Barbro i kol.

barbro teckning liten.jpg

Jag ritar ganska mycket nu. Ritar och läser. Märker att jag blir mer rastlös när jag läser, om jag ritar så ser jag ju liksom ett resultat. Tyvärr känns mina teckningar mycket mer levande på papper än när jag scannar in dem – det är som om alla skuggor och nyanser försvinner eller bleknar. Funderar på att försöka fotografera dem istället, se om det blir bättre. Men då känns det ju så himla onödigt att ha en scanner.

Flickan på bilden är vackra Barbro Andersen som jag skrev bloggporträtt om för några månader sedan. En alldeles, alldeles fantastiskt rolig och fin tjej. Och eftersom hon ser ut lite som en Disneyprinsessa var hon väldigt lätt att rita/teckna/vad man nu kallar det. Bilden jag kikade på medan jag ritade var den här:

5491_112736561492_555601492_2609704_5775287_n.jpg

Nu ska jag försvöka göra lite nytta. Och ikväll kanske jag orkar gå på bio.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Barbro i kol.

  1. Darling skriver:

    Jättesött fina du, visste inte att du hade den doldistalangen😉

  2. Malin skriver:

    åååå fin!! vilken ära att få bli målad sådär fint!! kram till dig!

  3. Johanna skriver:

    Du är verkligen jätteduktig på att teckna. Ser fram emot att se fler porträtt. Kram på dig!

  4. Ann-Marie skriver:

    Vad fin! Jag trodde det var du först. Du och Barbro har väldigt lika drag.Måla är en jättebra terapi, hoppas att det hjälper dig också litegrann. Åtminstone får det dig sysselsatt en liten stund.Kram på dig!

  5. Petertoo999 skriver:

    Annika, du är skitduktig.

  6. Barbro Andersen skriver:

    Thank you so much, sweetie! I’m so honored – and had to share it with my readers as well❤

  7. emme skriver:

    Men Annika, hur många fina talanger har du egentligen? Hoppas vi får se fler bilder med tiden..🙂

  8. Una skriver:

    När du skriver så berör du mig verkligen in på djupet.Det är så naket och.. det river upp mitt inre, på ett så turbulent sätt. Lite så man inte hinner att känna efter, förens tanken slår en att man bara är så jävla berörd och träffad. Du har verkligen talang, du ska veta det. Och jag beundrar dig.

  9. Ella skriver:

    En fråga till dig Annika, det här har inget med din älskade Fannys bortgång att göra för jag hade ändå velat fråga: Var får du all energi ifrån? Känner du aldrig dig lat och var kommer all din kreativitet ifrån?Stora kramar, E

    • Annika skriver:

      Söta Ella, jag har ju i stort sett ingen energi alls. Jag lyckas precis sköta mina jobb, vilket motsvarar att jobba ungefär halvtid, och resten av tiden orkar jag inte göra någonting. Kreativ känner jag mig nästan aldrig. Måste tvinga fram någon form av kreativitet när jag jobbar, annars: noll. Sådant går ju upp och ner, förstås, men jag har varit såhär trött senaste året.Kram!

  10. Hej Annika,Du satt i jurygruppen för UnderbaraClara-stipendiet, eller hur?Tusen tack för den fantastiskt fina utnämningen!Detta var så oväntat som det bara kunde bli! Än är inte sista ordet sagt när det gäller kvinnors hälsa och välmående. Med ett sådant här fint pris i ryggen ser jag fram emot att även fortsättningsvis föra fram de här viktiga frågorna i rampljuset.Tack igen, Annika!Annawww.vagenfran37kg.wordpress.com

    • Annika skriver:

      Du var mitt val till vinnare, jag är så glad att just du blev utvald! Så oerhört välförtjänt. Stort, stort grattis!

  11. m skriver:

    ”Att en viss Annika som är dotter till en känd författarinna legat med en medlem i Mando Diao på toaletten på Debaser. Det kanske inte behöver tilläggas att båda hade pojkvän respektive flickvän. ”läste detta nyss i en tråd. oj annika….

  12. Nils skriver:

    Appropå sångare så märkte jag att du uppdaterat din bra spellista för ett tag sedan. Kan du inte lägga till lite fler låtar, eller låta dina läsare komma med flera förslag. Det blev ju så bra förra gången.

Kommentera

