Om att stirra på getter.

Vi ser på ”Men who stare at goats”. Jag har förätit mig på sockerkaka och längtar efter att krypa ner i sängen och se första avsnittet av nya America’s Next Top Model-säsongen.

Nu har vi göra mackor och koka te-paus. Ronnie pysslar i köket. Kvällen tar sig.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om att stirra på getter.

  1. Malin skriver:

    Men åh. Jag blir nästan alltid alldeles tårig i ögonen när jag läser om dig och Ronnie. Ni verkar ha det så fint (jämnställt) tillsammans. Jag liksom ser er två framför mig när jag tänker på hur jag vill leva i framtiden. Ibland får jag för mig att jag nog måste nöja mig med de killar jag träffar, trots att de ser mig mer för min kropp än min person. Att jag får nöja mig, trots att jag mot min vilja blir antastad i sömnen. Att jag får nöja mig, trots att konversationerna (=han som pratar) vi har inte handlar om annat än drömmar om analsex och gruppsex. Att jag får nöja mig, trots att vi inte har någon mer gemensamt än att vi är ensamma (och misslyckade).Men så går jag in och läser här och får liksom hopp. Hopp om att det finns killar som inte bara bryr sig om kroppens funktioner, utan som även skriver, tänker och tycker. Som pysslar i köket, kokar te och gör mackor.

    • Annika skriver:

      Finaste Malin. Herrejävlagud. Om du visste hur förbannad jag blir när jag läser det här… OM DU VISSTE! Jag VET att du också vet att det här är så inte okej som det kan bli. Älsklingsdu. Du VET att du är värd så fruktansvärt mycket bättre än de killar du beskriver. Och nej, killar som är helt, hundraprocentigt rätt för dig finns det inte så många där ute, kanske dröjer det en vecka eller ett halvår eller fem år innan det är dags för er att träffas. Men vettiga, snälla, intelligenta, roliga, vältaliga, empatiska, pyssliga, feministiska, begåvade och kärleksfulla pojkar och män finns det mängder av. (Tro mig. Jag känner säkert två dussin av dem, och då har jag ändå inte särskilt många vänner, haha. Och de är sannerligen inte alla upptagna.)Malin! Du ska träffa killar som förtjänar dig. Som behandlar dig som en människa, som den värdefulla, fantastiska person du är. De finns där ute, så nöj dig för guds skull inte (det är jag övertygad om att du aldrig skulle göra), leta vidare, snälla! Även om inte alla de här fina killarna är den du vill vara ihop med är det inte helt fel att få underbara vänner på vägen heller.

Kommentera

