Till minne av Fanny.

Bild 16.png

Snälla, snälla, snälla ni.

Har ni pengar ni kan avvara, då ber jag er att skänka några kronor till Cancerfonden.

Till minne av Fanny, den bästa vän jag någonsin haft, den vackraste flicka jag känt, den varmaste, klokaste människa jag haft glädjen att ha i mitt liv.

Men också till minne av alla andra bästa vänner, systrar, bröder, döttrar, söner, flickvänner, pojkvänner, makar, mammor och pappor som cancern tagit ifrån oss. För att förhindra att fler människor vi älskar ska behöva ge sina liv, alldeles i onödan.

Jag hoppas att ni som kan, ger. Att vi tillsammans kan göra skillnad.

Sprid gärna länken till så många som möjligt. Tack.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

19 kommentarer till Till minne av Fanny.

  1. Malin skriver:

    Så ledsen för din och alla hennes anhörigas skull. styrke kram till dig! / Malin

  2. Sara skriver:

    En liten droppe i havet, men ändå. Den jävla skitsjukdomen ska besegras!

  3. mia skriver:

    Jag sänker till cancerfonden lite då och då,lite från alla är också bra.även om det inte är så mycket.

  4. Sofia skriver:

    Beklagar.

  5. Kajsa skriver:

    Åh, Annika. Blir så ledsen för din skull. När du för några veckor sedan skrev att det är mycket nu så förstår jag verkligen såhär i efterhand att det stämmer. Man ska inte behöva förlora sina bästa vänner såhär tidigt. Dumma dumma cancer. Jag har skänkt en liten slant via sms och såfort lönen trillar in på fredag kommer det lite mer. Tänker på dig och hoppas att du blir väl om pysslad och tröstad hemma. Massa massa kramar!

  6. E skriver:

    Nu sitter jag här och gråter. Har använt din blogg som kanal för att se hur hon mår, om du kanske skulle berätta att hon mirakulöst nog blivit bra, och jag kan inte tro att det här är sant. Det var inte såhär det skulle bli. De skulle ta bort det och sen skulle hon vara frisk till nyår. Fina Fanny. Åh Gud jag vet inte ens vad jag ska säga. Men jag är glad att ha känt henne under några år, och jag kommer bära med mig hennes minne i mitt hjärta för alltid. Ta hand om dig Annika.Jag kan fortfarande inte tro det är sant..

  7. Kajsa skriver:

    Jag sitter på jobbetoch tårarna bara rinner. Det gör så ont i halsen och popcornen jag gjorde för att peppa mig själv efter en helveteshelg blir blöta, geggiga små klumpar. Jag äter dem ändå. Annika, att säga ”jag vet hur det känns” gör det inte bättre för dig. Men jag gör det ändå. Ingen människa ska behöva förlora sin bästa vän. På samma sätt som att ingen förälder bör förlora sitt eget barn. Jag vet hur det känns och jag vet hur fruktansvärt jävla ont det gör. Dagen min bästa vän från när jag var liten dog, då dog jag också om än bara för en stund. För en person som ännu knappt blivit vuxen, inte fått uppleva allt som ska upplevas ska INTE dö. Dom ska leva, göra misstag, göra framsteg, utvecklas och vara vid ens sida. Inte kämpa för sina liv. I helgen har jag spenderat så fruktansvärt många långa timmar med min Mikael på sjukhuset. Det som började som en vanlig lördag slutade som ett helvete som får mig att vilja kräkas bara jag tänker på det. Jag satt vid hans sängkant och kunde bara tänka att utom honom är jag ingenting, har ingenting. Nu är vi hemma igen och han mår bra. Saker är otroligt omskakade och ingenting blir sig likt. Men han kommer klara sig. Vi kommer fxa det. Och jag är så jävla tacksam att han är kvar hos mig. Det enda vi kan tänka i stunder som dessa är att vi gav all vår kärlek till de människor som tagits ifrån oss. Att vi sa hur mycket vi älskar dem, att vi visade det och att de visste om det. Vi kan inte få dem tillbaka men vi kan minnas hur vi älskade dem och alltid kommer att göra det.Fanny hade tur som hade dig. Och du hade tur som hade Fanny. Hon kommer alltid att vara din bästa vän. Var hon än är. Du har all min kärlek Annika. All.

  8. lina skriver:

    så fruktansvärt och orättvist och hemskt.

  9. Kajsa skriver:

    Men hur kunde det här hända? Jag blir så ledsen. Jag känner inte Fanny och inte dig men din blogg har jag läst i två års tid och Fanny har ju varit med lite då och då. Jag blev helt chockad av detta, fy. Och hur ska då du känna? Vet inte ens om man får ställa sådana här frågor men… har hon varit sjuk länge? Så här ska det ju inte sluta för fina söta 25-åringar. Inte för någon iofs… Ta hand om dig!❤

  10. Saralito skriver:

    Det här är så sorgligt. Det ska inte bli så här! Jag skänker pengar till cancerfonden regelbundet sedan min pappa drabbades av en hjärntumör, men nu skänker jag lite till. Cancer är en fasansfull sjukdom som ingen ska behöva drabbas av!

  11. Rebecca skriver:

    Jag skrev och kände när jag läste förra inlägget att jag önskade att det fanns något att göra.. tack för att du visade en möjlighet att känna att man gjort något litet enda..

  12. Magdalena skriver:

    Från en ynkla till en annan – igen. Jag beklagar, Annika. Prata, gråt, skriv, kramas mycket och hedra din fina Fanny genom att föra vidare hennes humor/idéer/fina egenskaper. Kram!

  13. Malin (Malyn.Se) skriver:

    Usch vad hemskt! Jag visste inte ens om att hon var sjuk…😦 Jag beklagar verkligen, Annika! Hoppas att du vet att hon alltid kommer att finnas med dig ändå, även om det inte är här på jorden hon finns nu. <3Jag ska dela den här länken på facebook i hennes ära. <3En stor KRAM till dig Annika!❤

  14. victoria skriver:

    Åh, jag får en sådan knut i min mage. Och jag gråter. Jag gråter därför att cancer är min största rädsla och orsaken till min hypokondri. Sedan tänker jag tillbaka, och jag har läst din blogg i många år. Namnet ”Fanny” har förekommit länge och lite varstans. Jag har sedan tidigare hunnit uppfatta att hon är din bästa vän. Det gör så ont. Jag kan inte begripa, jag kan inte sätta mig in i hur det känns att förlora sin bästa vän. Men jag försöker, och det orsakar en knut i min mage. Best friends lasts forever.

  15. Madde skriver:

    Usch vad hemskt! Jag beklagar sorgen. Denna idiotiska sjukdom som för med sig så enormt mycket lidande, varför ska det vara så jävla svårt att hitta ett botemedel!?Har själv ”ångest” inför denna sjukdom då den med ganska stor säkerhet kommer drabba någon i min närmsta omgivning. Läste till en början jagefrisk.blogg.se om en 20-årig tjej som dog för nästan exakt 2 år sedan. Parallelt kunde man läsa hennes mamma blogg(levaidag.blogg.se) väldigt intressant, hemskt, nyttigtt, ja alla känslor man nästan kan känna yttrar sig när man läser de två bloggarna. Nu har även mamman drabbats av bröstcancer, hur mycket lidande ska en person stå ut med?Styrke kramar till dig och alla nära och kära till Fanny. Hon verkade va en fantastisk person och bästa vän. Minns hennes varma och kärleksfulla ”meddelande” när du var med i radion.

  16. Natasa skriver:

    Så fruktansvärt. Och så orättvist. Jag ska skänka pengar så fort jag bara kan.

  17. evelina skriver:

    Åh herregud det är ju förfärligt! Du som vart igenom så mkt😦 Hemska hemska cancern! Näe usch det går inte ens att tänka på. Orättvisa, jjag hatar det. Ta hand om dig nu Annika, så gott det går!!!!❤ Prata, inte prata, gråta, inte gråta, du får känna precis hur du vill glöm inte det. Minns henne från den radiogrejen, ni verkade så söta🙂

  18. C skriver:

    Jag beklagar verkligen Annika. Jag kände aldrig Fanny men jag minns henne mycket väl. Mest för att hon hade ett underbart leende och för att hon alltid verkade så glad de gånger jag såg henne under KSMtiden. Det känns så fel, det känns så orätt i hela kroppen.

  19. Maggan skriver:

    Otroligt sorgligt :´( Ingen borde behöva dö så ung. Cancer är en fruktansvärd sjukdom. Styrkekramar så att du orkar hålla hennes minne vid liv❤

Kommentera

