Förlåt, älskade lilla bebis.

Jag har haft världens sorgligaste dröm. Vaknade av att jag skrek och stortjöt och av att Ronnie försökte lugna ner mig. Inte direkt mitt absoluta favoritsätt att börja dagen på.

Drömmar är det tråkigaste som finns att lyssna på eller läsa om, jag vet. (Förutom när det gäller Inception, den verkar ju folk gilla. Inte jag. Den var lika urtråkig som alla andra drömmar.) Så jag tänker inte börja beskriva alla twists and turns som ledde fram till mitt uppvaknandes fruktansvärda dödsångest. Men vi kan säga såhär: Jag födde en liten bebis. Sedan glömde jag bort den. När jag kom ihåg den igen hade det gått flera dagar och den låg alldeles uppsvullen och död i sin vagn. Så då ville jag inte heller leva längre.

(Mitt försvar när jag låg och panikgrät i sängen: ”Men jag trodde att det var en annan dröm! Att jag fick bebisen och sen byttes drömmen ut! Jag visste inte att det var samma!”)

Så, i lugna ner mig-present till mig själv får jag se senaste avsnittet av Gossip Girl till frukosten.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Förlåt, älskade lilla bebis.

  1. Katta Kvack skriver:

    Nej men usch vilken hemsk dröm. Hatar ångest-skräck-skrika rakt ut av rädsla- drömmar. Hoppas du lyckats skaka av dig den, i alla fall lite, nu.

  2. Kajsa skriver:

    Men usch! Hoppas det blir finare drömmar i natt!Men Annika, fan nu vinner du ju. Nu är du först med Gossip Girl denna veckan…

  3. Mina skriver:

    Jag har själv drömt något liknande. Jag fick en bebis och glömde bort den i flera dagar och när jag hittade den igen var den nästan uttorkad och låg och kved, hemskt! Min svärmor berättade att hon drömt likande drömmar i min (och din) ålder. Det måste betyda något. Kanske att man funderar på om man vill skaffa barn och om man kommer att klara av det?

  4. Flippan skriver:

    bara en fundering, du har pratat en del om barn, men hur är det med giftermål? Eller det kanske inte är något du funderat på alls…Tack för alla fina texter!

    • Annika skriver:

      Jag vill otroligt gärna gifta mig. När vi träffades var Ronnie helt emot att gifta sig, men han har långsamt blivit mer positivt inställd, så jag hoppas att han snart är där jag är. Det känns såklart väldigt viktigt att han också verkligen VILL.

  5. Navigaren skriver:

    Sådant händer bara i drömmar.

  6. Sanna skriver:

    Så där började jag drömma när jag blev gravid, att jag glömde bebisen, att den var så liten så jag tappade den och den ramlade ner i avloppet och massa knäppa grejjer. Hoppas verkligen att Ronnie ändrar sig och att ni får en bebis för jag tycker verkligen att du förtjänar det och du kommer bli en sån bra mamma.

    • Annika skriver:

      Han behöver inte ändra sig, han vill definitivt ha barn. Han vill bara vänta ett tag till, av olika (praktiska) anledningar. Tack, jag hoppas verkligen att jag blir en bättre mamma än jag var i drömmen!

  7. Sannabell skriver:

    Oj vilken jobbig dröm. Samtidigt som det är lite skönt att veta att jag inte är den enda som drömmer så verkliga drömmar att jag vaknar upp med väldigt verkliga känslor.

  8. När man drömmer om graviditet/förlossning så betyder det att det sker förändringar i ens liv. Nytt jobb, en flytt, en resa osv.Så du kan vara lugn….det sker endast förändringar i ditt liv.

Kommentera

