Om att förlora hoppet, och få det tillbaka.

sofis mode sd.png

Krönikan i veckans nummer av Sofis mode handlar, passande nog, om politik. Den hoppas jag att ni läser.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om att förlora hoppet, och få det tillbaka.

  1. Johan skriver:

    Jag vill också återfå hoppet och få saker kan förse mig med det som unga engagerade människor. Som det är nu tycks dock alla pösiga 60-talister och blasé 70- och 80-talister vara i sådan majoritet att de yngre drunknar i likgiltigheten.Små saker som påminner om människor som faktiskt vill något, dessutom på vettigt sätt med vettiga medel, välkomnas därför extra mycket nu.Så, tack för den här texten.

  2. Nils skriver:

    Känner verkligen igen mig i det där. Jag skrev ett lite argt inlägg för ett tag sedan om sverigedemokraterna, eller egentligen inte om sverigedemokraterna men om utrymmet de har fått i media de senaste åren och vad jag bedömde det berodde på. Genast dök det upp en kommentar från en ledande rasist ute i landet. Fråga mig inte hur han hittade dit men de är fan ihärdiga. Obehagligt ihärdiga. Sedan tycker jag att 200 kommentarer på nämnda tjejs blogg inte räcker som hopp i detta fall med tanke på hur många läsare hon har. På 90-talet hade ju partiledarna vett att gå ur studion om de var tvungna att dela den med en rasist. Vad hände egentligen med den gamla formeln – ingen plattform för rasister?

  3. Bella skriver:

    hur får man upp dina krönikor? Har bara lyckats läsa ett fåtal och älskat dem, men har tyvärr inte lyckats se alla. Skulle vara jättekul att kunna läsa t.ex denna!🙂

  4. Navigaren skriver:

    Jag trodde att jag sett allt i rasistväg, tills jag läste kommentarsfältet på expressen.se, kommentatorerna tyckte nästan enhälligt att romerna hade orsakat sina problem själva, och att det var helt rätt att kasta ut dem som grupp. Tyvärr använder många anonymiteten till att vräka ur sig sådant man aldrig säger offentligt, det gäller inte bara rasism, kommentarsfält på Newsmill är ofta orgier i personangrepp. Jag törs inte gissa hur representativa sådana angrepp är för den politiska verkligheten.

Kommentera

