Gleeky.

Jaja. Jag är en liten tönt. Men guuuuud vad många gånger jag lyssnat på den här låten. Och varenda gång grinar jag.

I natt när jag inte kunde sova för att huvudet värkte så mycket lyssnade jag nog på den tjugo gånger i rad. Den är liksom så mjuk och len mot mina öron. Och så handlar den om lilla bebisen.

Åh. Jag vill också.

När jag blir gravid ska jag tvinga Ronnie att sjunga den för mig varje morgon, ja, vilken bra idé. ”Jaså, du tycker att det är fånigt och jobbigt? Jobbigare än att vara gravid? Jobbigare än att föda barn? Seså, en-två-tre-ååå-sjung!”

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Gleeky.

  1. Tanja skriver:

    Låter som en bra ide 🙂 Men när du blir gravid, LOVA att inte bli ”menlös”. Det är så irriterande när nyblivna mammor börjar referera till barnet som ”lillprinsen” och enbart skriver inlägg om att de ägnat dagen åt att långkoka ekologisk morotspuré eller scrapbooka medan lillhjärtat sover…

  2. Petertoo999 skriver:

    Hahaha! Det är det minsta Ronnie kan göra om du blir gravid..

  3. Maritta skriver:

    Jag är också jättetöntig. Men jag lyssnar på den här: http://open.spotify.com/track/1ZfpW0CS4gqWLuzrggEJgu Den brukade min mamma sjunga för mig innan jag skulle sova. Ibland vill man ha barn, ibland vill man vara ett barn.

  4. Nina Johansson skriver:

    amen åååå älskar!!!

  5. tove skriver:

    haha! Du är underbar! ”Seså, en-två-tre-ååå-sjung!”Underbart!

  6. Yrr skriver:

    Åh, inte är du töntig för det, den var ju bra…tänk om jag tvingat min man att lyssna på den varje gång då skulle han lyssnat på den i…54 månader…:D

  7. AnnaMaria skriver:

    Tack!!! För att du är en tönt, en tönt som dessutom delade med dig av den. För jag är tydligen också en tönt, spelar den om och om igen. Och känner mig så där varm inombords:-) Nu måste jag nog lägga mig en stund på soffan och fånle lite medan jag lyssnar på den en sista gång innan jag går och lägger mig.

Kommentera

