Du och jag.

Förra sommaren pratade jag i radio. Hade lunginflammation men vågade inte ställa in, jag vågade sällan det, var så rädd att folk skulle bli arga och besvikna på mig.

Dagen innan hade du tagit hand om mig, innan du åkte sent, sent hade vi kramats hej då, du skulle till Italien. Det var många månader kvar tills du skulle bli sjuk, tanken på att du en dag skulle försvinna ifrån mig var aldrig tänkt, den var befängd, absurd.

Så satt jag i radiostudion och saknade dig och plötsligt var du där, din röst, Camilla hade ringt dig och du pratade om mig, jag blev så jävla jävla jävla glad. För alla som inte känner oss måste jag ha verkat himla överdriven som blev alldeles till mig bara av att höra din röst. Jag bryr mig inte. Det är ju så. Jag är så pinsamt överförtjust i dig. Ständigt nykär.

Jag vågar inte titta på klippet just nu. Det får gå lite tid först. Jag ska kolla upp om det går att spara ner klippet på något sätt, tanken på att youtube en dag skulle lägga ner och filmen försvinna gör för ont, jag måste få ha kvar dig för alltid, på alla sätt, i evighet, du vet det, va? Det gör du.

Herregud vad jag älskar dig.

 

Skänk gärna en gåva till Cancerfonden-insamlingen till Fannys minne.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Du och jag.

  1. Paulina skriver:

    Jag lyssnade på dig när du var med i Hallå P3 och kommer ihåg klippet med din vän Fanny. Nu när jag läste om vad som hänt så tänkte jag direkt på hennes varma ord om dig och hur hon retade dig för dina svarta skor. Er kärlek gick verkligen igenom etern och det märktes vilken varm och fin människa hon var. Det hörs kanske lite löjligt, men jag vågat inte heller titta på klippet.. För jag vet att jag kommer börja gråta. Kramar till dig!

  2. Hanna skriver:

    jag tittade på klippet häromdagen och kände lite för att gråta en skvätt. Livet är så jävla orättvist.<3

  3. Tekla skriver:

    Åh, jag minns också det här. Kommer ihåg att jag tänkte att hon verkade så fin din Fanny, ni verkade så fina tillsammans. Blir helt tårögd varje gång jag går in på din blogg eller din facebook, för jag kan verkligen inte tänka mig något värre än att förlora sin bästa vän. Du ska veta att du är så väldans stark som klarar av det här Annika, och som dessutom orkar driva en insamling för din Fanny som jag såg redan är uppe i över 31 000 kr. Och här är en länk om du vill ladda ner den fina filmen från youtube: http://keepvid.com/

  4. Nanó skriver:

    http://zamzar.com/url/ om du vill tanka ljudet från klippet reklamfritt och gratis, har använt det minst tusen gånger. Fast det är bara ljudet, men bättre än inget.Himla ledsen för dig och din vän. Döden är fruktansvärd.

  5. m skriver:

    åh, det gör mig så ont att läsa om det här, annika. styrka och kärlek till dig!

  6. lina skriver:

    http://www.dvdvideosoft.com/Det här programmet använts flitigt hos mig. Där kan du spara ner en hel youtube-video med både bild och ljud. Fixar du inte det, så säg till så laddar jag filmen och skickar den till dig. Såg precis att flera andra också hade tipsat, men, men. Kram!

  7. lina skriver:

    http://www.dvdvideosoft.com/Det här programmet använts flitigt hos mig. Där kan du spara ner en hel youtube-video med både bild och ljud. Fixar du inte det, så säg till så laddar jag filmen och skickar den till dig. Såg precis att flera andra också hade tipsat, men, men. Kram!

  8. Julia. skriver:

    Har suttit och gråtit i en kvart nu. Jag vet att det inte ens är i närheten av vad du kommer att gå igenom, men det här gör så ont i mig att det är obeskrivligt.Genom din blogg har jag liksom förstått hur fin er vänskap är. Den lilla inblick i ditt liv man får genom bloggen har ändå låtit mig förstå att Fanny är den viktigaste. Jag förstår inte hur du orkar dela med dig av det här så snart inpå. Fast samtidigt förstår jag det ändå.Att öppna folks ögon, låta dem se livet för vad det är och lysa upp sorgligheter för att få människor att förstå.Camcerforskningen behöver stöd. Alla berörda behöver stöd. Du behöver stöd.Jag ser upp till dig så mycket, Annika. Häromdagen lyssnade jag på ”Christer i P3”, de hade fredagsflirten och ställde frågan ”Om du fick gifta dig med en känd person, vem som helst, om du inte går bara efter utseende, vem skulle det vara?”. Jag begrundade frågan länge och kom fram till att du skulle vara klokaste valet.Så tack för alla fina texter och sluta aldrig att vara dig. Du har kämpat hårt i livet och jag känner på mig att du kan kämpa dig igenom det värsta av det här också.Tusen kramar!/Julia.

  9. Linn skriver:

    När du skrev att fanny hade gått bort tänkte jag på precis det radiopratet. vilken fin vän du hade och hur mycket ni tyckte om varandra. ta hand om dig annika.

  10. m skriver:

    åh annika. jag bara gråter. tänker på dig så mycket. tusen kramar

  11. alice skriver:

    sitter nu här och gråter så att det droppar ner på hela tangentbordet. jag kan inte ens börja att förstå vad du går igenom annika, men jag hoppas verkligen att du vet hur många det är som tänker på dig och önskar dig allt gott. tusen kramar,alice

  12. kajsa skriver:

    Trots att jag inte känner dig sådär på riktigt Annika vill jag bara ge dig en stor kram. En världstor kram med massa kärlek. Ord kan inte beksriva en vänskap som denna. Den är så genuint fin, och kommer att finnas kvar för alltid. Tänker på dig.

  13. Olivia skriver:

    Jag skulle vilja skriva något som hjälper mot smärtan, men inser ju att det inte kommer gå. Vill bara att du ska veta att även om jag inte känner dig, så tänker jag på dig! Du verkar vara en jättefin människa. Jättemånga kramar

  14. elin skriver:

    Jag var tvungen att ringa min bästavän när jag hade läst i din blogg. Bara för att försäkra mig om att hon fanns kvar. Idag har jag messat henne två gånger bara för att hon ska veta att jag älskar henne. Du skriver så fint Annika, det är hjärtskärande. Jag förstår att Fanny var en särskilt underbar person och att ni hade något speciellt ihop.

  15. anna skriver:

    åh. det gör så ont rakt igenom hela bröstkorgen. jag har gråtit. jag som aldrig gråter. vill ge dig alla kramar jag har. ❤

  16. Pernilla skriver:

    Jag finner inga ord, men jag vill att du ska veta att jag tänker på dig.

  17. dania skriver:

    Jag är så ledsen för din skull att jag måste ge dig en kram varje dag. Här är dagens kram: KRAM.

  18. E skriver:

    Min bästa vän dog för snart fem år sen. Det var det värsta som någonsin hänt, och förmodligen kommer att hända, mig. Hela mitt liv ställdes liksom på ända. Jag sänder precis varenda tanke jag har till dig nu, och jag hoppas att du någonstans längst inne kan få vila lite, för det är inte lätt när allt snurrar alldeles för fort. Annika, det blir bättre, jag lovar. Du kommer att sakna henne för alltid och ingenting någon säger kan ta bort den enorma sorg och smärta du känner nu. Men tids nog kommer du att tänka på henne och le med hela kroppen. Och de gångerna kommer att bli fler och fler. Ibland kommer du att gråta, som jag gör nu när jag läser din blogg och vintern 05-06 kommer tillbaka, men till och med när du gråter kommer det att riva mindre i bröstet. Håll ut!

  19. Sofia skriver:

    Här är en till: ett tilläggsprogram för firefox: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/3006/ väldigt bra uppfinning!<3

  20. Karolin skriver:

    Annika, jag är så ledsen för din förlust. Jag är så ledsen för allas förluster. Jag ser cancer dagligen, och jag vet hur många som drabbas. Jag hoppas att mitt arbete gör skillnad, att jag på något sätt hjälper forskningen framåt. Och jag hoppas att din och andra insamlingar växer, för pengar behövs för att föra forskningen framåt. Kram

  21. Elsa skriver:

    Så fint att se vilken vänskap och kärlek ni två känner/kände för varandra!

Kommentera

