Jag har ingen aning om vad det är för program, men om det var på samma tema som det där blogginlägget tror jag inte att någon av oss skrattat särskilt mycket.

  7. Petertoo999 skriver:

    Ja, Lisa Magnusson är ju verkligen en liten huggorm, pigg också!!

Kommentera

