Vad är det för råd? Ge grabben en gitarr istället.

tumblr_l4n47qv6kx1qcuscao1_400_large.jpg

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vad är det för råd? Ge grabben en gitarr istället.

  1. Sverige i mitt hjärta skriver:

    Stämmer inte alltid. Min fru har varit ”Forever faithfull to me”! 😉 I mer än 35 år nu. Fast det kanske beror på att det aldrig kom någon musiker i hennes väg? 😉

    • Annika skriver:

      Även visdomsord som dessa har sina undantag. Men än är det inte för sent för frugan att hitta någon hunkig trummis, vet du! :)Nej, förlåt. Jag är glad att ni har varandra. Om trubbel skulle uppstå kan du alltid lära dig att spela tamburin eller så.

  2. Sverige i mitt hjärta skriver:

    Haha, kom på nu att jag ju spelar gitarr. Så jag är ju en musiker. Man behöver väl inte vara professionell? :)Så då klarar jag mig kanske livet ut nu. Och går strängarna på min lyra ska jag lära mig spela på en tamburin!🙂

  3. snicksnack skriver:

    ha ha, precis !/ K

  4. Sverige i mitt hjärta skriver:

    Jo, ni kvinnfolk är så kloka.. 🙂

  5. Ida skriver:

    haha! uff..🙂

  6. Petertoo999 skriver:

    Va!! Vilken smörja! Jag hade en farbror, han var kapellmästare för 3 orkestrar, sen så kunde han spela nästan 20 instrument..Vad jag vet så var han trogen sin fru. Han hade folkdräkt på sig när han hälsade på oss, det var stil på han.

  7. Charlotte skriver:

    Haha jag har en hunkig trummis som är underbar🙂

  8. Navigaren skriver:

    Det måste vara sådana råd som René Goskinny och Dick Brownie fick som små, eftersom musikerna i Asterix och Hagbard är så impopulära. Trubadix i Asterix(det franska namnet betyder helkaskeförsäkring) blir misshandlat när han sjunger och det anses vara mycketlyckosamt när han är stum, men annars är han en god kamrat. Hagbard kastar genomgående ut den stackars gitarristen som uppvaktar hans dotter, han tycker inte att en musiker är ett gott parti.

Kommentera

