The one with the giant poking device.

Bild 1371.jpg

Idag har varit en sådan dag då jag inte kunnat sluta gråta. Jag låg kvar i sängen och grät och grät och grät och grät tills ögonen var alldeles röda och svullna och klockan blev både ett och två och tre, och inte ens då slutade jag.

Jag tänkte att om jag bara kunde sätta fingret på exakt varför jag var så ledsen, då skulle jag äntligen få stopp på tårarna. Låter kanske lätt. Det var det inte. Tog säkert en timme till, men till slut började jag ändå närma mig något slags svar. Då satte jag på mig klänning och glasögon, gick in i arbetsrummet, tryckte igång datorn och skrev en lite underlig krönika om det jag kommit fram till. Den texten kommer i Sofis mode om sisådär en vecka och två dagar.

Nu börjar det skymma. Ronnie har lagat korvgryta med ris, vi har sett tre Vänner-avsnitt och ätit upp det sista smågodiset, köket är städat och, nej, jag gråter inte längre. Ändå dröjer sig känslan kvar. Vänner är inte riktigt lika roligt som det borde vara. (Serien alltså, inte vänskap i allmänhet, höhö.)

Men jag känner faktiskt på mig att dagens fjärde avsnitt skulle kunna göra susen. ”The one with the gigant poking device” – work your magic!

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till The one with the giant poking device.

  1. Anna skriver:

    Min älskade Annika. Förhoppningsvis är tårtanken tömd för några dagar framåt. (Eller är det bara jag som kan – och brukar – gråta nästan varje dag om det vill sig?)Och om inte annat så har du suuuupersöta öron! Jag och min öronfetisch dör!

    • Annika skriver:

      Åh Anna, jag vet inte, jag hoppas men jag vet inte. Just nu känns det bättre, det gör det, men det har det gjort flera gånger under kvällen och ändå kommer ångesten ändå tillbaka, gång på gång. Hahaha! Jag har aldrig, aldrig reflekterat över mina öron. De är ganska små, kanske? Tusen pussar till dig.

  2. Sandra skriver:

    Så roligt att läsa detta, jag har nämligen, samma dag som du, gråtit så ögonen nästan ploppat ut och tittat på samma säsong av Vänner. Nästan hela säsongen gick åt under dagen dock, och orsaken till min ledsamhet kom inte hem och tröstade mig eller lagade mat:(

  3. Sandra skriver:

    Inte roligt att du grät då, men ett roligt sammanträffande. Eller något.

  4. Alina skriver:

    Han lämnade mig i fredags efter fyra år tillsammans. Sa att han inte älskade mig längre. Snälla, söta Annika, du som är så klok, hur gör jag för att inte dö???

  5. emma skriver:

    Ojdu. Märkligt. Jag har senaste veckorna trillat tillbaka i något jag trodde hade försvunnit för gott när jag bytte p-piller för ett år sedan. Just det där bankande kalla stålliknande gråtandet-för-ingenting-eller-jag-vet-väl-inte. Att om natten hålla om sin kärlek så hårt när han snarkar efter att han har försökt trösta bort alla tårar under kvällen, men fortfarande ha tårar som trillar ner för kinderna mot öronen och är sådär irriterande kittliga i nacken. Jag gråter som en fontän men har inte den blekaste om varför. För just nu har jag det så jävla bra att jag nästan skäms. Men kanske är det då kroppen kan gråta. För att om man gråter när man har det piss så trillar man ner i nåt sorts bottenlöst hål där det inte finns annat än salta tårar. När man har det bra finns det ju massor med annat. Typ mjuka läppar som försiktigt kysser bort de där irriterande kittlande tårarna i nacken.Ja. Jag vet inte. Jag vet bara att jag är förbannat trött på det. Och inte kan man väl gå till en doktor heller. ”Men varför gråter du lilla vän?” ”Jag har ingen aning”. Svår diagnos på den.Hoppas dagen idag är bättre ändå. Din blogg är kanon.

  6. sandra skriver:

    jag grät också igår. riktigt sådan svårt-att-andas-gråt. min stackars fina sambo kramade och tröstade och undrade vad det var för fel. framtidsångest, pengabristångest – det vanliga. det är så skönt att läsa att fler har dagar då man bara gråter och inte vet hur man någonsin ska kunna sluta och må bättre. kram!

Kommentera

