Sådant som fastnar.

”Det är en stöld. Han är bestulen. På sig själv.

De sa till varandra att de två tillsammans var si och världen med alla andra människor var så.

När det tog slut blev allting ogiltigt.”



”De betraktar Morris på ett annorlunda vis. Som om han är speciell.

Ögonen blänker. Visar att de vet. Han är märkt av döden.

Över hela hans kropp finns små flagor som glömt nagla fast sorgen i huden.”

 

Ur Gunnar Ardelius ”Bara kärlek kan krossa ditt hjärta”

Om annikamarklund

Kattgalen lantis med författarambitioner.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sådant som fastnar.

  1. Mickaela skriver:

    Finaste Annika.Det har tagit mig många veckor att slutligen fatta modet att skriva ett par rader till dig. Jag började följa din blogg för en månads sen eller två, och med det både glädje och sorg. Nu med mest sorg över att du ska behöva tvingas gå igenom att bästa vännen din har gått bort. Jag förlorade min kära moster och min farfar till den satans sjukdomen, och det är aldrig rättvist, aldrig. Jag hoppas att du i något kan finna lite tröst. Men många gånger glädjs jag när jag kikar in på din blogg. Jag har läst många av dina inlägg och känner igen mig så väl i mycket av vad du nämner. Känner att vi har en del gemensamt. Vilket jag tycker är lite roligt, att man genom personers bloggar kan känna, tycka igen sig så väl många gånger. Hoppas du får en fantastisk tid med din syster i L.A, det är du förtjänt av. Ta många, långa härliga promenader, umgås och ha kul. Men framför allt, gör bara precis det DU känner för. Man ska förvisso ta vara på andra, men än så viktigare att också ta hand om sig själv. Om inte annat av den enkla orsaken att man på så sätt finns runt omkring för de som behöver en. Kram, Mickaela.

  2. ellen skriver:

    il y a – vanessa paradis. fin låt till fin tjej.

  3. Misha skriver:

    Åh att döma av de här meningarna så verkar den här boken vara något jag skulle kunna bära i väskan/bakfickan på heltid och läsa om och om igen. Är den lika vackert skriven rakt igenom eller är det här bara guldkornen bland dammet?

  4. lina skriver:

    Jag är näästan säker på att du fyller år idag. En massa grattis isåfall! =D

Kommentera

