Den här veckan också.

-2.png

-1.png

Tro mig – jag skulle hemskt gärna låtit veckans krönika handla om någonting annat än om sorgen och saknaden efter Fanny. Men det fungerar inte så. Sofis mode-krönikorna är skärvor av mitt liv och mitt liv består av sorg och saknad. Att skriva om någonting annat och ändå vara personlig kom helt enkelt inte på fråga (jag försökte, det var lönlöst).

Men jag kan intyga att mitt bloggporträtt inte handlar om min bästa vän. Dock om sjukdomar – de var svåra att undvika, eftersom Jasmine råkar vara läkare och ”fullständigt besatt av bakterier och virus”.

Nu måste jag jobba. Men läs gärna texterna. Kram.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Den här veckan också.

  1. Johanna skriver:

    W H Auden skrev en jättefin dikt när hans älskade gick bort. Den beskriver den där känslan som du berättar om så himlans väl. Hur kan telefonen fortfarande ringa, hur kan folk gå och handla sådär helt vanligt på ica, hur i allsin dar kan folk bry sig om löven i trädgården som behövs krattas när ens bästa, bästa älskade har gått bort? Hela världen borde ju stanna upp på grund av det, tycker man. Här är länken till dikten:http://www.wussu.com/poems/whafb.htm

    • Annika skriver:

      När Fanny just gått bort läste jag den ofta. Du har så rätt, den beskriver oerhört väl hur det känns.(Fast jag erkänner att jag till och med plågat mig en hel del genom att se den på youtube, uppläst i Fyra bröllop och en begravning, så vansinnigt sorgligt.)

  2. Navigaren skriver:

    Jag försöker skriva något men allt blir fel, det här är förmodligen helt galet. Jag tror att man ska tänka såhär: om jag dött och vännen levde, vad skulle jag vilja att vännen gjorde? Sedan göra samma sak som man skulle vilja att ens vän hade gjort, för de bästa och finaste råden ger man till andra.

  3. m skriver:

    annika <3tänker på dig.

  4. Jenny skriver:

    Oerhört vackert Annika.Får mig att tänka på hur skört livet faktiskt är och att jag borde ta bättre hand om de stunder som jag har. Med vänner jag älskar fast de inte vet om det, människor som betyde så ofattbart mycket men att lite rädsla gör att jag håller det hela inom mig. Nej, usch, tack för att du påminner oss. Och tack för att du låter oss lära känna din Fanny. Hon måste vara så oerhört stolt över dig, det vet jag att jag är i alla fall.Kramar och kärlek.

  5. Sofia skriver:

    Så vacker text, du lyckas verkligen med dina texter. Vad det än handlar om. Ta hand om dig.

  6. Louise skriver:

    Tycker verkligen om dina texter. Du berör.

Kommentera

