Egobild i kol.

kol.jpg

Jag ritade en teckning och eftersom jag inte längre går på fritids så tänker jag inte säga ”visst är den fuuul?”. För jag tycker att den blev ganska fin.

Det var inte så länge sedan jag åkte in till Nyköping och köpte ritkol och block. På Fannys födelsedag var det. Sedan dess har jag ritat kanske sex teckningar, och den här var helt klart lättast att bli nöjd med, kanske eftersom den föreställer mig. Måste säga att jag är glatt överraskad över hur roligt det är att sitta och rita. Det har jag inte gjort sedan bildlektionerna i ettan på gymnasiet. Läraren avskydde mig och gav mig inte MVG – hon kan till och med ha gett mig G, jag minns faktiskt inte – och då bestämde jag mig för att aldrig rita mer. Man bestämmer sig för mycket dumt i gymnasiet. (Och innan och efteråt också, visserligen.)

I alla fall så passade jag på att sätta ihop en fånig ny header till bloggen. Den byter jag nog ut väldigt snart. Men ett litet tag får den ligga uppe, som ett väldigt försenat ”up yours” till min bildlärare, eller så.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Egobild i kol.

  1. Amanda skriver:

    Gud vad fin!🙂

  2. Mathilda skriver:

    Oj, vad duktig du är, den blev ju jättefin!

  3. Hanna skriver:

    Jag sitter och ler. Du ursäktar dig i alla fall, på vuxensättet. ”Ja alltså lite fånig är den men jag är liksom lite nöjd ändå men jag ursäktar mig för å va på den säkra sidan”. Jag tycker att den är grym, du har något i fingrarna där.Förresten såg jag annonsen i DN och höll på att sätta morgonteet i halsen. För att det var så fint och för att jag verkligen fick en känsla av hur vansinnigt orättvist det är. Bra skribent är du förutom att du kan rita i kol =)

    • Annika skriver:

      Haha, jo, jag lovar att det var fullt medvetet. ”Glimten i ögat” går sällan fram i text, det är lätt att glömma. Tack snälla.

  4. Maria skriver:

    Wow, jag är superimponerad! Jag beundrar verkligen förmågan att fånga en människas drag sådär, man ser direkt att det är du.

  5. snicksnack skriver:

    visst är det härligt att vara kreativ. och så mycket dumt man låter andra bestämma över sig.fiiiiiin teckning tycker jag./ K

  6. Petertoo999 skriver:

    Det var en fin teckning.

  7. Annika skriver:

    Ni är så snälla! Tack och kram.

  8. lugnochfin.se skriver:

    Oj, visste inte att du var så bra på att teckna. Jättevacker bild, och man ser verkligen att det är du. Passar bra som header gör den också. =)

  9. Angelica skriver:

    Wow! Jag hade varit orolig ifall du inte blivit nöjd. Den är verkligen hur fin som helst! Jag önskar att jag kunde teckna.

  10. Therése skriver:

    Jag tycker också den är hur fin som helst!!!gillar också din blogg jättemycket!kramar therése

  11. Tanja skriver:

    Du är jätteduktig. Jag tycker att du ska ha kvar headern för den är väldigt personlig och annorlunda. Har för mig att du skrivit tidigare att du önskar att du var en sådan som var bra på att rita, men faktum är att du är ”en sådan” redan🙂

  12. Rebban skriver:

    asfin ju, be proud!

  13. Hanna skriver:

    Haha, jag glömmer att du är smartare än jag fattar att du är. ”Lurar-läsare-poäng” till dig!

  14. ”Eftersom jag inte längre går på fritids” är bästa sparka-sin-osäkerhet-i-baken-kommentaren jag hört på längelängelänge. Eller okejdå. LÄST.I tend to confuse the internetz with reality.

  15. Sandra skriver:

    Visste inte att du kunde rita också! Vissa får då allting…:)Lycka till med allt!

  16. Sandra skriver:

    Visste inte att du kunde rita också! Vissa får då allting…:)Lycka till med allt!

  17. Man ska alltid rita sin egen header, det gör jag:)

Kommentera

