Hang in there!

kisse.jpg

Jag har visserligen ingen lust att gå med i SmåA, småföretagarnas arbetslöshetskassa. Men det hindrar mig inte från att klippa ut världens sötaste lilla kisse ur deras reklamannons. Att det står ”Medlemsavgift 181 kr/månad” gör mig ingenting – det får mig bara att tänka att lillkatten är med i en liten kattklubb där man klättrar i träd och jagar möss.

(Var katterna får pengar ifrån vet jag inte riktigt, tycker att det verkar väldigt onödigt att de ska behöva betala för att ha kul tillsammans, men pengarna kanske går till välgörande kattändamål. Eller så är det ett skämt – ”medlemsavgift 181 kr/månad, yeah right liksom”.)

Kattungen bredvid, den i kalendern, heter Annie. Det tycker jag är så fint. Annie. Det fanns en väldigt söt flicka i min parallellklass i mellanstadiet som hette Annie, jag var alltid så avundsjuk på henne. Dels för att hon hette Annie istället för fula Annika och dels för att hon fick spela Askungen i vår skolmusikal medan jag ”bara” fick spela den elaka styvmodern. Men jag gillade henne alltid ändå.

Egentligen ville jag väl bara visa hur söt kattungen i trädet är. Med pyttelilla tungan. Ååh liksom.

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hang in there!

  1. lina skriver:

    åh jag har alltid tyckt om den där bilden för att den ser precis ut som min katt gjorde när hon var en unge! men nu är hon varken en unge eller en vuxen katt utan en liten kattängel som trippar runt bland molnen.

  2. Petertoo999 skriver:

    Katterna var fina..Dagens tips! Om någon har en gammelmormor på besök, och hon inte kan hitta sin tandborste, säg då för guds skull inte att toaborsten var kvar sist du var på toa…Finns risk för dålig stämmning några timmar. jaja, jag kunde inte hålla mig.

  3. Li skriver:

    Fantastiskt, jag vill också vara med i den coola kattklubben!

  4. S skriver:

    Jag har också förlorat någon i cancer. Han dog alldeles för tidigt. För att läkarna inte hittade det i tid. Det har gått 8 år. Det gör fortfarande ont men man tänker inte på det varje dag. När vi begravde honom använde jag en näsduk som jag broderade in en blomma på efteråt. Jag har kvar den. Den har varit orörd i 8 år nu. Men den är fin och jag är tacksam att den inte behövts på 8 år.

  5. moa skriver:

    har ingen aning om hur man andas, och jag som inte ens kände fanny. kan inte lyssna på den här rösten som inte finns. förstår inte hur man hanterar livet och döden. förstår inte.

  6. Hanna skriver:

    Hej! Kika gärna in på min blogg och spana in min höstoutfit, senaste fotoprojekt och lite annat smått och gott. http://wordsbyme.se är adressen. Trevlig kväll!

  7. AlbinoMaia skriver:

    åh, djurbarn. Här får du ett albinoåsneföl också, albinodjur – dessa fantastiska varelser!http://albinobloggen.blogg.se/images/2010/albino-donkey_113857872.jpg

Kommentera

