"Enda giltiga skälet till frånvaro är egen begravning."

Det här är vedervärdig läsning.

Fullständigt livsviktig sådan.

Läs, snälla ni.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till "Enda giltiga skälet till frånvaro är egen begravning."

  1. Bengt skriver:

    Bra att du tar upp det här Annika. Fruktansvärd läsning.

  2. Linda skriver:

    Jag skäms för Sverige som beter sig så här och jag skäms för folket som inte ser vad Alliansen lyckas åstadkomma med sina utrotningsfasoner.Alla tycks tro att det handlar om sjukkförsäkringen. Den är ett stort stort fel, men i det här lysande inlägget ser man ju också mycket annat som verkligen också försämrats med borgare vid makten.Fy farao.

  3. Desdichado skriver:

    Har läst detta, inte speciellt förvånad iofs, det händer mer och mer saker. Visserligen tycker jag att även tidigare regering bär en del ansvar. Vi behöver förändra förhållningssättet till människan i Sverige. Det handlar för mycket om att spara pengar, korta köer etc. Det handlar för lite om verklig fokus på att förbättra folks hälsa.

  4. Navigaren skriver:

    Utförsäkringen utgår ifrån att alla sjukdomar kan botas, varför har ingen tänkt tanken att kroniskt sjuka inte kan botas? Sjukvårdspolitiken handlar antingen om de som blir friska så småningom, och visst, vissa behöver ta sig i kragen, eller utgår ifrån att folk är arbetsoförmögna på livstid.Det är friska människor som orsakar problemen, genom att placera alla sjuka i samma kategori, trots att både sjukdomar och patienter är fullständigt olika.

  5. MyyZz skriver:

    Det är verkligen vidrigt.. det finns inte så många ord för detta … jag sprider det vidare i vilket fall som helstkram

  6. Mettemarionette skriver:

    Jag blir så förtvivlad när jag läser detta.Finns det något hopp?

  7. Petertoo999 skriver:

    Verkligen en bedrövlig läsning..

  8. Sofia skriver:

    Där är skälet till att jag inte röstar på Moderaterna.

  9. Eva Marklund skriver:

    En enskild handläggare på försäkringskassan, som gömmer sej bakom anonymitet och inte behöver ta ansvar för sina beslut, kan åstadkomma mycket ont och mycken skada, ja till och med förstöra livet för en sjuk människa. Denna historia andas helt enkelt ”djävulskap” och maktmissbruk i tjänsten. Reglerna är solklara: En sån sjuk människa skall antingen vara sjukskriven eller få förtidspension. Jag har varit på många informationsmöten med FK och ALDRIG upplevt att handläggarna på FK skall tolka lagen på detta sätt! Ibland undrar man vad som ligger bakom somliga tjänstemäns beslut, vad har dom för problem själva månntro? Varför behöver dom inte träda fram själva och motivera sina beslut inför media? Nej, dra igång debatt är deras syfte, och då struntar dom i att en medmänniska far illa.

  10. Ulrika skriver:

    Tack, fina du, för att du länkade till det här. Undrar om du inser att du nog bodragit til valutgången? Jag tvivlar på att det fått lika stor genomslagskraft om inte du och andra kändisar (jo, du hamnar i den kategorien) hade uppmärksammat dessa männsikor som drabbats av det blinda vansinnet. Bor i USA nu och en arbetskamrat sa ikväll att det är ett bevis på bristande intelligens när man inte förmår bry sig om andra, dom man inte har omkring sig eller aldrig har kontakt med. Jag börjar tro att det stämmer. Solidaritet är inget fult ord. Tvärtom ett av de vackraste. Det gör dig vacker, på ett storslaget vis. Tack.

  11. Ulrika skriver:

    Okey, ledsen att jag inte kan stava. Det är mitt i natten, får skylla på det. Vill tillägga att du skriver fantastiskt bra dessutom. Alltid.

  12. Mettemarionette skriver:

    Aldig mer får vi låta alliansen komma undan med utförsäkringspolitiken.Jag vet att det är många som jobbar för att hjälpa oss utförsäkrade med socialbidrag. Kan inte nog uttrycka hur tacksam jag är för detta.<3

  13. elin skriver:

    Håller med Eva helt och hållet! Ville bara säga det.

  14. Maria_Anna skriver:

    Vedervärdigt är ordet.

Kommentera

